/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
EA_HS - her er plads til at skælde ud
Fra : Eyvind
Vist : 816 gange
10 point
Dato : 02-06-13 12:12

Vær så god - tråden er til fri afbenyttelse.
Hæld alle dien fustrationer af her.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-13 12:16

Årsagen er dette spørgsmål.
http://www.kandu.dk/spg167541.aspx

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 02-06-13 12:40

Hold da kæft en svala du får i hovedet Eyvind desværre er der brugere der tror at det er deres spørgsmål og tillader sig alt......... det må åbenbart være vigtig for vedkommende.....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-06-13 14:32

Skælde ud det kan profilen, se bare hvad der kom ud af at jeg kom til at skrive at det ulovligt at bryde DRM på bibliotekets lydfiler:
http://www.kandu.dk/Spg166496.aspx
min bemærkning som udløste spørgsmåler er her:
http://www.kandu.dk/Spg166494.aspx#1909041
jeg vil så lige tilføje noget som jeg glemte dengang:
Økonomisk kriminalitet straffes som regel hårdere ved landet domstole end vold mod andre menesker, det er fordi det er et angreb på den måde vi har valgt til at betale hinanden for tjenesteydelser og varer, når DRM brydes på en digtal fil, så har man en vare som sin "ejendom" uden at betale for varen, altså økonomisk kriminalitet
Konklusion: At bryde DRM på en digital fil er en værre forbrydelse end at overtræde færdselsloven - set med jura øjen, EA_HS spurgte dengang om personlig mening, men den kan ikke bruges til meget andet end sin personlige moral

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 02-06-13 15:21

Der er da ikke noget ved at skælde ud, når man må

EA_HS og jeg har også engang været oppe og toppes (om en bagatel, er det ikke gerne sådan noget man bliver uenige om?) nå men jeg blev BL, pu ha da for et savn ikke at kunne skrive i hans tråde

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-06-13 15:59

Ja det er lidt fjollet, men jeg syntes ikke det var godt, at få ødelagt et instrument ved forkert måling.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 21:52

Citat
Økonomisk kriminalitet straffes som regel hårdere ved landet domstole end vold mod andre menesker, det er fordi det er et angreb på den måde vi har valgt til at betale hinanden for tjenesteydelser og varer, når DRM brydes på en digtal fil, så har man en vare som sin "ejendom" uden at betale for varen, altså økonomisk kriminalitet

Mig bekendt (nu igen) slår FART stadig ihjel. det gør en skie lydfil vel ikke.
Og skal straffen udmåles i HVAD, så ripper jeg sgu et HELT Bibliotek - før jeg sender et menneske på Kirkegården, bare for at møjunger´ne skal have det godt, eller ''mor'' har Åhhh så travlt, bare for de skal leveres/ afhentes, hvorfor må de ikke gå hjemme - HVIS de ville det.
Smutter inden MORALENS vogtere melder mig for POST der virker i JUTLAND.

MAN BURDE SGu MISTE KORTET FOR AT SNAKKE MOBILOS og genere andre 'tåber' der ikke kan overhale - som om vedkommende fik at vide at vedkommendes unger ALLEREDE står med tøj og venter eller de allerede ligger og sover i hjemmet - SKIDE telefoner (håndholdte eller ej), i trafikken.

Hvad gjorde man før Aborten blev fri?
Og ellers God weekend

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 02-06-13 21:58

Citat
Ja det er lidt fjollet, men jeg syntes ikke det var godt, at få ødelagt et instrument ved forkert måling

Lånte engang et PRO apperat til min bror, hele Volt/AMP siden var smadret, men jeg kunne måle modstand, og det var købt tilbage i 70rne og kostede dengang en mindre formue.
Han havde 'bare' glemt at skifte mellem AC og DC? samtidg med det stod til måling af AMPERE.

Accepteret svar
Fra : EA_HS

Modtaget 5 point
Dato : 03-06-13 00:03

Nå,.. sikke da et dejlig solskin der har været i dag,
i skulle prøve at bevæge jeg udenfor,.. det klarer hjernen, !!!

Citat
Konklusion: At bryde DRM på en digital fil er en værre forbrydelse end at overtræde færdselsloven -
set med jura øjen, EA_HS spurgte dengang om personlig mening, men den kan ikke bruges til
meget andet end sin personlige moral,

Vi kan godt lige ta' den kort igen :
ikke fordi jeg tror DU,. eller andre ændre mening,
- og jeg gør bestemt heller ikke,

Vi kan jo spørge Fru Nordsted, når nu hun har meldt sin ankomst,

hvis o.v.n. påkører, og dræber din højt elskede og 'nuttede' hund,.. barnebarn,
eller anden nær / kær familie / medlem,
hvad vil du så mene om den / dem der overskrider hastighedsbegrænsningen,
sammenlignet med dem der bryder DRM beskyttelsen på et stykke musik, (software).. ?

-- uanset hvad Nordsted måtte mene,
så vil et meget stort antal måske,. 90 - 95% af DK befolkning,
være tilbøjelig til at blive endog MEGET sure på føren af motorkøretøjet (bilisten / MC)

måske 'kribler' det endda så meget i fingrene / hænderne,
på de pårørende,.. at føren af motorkøretøjet,.. omgående får et 'Par På Lampen'

der er / var dét vi diskuterede,
men det bliver vi aldrig enige om,
det afh. som bekendt af hvilke øjne der ser,.. !

jeg er egentlig også ret ligeglad,
bare der ikke er nogle der mener at have patent på meninger og holdninger, (husk det)

- her er bare et tilfældig 'googlet' eksempel,
http://ekstrabladet.dk/112/article1207319.ece
det KUNNE have været dig o.v.n. ....
--- bare nogle få KM. over det tilladte,.. så har vi balladen,

heldigvis lever vi et nogenlunde frit land,..
hvor der - også heldigvis - er plads til flere forskellige meninger,

hvad Eyvind angår,... tror jeg det er lige så håbløs at diskutere.

> Jeg kan lide farven RØD,.. Du kan måske lide BLÅ <
- Hvilken farve er 'rigtig',.. !

-------
- @Nordsted1

nej,.. du har helt ret,
jeg bryder mig ikke om at andre skal / vil prøve,.. at diktere hvilke spørgsmål jeg skal acceptere,
... (det vil give et forkert signal,.. når / hvis spørgsmålet siden læses af andre)

det har,.. især,.. dig og @Teil,.. en forbandet dårlig vane med at 'kommentere'

jeg har tidligere tilbudt dig,.
at hvis du kan besvare mine Ubesvarede spørgsmål,..
får DU accept + point som der er / var tildelt spørgsmålene,

men det har du,.. ind til videre,.. ikke været i stand til at 'google' dig frem til.
- DERFOR, !

hvis der er andet du er i tvivl om, skal du endelig spørge,
så skal du nok få en forklaring,...

Kommentar
Fra : Klatterup

Dato : 03-06-13 10:10

Uanset hvem - hvad og hvor osv. i diskuterer, så syntes jeg tonen er meget ubehagelig, og det syntes jeg ikke om.

Jeg har ikke læst trådene som diskuteres, men tonen her og nu bør bedres betydeligt og vi bør skrives ved som Civiliserede mennesker.

Dette er min kommentar til ovenstående.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-06-13 11:49

Klatterup det er en skæld ud tråd som vistnok er oprettet til at skælde ud, kan du skælde ud uden at tonen kan opfattes som ubehagelig
undskyld Eyvind at jeg definerer dit spørgsmål
Citat
sikke da et dejlig solskin der har været i dag,
i skulle prøve at bevæge jeg udenfor,.. det klarer hjernen
hvis du bliver bedre til at skelne mellem sort og hvidt - ret og uret af at være ude i solskinnet, så prøv et par timer mere

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-13 15:34

Klatterup tonen kan blive meget ubehagelig, det er jo netop derfor at Eyvind har oprettet denne tråd til hende EA_HS så hun ikke ødelagde et andet spørgsmål med sine ubehageligheder. Godt gået Eyvind... det er den rigtige måde at gøre det på.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-13 19:30

Min manglende tilstedværelse i denne skældudtråd, skyldes ren og skær druk....................
Vejfest hele lørdagen
Forsøg på at pakke telt sammen sidst på søndagen
Samling af Alrum efter vask af loft og maling af vægge Mandag
Men det er I nok ligeglade med.

Det bliver nok ea-hs som vinder disse dejlige point, for den indtil nu største svada.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 03-06-13 19:44

Her er mere skæld ud

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-13 19:53

Tak Ans.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 03-06-13 19:54

Citat
Det bliver nok ea-hs som vinder disse dejlige point, for den indtil nu største svada
Hun har også eneret til at vide hvad der er rigtig.....

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-06-13 19:59

Citat
Nå,.. sikke da et dejlig solskin der har været i dag,
i skulle prøve at bevæge jeg udenfor,.. det klarer hjernen, !!!

Så burde du finde et sted hvor solen skinner 24-7 og sætte dig der!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-06-13 20:01

Øh - har solen skinnet de sidste par dage.............................er i sikker på det.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 03-06-13 23:59

igen en skøn solskinsdag,....
hvor er det dejligt,....

Citat
Nå,.. sikke da et dejlig solskin der har været i dag,
i skulle prøve at bevæge jeg udenfor,.. det klarer hjernen, !!!

Så burde du finde et sted hvor solen skinner 24-7 og sætte dig der!

- ... Tak,.. jeg har det fint,...
det samme kan 'man' vist ikke påstå om dig,...............
- mon ikke snart du trænger til en 'fridag',.. fra kandu.dk, !!!!!

http://peecee.dk/upload/view/413117

med en sådan opførsel / temperament,.. tror jeg nok liiige du skulle overveje,
en ekstra gang, hvem der trænger til 'sol',...........

og,. jo,.. jeg ved godt du bruger alt din fritid her på kandu.dk,
- starter / stempler ind,.. tidlig morgen, ved 5 - 6 tiden,
og fortsætter til langt ud på natten,.........

meeen,... derfor kan du sgu godt opføre dig lidt mere anstændig,
føj for satan da,... det må vist være lavmålet......

ikke fordi,... jeg kan skam godt se det må være ærgerligt,
når du har spildt alt din tid på at forsøge at besvaret et spørgsmål du ikke magtede,
- meen ligefrem indsætte 'BRÆK'-Smileys,.. er det ikke liige at gå over stregen,..

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 04-06-13 08:59

Eyvind jeg tror du er taget til nåde hos hende, det ser ud til at hun skal af med alle sine frustationer over andre brugers dygtighed. Hmmm lugter af overgangsalder - så tilgiv hende.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-06-13 20:13

Hør nu her bentjuul man kan da kun tilgive nogen som har lavet en fejl.
I dette tilfælde er der ikke tale om nogen fejl ...................altså heller ingen tilgivelse.

I dag har jeg været ude i solen og lakere et ½ dusin fodpaneler, så de er klar når tæppet er lagt på.
Man bliver ret øm i ryggen og knæene, af at kravle rundt på gulvet og skære til. Ikke nok med det, så vil konen hele tiden sidde med på ryggen, og hamre hælene ind i lårene.
Nå men det gider i nok ikke høre om.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-06-13 00:11

Citat
I dette tilfælde er der ikke tale om nogen fejl
Måske en fejl i hendes kyse

Godkendelse af svar
Fra : Eyvind

Dato : 05-06-13 19:42

Tak for svadaen EA_HS. En enkelt stjerne kunne det blive til, for den noget sammenblandede fustrationsudgydelse. Tråden her bliver lukket nu, for flere skriverier.