/ Forside/ Interesser / Helbred / Allergi / Spørgsmål
10  metteto 200
Hackere
Fra : jensviggo
Vist : 1043 gange
300 point
Dato : 17-02-13 22:50

Jeg har besøg af hackere på min bærbar, hvordan slipper jeg for dem, kan ikke komme i kontakt med computeren, giver udtryk for de er fra danish polise

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 17-02-13 23:32

Jeg ville formatere computeren med det samme - så de væk og husk at bruge firewall

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-02-13 00:19

hvordan kan jeg dette når eg ikke kan komme i kontakt med laptoppen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 00:29

Hvis det er denne du har fået besøg af, så kan du kun formatere dig fra det
http://www.gratisimage.dk/graphic/images/2013/January/24/E06A_510186E3.jpg

http://www.kandu.dk/Spg165988.aspx

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 00:30

Medmindre du selvfølgelig vælger at betale

Kommentar
Fra : jensviggo

Dato : 18-02-13 06:53

Jeg betaler da helst ikke, men hvordan kan jeg formatere, jeg har backupdisk, har prøvet med den men kan ikke bruge den så gode råd er virkelig ønskelig.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 07:22

Så har du sikkert også noget recovery partition, og det kender jeg ikke meget til.
Men du burde kunne formatere C: med en almindelig Win cd
Hvis du har en Image fil liggende, så slet alt, der er mange gode råd til det, hvis du kigger de seneste spørgsmål igennem, især om Win8.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 18-02-13 08:56

Jeg fjernede en FBI Moneypak for ikke så længe siden, startede i fejlsikret og åbnede Jobliste,
fandt exe fil og lukkede den, scannede så med Malwarebytes Anti-MalWare og væk var den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 09:41

Hvis det er den jeg har henvist til, så er alle opstarts funktioner sat ud af kraft.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 18-02-13 09:59

Hej jensviggo.

Prøv at se her, der kan du oprette dig som bruger (det er gratis) de kan hjælpe dig er jeg sikker på. De er super til sådan noget, så god vind.

http://www.spywarefri.dk/forum/

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-02-13 11:35

Hvis man ikke kan komme ind i starten af compoteren, er det måske muligt efter en GENSTART
Og så klikke på recovery tasten, eller starte en CD op.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 18-02-13 11:47

Hvis det er den jeg har henvist til, så er alle opstarts funktioner sat ud af kraft.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-02-13 12:01

Du kan altid starte fa en bootbar cd eller andet bootbart eksternt medie.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-13 14:14

Derfor var politi-virussen så effektiv
De østeuropæiske bagmænd, der stod bag den verdensomspændende falske politivirus, er netop blevet anholdt efter at have tjent millioner på deres svindelnummer. Over 30 lande har været ramt siden 2011, hvor virussen første gang blev registreret. Sikkerhedsekspert Janus Rægaard Nielsen fra antivirusfirmaet www.mysecuritycenter.com fortæller, hvad der gjorde netop denne virus så effektiv.
http://www.altomdata.dk/derfor-var-politi-virussen-saa-effektiv

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-13 14:35

Tja - så er jeg måske alligevel ikke så tosset som de siger, når jeg har en gammel bærbar med en XP partition som kun bruges til bankbesøg.
Den bruges ikke til mail.
Der surfes ikke på nettet hverken artige sider eller de sjove.
Den deler heller ikke filer på mit lille netværk

I udlandet bruger jeg en ubuntu memorystick til bankbesøg via min egen bærbare.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-13 16:37

Citat
I udlandet bruger jeg en ubuntu memorystick til bankbesøg via min egen bærbare

Farligt Linux-hul først opdaget efter et år
http://www.computerworld.dk/art/224771/farligt-linux-hul-f-rst-opdaget-efter-et-r

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 26-02-13 16:50

De ligger måske henne i banken og lurer ...........................den surfer jo ikke rundt på nettet og henter hverken mail eller noget andet ned.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-13 17:08

Det er vel lige meget om den er på memorystick eller andet, bare det man er på nettet!
Det var i USA at kammerat blev "fanget af FBI" på en wifi forbindelse!!!

Tror squ det er lige meget hvad man gør, så er det farligt!

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 26-02-13 19:16

Nå - men jeg har ikke så mange penge som de kan tage.

vis en hacker ikke kan tage så mange penge.............................kan man så skylde.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-02-13 19:28

Tjae, mon ikke, ellers må han jo hacke i det!

Godkendelse af svar
Fra : jensviggo

Dato : 28-02-13 14:17

Tak for svaret Eyvind.