/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
jeg leder stadig
Fra : jensviggo
Vist : 741 gange
33 point
Dato : 20-02-13 14:42

Ja jeg leder stadig efter et kvalificeret svar på, hvordan jeg kan komme i kontakt med min bærbar.

mvh

jens viggo

Kommentar
Fra : dk

Dato : 20-02-13 14:56

ring til hende......tal pænt til hende, køb en buket blomster.......

?? har du et link

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-13 15:01

Ok - så vil jeg godt prøve at begynde forfra, og vi prøver lidt af gangen.

1. Har du en ubuntu CD
2. Eller en gparted CD
3. eller en Hirens boot CD

3. Kan du starte Windows op så prøv at lukke ned >>>>> men det skal være genstart
Og inden du lukker ned så læg en af de to CD'er i skuffen og luk

4. Kommer der nogen tekst for neden på skærmen.

5. Har du mulighed for at tage harddisken ud.
6. Har du en ekstern USB harddisk holder.
7. Har du et USB converter kabel til harddiske

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-02-13 15:30

Kan du heller ikke finde dit gamle spørgsmål!?

Det er her http://www.kandu.dk/Spg166332.aspx
og der har du fået flere muligheder, en af dem burde virke!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-13 15:51

Som skrevet, er det den jeg lå et billede af, så kan du godt opgive det, men fik jo aldrig svar.
Du kan komme ind på disken med en Ubuntu eller ved at smide disken over på en bærbar
ellers ikke.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-13 15:52

Citat
, er det den jeg lå et billede af

Virus altså

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-13 17:15

Tja - men jeg vil alligevel prøve at hjælpe lidt sådan trin for trin.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-02-13 18:02

Da jeg havde den ´virus´ lå jeg win7 på et virtuelt drev og scannede for virus, men der blev intet fundet, så hentede jeg de filer jeg havde brug for smed det virtuelle drev væk og rullede systemet et par uger tilbage, det tog mindre end 5 minutter,
man kan som sagt komme ind på drevet ved at bruge Ubuntu eller smide disken på en anden pc
men det bliver ikke til et styresystem igen.
Der findes Bootetable Antivirus på nettet, både Kaspersky og AVG har dem til gratis benyttelse, jeg gad dog ikke forsøge mig med dem, da jeg havde foretaget en scanning uden resultat.

Men med et spørgsmål som dette
Citat
Ja jeg leder stadig efter et kvalificeret svar på, hvordan jeg kan komme i kontakt med min bærbar.

Så ved man jo ikke hvad der er tale om, medmindre man får lidt hjælp.
Citat
Kan du heller ikke finde dit gamle spørgsmål!?

Det er her http://www.kandu.dk/Spg166332.aspx
og der har du fået flere muligheder, en af dem burde virke!

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 21-02-13 09:13

Til mig selv, ja det er den du lagde et billed af, og hvad er ubunto ja jeg ved godt jeg er håbløs, men hvis jeg ikke spørger får jeg jo ikke løst problemet, det er vel derfor kandu er her, så den er stadig totalt ukontaktbar.

mvh

jensviggo

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-02-13 10:31

Jens Viggo
Jeg gentager lige mig selv.

Hvis jeg/vi skal kunne hjælpe må du svare på nogle spørgsmål.
Husk at vi jo ikke sidder ved din computer og derfor skal skyde ind til de muligheder der er.

Bare sig ja eller nej til disse spørgsmål: eks............ 1. ja eller nej

1. Har du en ubuntu CD
2. Eller en gparted CD
3. eller en Hirens boot CD

3. Kan du starte Windows op så prøv at lukke ned >>>>> men det skal være genstart
Og inden du lukker ned så læg en af de to CD'er i skuffen og luk

4. Kommer der nogen tekst for neden på skærmen.

5. Har du mulighed for at tage harddisken ud.
6. Har du en ekstern USB harddisk holder.
7. Har du et USB converter kabel til harddiske

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-13 20:13

Gør som ovenstående - kan du ikke lide Ubuntu så hent dette, bygget over en billig udgave af Windows, den skal dog stadig brændes på en CD eller lægges på en USB pind.
Men sikkert lidt finere at manøvrere på end hvis du ikke kender til Linux
http://www.reactos.org/download

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-02-13 20:14

Glemte: at du skal hente den der hedder LIVE CD og brænde den.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 23-02-13 17:57

til Eyvind

jeg kan svare nej til det hele, laptoppen er købt med win 7 installeret, har ingen ubunto, og ved ikke hvad det er, men jeg er godt nok ved at være rigtig godt træt af, at det ikke virker, kan ikke starte på nogen som helst måde, uden siden kommer frem, kan jeg starte i fejlsikker tilstand og af denne vej redde, kan ikke formatere.................??

mvh

jensviggo

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 33 point
Dato : 23-02-13 18:57

Ok - så prøver vi noget andet. Vi skal nok komme ind i den computer, men det er lidt svært.

1. Kan du komme i fejlsikret tilstand - som gøres på denne måde:
Når computeren starter op trykker du på F8 F8 F8 F8 indtil den enten er i fejlsikret eller der kommer et valg.............og så vælger du fejlsikret.

2. Kan du huske om der nederst på skærmen stod noget når den startede op - altså da den virkede
......................Og hvad stod der, måske noget med F11 / F2 / F3

3. Da du købte computeren, fik du en vejledning med og står der noget om:
Recovery
Geninstallering
Genoprettelse
Rescue

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-13 19:15

Kan os være F5, det er det på min!

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 23-02-13 22:16

Det er en svær en den der, Eyvind, reaktion 1 gang om ugen, det er ik' nemt!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-02-13 22:33

Næ - men ting ta'r tid.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-13 07:37

Ved at trykke på F8 under opstart, kan jeg komme i fejlsikret tilstand, jeg trykker under valg fejlsikret tilstand med netværk, har osse prøvet bare fejlsikret, der kommer et skærmbilled frem hvor der i alle 4 hjørner står fejlsikret tilstand, og så er det store spørgsmål for mig hvad nu, trykker jeg enter kommer skærmbilled op med store ikoner på skrivebordet, den arbejder imidlertid videre og så dukker vanlige små ikoner op, hvorefter den går tilbage til den plantede virus.

Til spørgsmål 2 kan jeg sige nej, til spørgsmål 3, nej der fulgte intet med.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-13 07:54

Nu tror jeg den er hjemme, når jeg starter op i fejlsikker tilstand, er der lidt nede i menuen yderligere et menupunkt der hedder fejlsikker tilstand, den har jeg valgt, og pludselig virker alt som det skal, starter op med mine normale ikoner.
Jeg har prøvet at genstarte og alt er normalt, hvis man kan kalde det, når det drejer sig om min laptop.
Men nu vil jeg lige se tiden lidt an og lade den køre i et par dage, hvis intet uventet dukker op, vender jeg tilbage og deler roser ud.

mvh

jensviggo

og så på en mandag morgen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-13 09:11

Ok - så har du god forbindelse til din computer.
I fejlsikret tilstand (uden net eller noget andet) er det sikkert muligt at "skrue tiden tilbage" - altså sætte computeren til før dine problemer op stod.

Jeg kan ikke huske hvilket styresystem du har XP / Vista / win7 / win8, så det skal vi lige vide.

Så for du en anvisning til det der hedder "systemgendannelse" som hverken er formatering eller ny installation..........................men bar at rykke computeren tilbage til før den lavede ballade.

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-13 11:25

alt kører åbenbart som det skal, ingen fejl af nogen art så vidt jeg kan se!

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-02-13 11:30

- men eller vend tilbage.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-02-13 12:12

Har du installeret malwarescanner så kør en tur med den, altså på pc'en!

Denner er ok, og er gratis, kan os købes i en pro udgave!

Malwarebytes Anti-Malware 1.70
http://www.malwarebytes.org/

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-13 12:56

Klaudi, har nu kørt en scanning, den fandt 4 objekter, er nu fjernet med held, tusind tak.

mvh

jensviggo

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 25-02-13 12:58

Tak for svaret Eyvind. Jeg har win 7, og tak til Klaudi

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 25-02-13 13:14

selv tak

Kommentar
Fra : Eyvind