/ Forside/ Interesser / Helbred / Handicap / Spørgsmål
10  valde. 300
Smertemedicin/ Sovepiller af mærket Flun
Fra : alan57
Vist : 7593 gange
200 point
Dato : 18-11-10 17:02

Jeg Får Morfin for mine smerter pga: min dårlige ryg, og jeg får nogle nervepiller, nu kommer mit problem.
Jeg har fået nogle sovepiller der hedder Flunipam 2 mg hvor jeg kun har taget 1 pille til at sove på, dvs: jeg fik 30 stk hver 30 dag, og det har jeg klaret mig med i over 15 år, hvis ikke mere.
Pludslig kommer der en opfortning fra sundhedsstyrelsen om at disse piller skal lægerne prøve at begrænse udskrivningen af, bla: fordi man kan blive afhængig af dem og at man kun ville have at får dem i ca 3-4 uger og så ikke mere.
Jeg har prøvet flere sovepiller de sidste jeg prøvede hed Halicion piller, men dem skal jeg tage ca 5-6 stk om aftenen for bare at få ca 4 timers søvn og jeg er helt rundt på gulvet, helt til omkring kl 12-13.
Da jeg fik den ene Flunipam 2 mg, kunne jeg sove i ca 7-8 timer og der var ingen dårlig ting som på de andre, jeg var helt klart i hovedet og kunne fungerre helt nomalt, der var mange der spurgte om hvorfor jeg var som nat og dag, det fortalte jeg dem, og de kunne ikke forstå hvordan sundhedsstyrelsen kunne kræve af de alm: praktiserende læger at de helst så at min ene Flunipam 2 mg blev stoppet helt, når jeg nu havde haft et enormt fremsskridt, og uden ville jeg komme til at købe Flunipam 2 mg ved folk der stadigvæk fik dem ved deres læger, eller også måtte jeg købe dem til enorme vanvittige pris. Her kommer min økonomi ind fordi jeg er førtidspensionist, med lav ind komst.
Da slog det mig at der kunne være nogle af jer eller fra jeres familie, der fik dem.
Derfor dette brev, jeg håber at der er en eller flere i kender der vil tjerne nogle penge osv:
Det gør ikke noget at i kun kan skaffe Flunipam 1 eller helst 2 mg.
Ellers ved jeg ikke hvad jeg skal gøre.
Jeg ser iøjeblikket kun to ting jeg har et par mugligheder, den ene er at tage et apotek om aftenen og på den måde have medicin

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 17:09

Citat
Pludslig kommer der en opfortning fra sundhedsstyrelsen om at disse piller skal lægerne prøve at begrænse udskrivningen af, bla: fordi man kan blive afhængig af dem og at man kun ville have at får dem i ca 3-4 uger og så ikke mere.

NEJ...fordi de er vanedannende...og virker ikke efter den tid.

Citat
men dem skal jeg tage ca 5-6 stk om aftenen for bare at få ca 4 timers søvn og jeg er helt rundt på gulvet, helt til omkring kl 12-13.

Der er da ikke noget til at sige til du er rundtosset...du skal da trappes ned.
Langsomt i samarbejde med din læge og så får du en god nats søvn når det er overstået.

Citat
, den ene er at tage et apotek om aftenen og på den måde have medicin

Det er så ikke så smart igen...men det ved du vel

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 17:31

Du er ikke rigtig klog. Dine Flunipam har ikke virket de sidste 14 år og 8 mdr. Hvis man gav dig ascorbinsyre og bildte dig ind, at det var Flunipam ville du sove lige så godt som du gør med Flunipam. Hvorfor skulle du forresten have lov til at være statsautoriseret pillemisbruger??
Citat
Risiko for tilvænning gælder i særlig grad ved anvendelse af flunitrazepam. Behandlingen bør være kortvarig (normalt fra få dage til højst 2 uger) og med så lav en dosis som muligt.
http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=1010

Din opfordring til ulovlighed med at købe medicin af fremmede, er simpelthen usmageligt og vanvittigt og hører ikke hjemme på Kandu. Hvis andre har dette præparat, er det nok ikke for sjov, men fordi de er ordineret dette præparat, fordi de selv har behov for det, og i hvert tilfælde ikke til videre forhandling.

Hvis du er så¨stor en kylling, at du ikke tør gå i afvænning, så gå på gaden og køb det narkomaner bedøver deres hjerner med og få et lige så usselt liv.

De 500 stk. 2 mg. Flunipam, som jeg har liggende, hælder jeg hellere i lokummet end sælger videre liggende

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 17:35

Morfin & Flunipam i 15 år LOOOL Du har da rigtig fået taget røven på din læge. Din læge skulle have frataget sin autorisation blot på grundlag af dette. Men du virker som den klynketype, som sidder og hælder snot ud af ørerne indtil lægen ikke gider høre mere på dig og gir dig hvad du vil ha.

Fedt at sundhedsstyrelsen endelig er vågnet op og bremser dette vanvittige misbrug ned.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 17:37

Citat
den ene er at tage et apotek om aftenen og på den måde have medicin

Det synes jeg er en rigtig god idé....så er dit problem løst de første mange år.... IDIOT

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 17:38

Citat
Det synes jeg er en rigtig god idé....så er dit problem løst de første mange år.... IDIOT

Så kom du af med galden Klumme...godt sagt

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 17:41

Jammen for fanden...hvad er det for en idiot der tumler rundt og vil købe illegal Benzodiazepin, og så har han eddermanemig osse stemmeret

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 17:44

Og nu får fjoget Halcion. Som om det blev en skid bedre af at tage et andet Benzodiazepin-præparat. Lige så vanedannende og lige så bevidsthedsforplumrende

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-10 18:17

Citat
jeg var helt klart i hovedet

NIX !
Og det har du ikke været i 15 år.
Det finder du først ud af, når du er sluppet af med skidtet.

Du er førtidspensionist, så det gør da ikke noget, du ikke kan sove igennem.
Find på noget fornuftigt at ta’ dig til om natten, når du ikke kan sove.
NYD roen.

Lad være med at tænke på, at du ikke kan sove, men nyd når du kan.

Jeg ved ikke, hvad der er galt med din ryg, men morfin ser jeg som en nødløsning, når der ikke kan stilles en klar diagnose og en behandling med medicin, der ikke er vanedannende.
Men husk at AL medicin har bivirkninger.

Jeg taler ud fra erfaring.
Jeg sover sjældent mere en 3-4 timer ad gangen på de mærkeligste tidspunkter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 18-11-10 20:06

Citat
Jeg ved ikke, hvad der er galt med din ryg, men morfin ser jeg som en nødløsning, når der ikke kan stilles en klar diagnose og en behandling med medicin, der ikke er vanedannende.
Men husk at AL medicin har bivirkninger.

Gambrinus, selvom man har en klokkeklar diagnose på sin ryglidelse er det altså ikke nogen garanti for, at der kan gøres andet ved det end vanedannende medicin.

Jeg har selv en reel ryglidelse (har kendt diagnosen i mange år) og fik i en del år Ibumetin, som ikke er vanedannende, men til gengæld er der en del risici ved at tage dem, og de virkede ikke optimalt.

Nu har jeg så i flere år fået Dolol, som er syntetisk morfin og vanedannende, der er ikke den store risiko ved dem (udover det vanedannende) og de virker bedre end Ibumetin (d.v.s. man har en bedre livskvalitet).

Og hvad er problemet egentlig med at de er vanedannende?

Min (og mange andres) ryglidelse er også "vanedannende".

Det jeg mener er, når man har en kronisk lidelse (d.v.s. den går aldrig væk) så kan det vel ikke være det store problem, at medicinen er vanedannende, man skal jo alligevel blive ved at tage den. ;)

Og så er det jo helle ikke værre end at man kan trappes ud af det hvis det er nødvendigt, omend det kan være en barsk omgang. ;)

M.h.t. alan57's sovemedicin, hvis du har svært ved at slappe af når du skal sove, så prøv med magnesium (apoteket forhandler dem som "Mablet", i håndkøb).
Magnesium virker muskelafslappende, du kan prøve dig frem om du skal have en hel, eller om du har nok i en halv.

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 18-11-10 20:37

Hej Klumme jeg må sige at du virkligt er langt ude, enten fordi du ikke har forstand på de ting du gør dig klog på, ellers er det fordi du hader narkomaner, men det er jo ikke noget nyt.
Og jo mine Flunipam virker stadigvæk, selv ca 15 år efter, og vil du ikke bare tage mit ord for det, jeg ved godt når noget medicin ikke virker mere.
En anden ting hr klumme, så kan jeg sige dig at jeg ikke er narkoman og alkohol røre jeg ikke en gang nytårsaften, så skulle det være på plads ikke sandt.
Ang: de 500 stk Flunipam 2 mg, så syntes jeg at du skal gå ned på et apotek og på den måde få dem destrueret istedetfor at svine narturen til med medicin når du skyller dem ud i dit wc.
Jeg er ked af at jeg har såret dine føelser, ved ikke at dukke nakken i skam som du tydeligt meget gerne vil have, men svarre igen.
For mig lyder du bare som en sur gammel mand

Accepteret svar
Fra : prio

Modtaget 200 point
Dato : 18-11-10 20:42

Klumme, hvor er det dog let at træde på een, der ligger ned - ja, du tramper vel nærmest.

Kom du så af med al galden og bitterheden?

Næppe, du må skynde dig at finde et andet let offer her på Kandu.

Kommentar
Fra : ebg_888

Dato : 18-11-10 21:06

Alan57.
Restriktionerne fra Sundhedsstyrelsen på sovemedicin som Flunipam og lignende startede allerede i midten af halvfemserne.

Ikke for at ramme folk som dig med en lille fast dosis hver aften, men fordi man fandt ud af, at denne medicin kunne være stærkt afhængighedsskabende og af mange narkomaner blev brugt som rusmiddel.

Den dag i dag er det i narkokredse en meget eftertragtet medicin.

Desværre kan Sundhedsstyrelsen så ikke undgå at ramme dig og andre småbrugere, der har fået medicinen gennem deres læger i årtier.

Du er ikke narkoman, men er blevet afhængig, og det bliver svært for dig at komme af med afhængigheden.

Alligevel må du endelig ikke begynde at købe medicin på gaden eller på anden lyssky måde.
Det er virkelig en ond cirkel at komme ind i
- og det kan ruinere dig.

Jeg vil råde dig til at indse, at din tid med Flunipam er forbi, og tro på, at du kan lære at leve uden sovemedicin overhovedet - og så indse, at det tager tid.

Jeg håber det bedste for dig - pøj-pøj med det.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 21:07

Citat
For mig lyder du bare som en sur gammel mand
Så kan jeg fortælle dig, at det er jeg ikke. Og jeg er sikker på, at jeg ved det bedre end dig.

Mht virkningsgraden af benzodiazepiner, så må du være en sjælden art, da det er alm. kendt i lægekredse og i medicinforskningen, at dette stof er toleransforøgende, hvilket vil sige at man med tiden skal have mere og mere af præparatet for at opnå den terapeutiske virkning. Så efter 15 år med benzodiazepin, skal du formentlig have 500 gange terapeutisk dosis - svarende til 500 x 2 mg = 1 gram hver aften. Derfor ved jeg at det ikke mere virker på dig...du tror det bare. Det du tager virker psykosomatisk og kunne lige så godt erstattes med en vitaminpille, som du samtidig ville have lid t glæde af

I øvrigt kan du æde det lort i spandevis for min skyld - jeg er fuldkommen græsk katolsk, men du skal edderbrodermig ikke her på Kandu opfordre nogen til at sælge dig dette stof illegalt. Dum må du dælme være. Kan du forestille dig, at et par unge mennesker ser dette du har skrevet og lige kommer i tanke om, at mor eller far eller en bekendt har dette lort liggende og derefter kontakter dig for at sælge dig stoffet. Fint skråplan du lokker andre mennesker ud i. Men det er typisk for misbrugere, om det så er medicin, alkohol eller narko. Der er kun EEN der kommer i første række og det er jer selv. I vil skrupskide på alle andre, bare I kan fylder jeres plumrede hjerne op med det I nu engang foretrækker

Derfor tænder jeg fuldkommen af på dit hjernedøde bræk. Skrub dog ud og røv et apotek, som du i den benzotåge selv foreslår, (hvilket med al tydelighed viser hvor langt ude du er) så kan du i det mindste fjernes fra samfundet for en tid. Men okay...når du lukkes ud igen, vil du øjeblikkelig genoptage dit gamle medicinmisbrug, så det er skruen uden ende og det røveri tør sådan en medicinsvagpisser jo alligevel ikke.

Lad mig vise dig vejen til den fuldkomne løsning...Tag en overdosis af et eller andet lort. Så er dine og samfundets problemer med dig løst.

PS
Jeg underetter lige Kandu-teamet om din foreslåede illegale medicinhandel. Man kan jo være så heldig at de vågner og drøner dig ud

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 21:10

Prio

Nu er jeg ligeglad med hvad du mener, men det forslag idioten kom med i det første indlæg gjorde at jeg tabte alt for ham. Så enkelt er det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-11-10 21:27

Det er usmageligt at prøve på at skaffe ulovlig medicin i et forum som Kandu, jeg håber ikke at nogen eventuel lader sig lokke til at sælge medicin til dig.
Læger ved bedre end dig hvordan smerter håndteres, der findes endda smerteklinikker som du kan henvises til

Kommentar
Fra : prio

Dato : 18-11-10 21:30

Problemet er, at mange læger i årevis har fyldt deres patienter med beroligende- og/eller sovemedicin, og ikke har turdet/gidet taget konfrontationen med patienterne og stoppet med receptudkrivningerne efter en kortere periode.

De har ladet deres patienter bliver stærkt afhængige eller ligefrem misbrugere - og når Sundhedsstyrelsen så endelig sætter større krav til lægerne, så går det ud over patienterne, som lades i stikken og ikke får ordentlig vejledning og hjælp til at blive medicinfri igen.

Alan57 handler i panik, han kan ikke se, at han kan leve uden sin medicin.
Han må have det RÆDSELSFULDT.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 21:33

Citat
Han må have det RÆDSELSFULDT
>Måske..... men det gør ikke at jeg på nogen måde accepterer hans usmagelige forsøg på at skaffe sig illegal medicin her. Og længere er den ikke

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-11-10 22:19

Troldepige :
Kode
Jeg har selv en reel ryglidelse (har kendt diagnosen i mange år) og fik i en del år Ibumetin, som ikke er vanedannende, men til gengæld er der en del risici ved at tage dem, og de virkede ikke optimalt.

Selvfølgelig kan morfin være nødvendigt.
Men jeg mener stadig, at det ikke bør anvendes, før alt andet er prøvet.
Du må da give mig ret i, det ville ha’ været bedre, hvis Ibumetin gav dig et tåleligt liv og du kunne klare bivirkningerne.
Jeg foretrækker klart, at min hjerne virker optimalt (Hvad der måske ikke siger så meget ) og så må jeg jo klare de smerter, jeg nu engang har.
Husk ! Det er ikke alle smerter, der gør ondt.
Man kan vænne sig til meget. Også smerter.

Der er en grund til, at vi er førtidspensionister og vi ka’ da ikke forvente, at kunne alt det ”raske” mennesker kan. Så ville vi jo nok foretrække, stadig at være på arbejdsmarkedet. Ik’ ?

Jeg kunne da rigtig godt tænke mig at ”færdes meget i naturen”, som du gør.
Det er så ikke faldet i mit lod og så må jeg jo bare finde på noget andet at foretage mig.
Jeg må så nyde det så meget mere, når jeg en gang imellem er i stand til at få lidt tid i skoven eller på stranden.

Prio :
Kode
Problemet er, at mange læger i årevis har fyldt deres patienter med beroligende- og/eller sovemedicin, og ikke har turdet/gidet taget konfrontationen med patienterne og stoppet med receptudkrivningerne efter en kortere periode.

Nemlig !
Min læge er mindst lige så ked af det som jeg, at vi ikke fik stoppet mit ”misbrug” af benzodiazepiner meget før.
Hun fik en opfordring fra Sundheds/lægemiddelstyrelsen og tog den alvorligt.
Gambrinus

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 18-11-10 22:20

Citat
Han må have det RÆDSELSFULDT.

Ejj altså...hvis han har det SÅ forfærdeligt ...så må han jo ta' på skadestuen/vagtlægen.
Det er altså den eneste mulighed på denne tid af døgnet.
Hvis man skal holde sig inde for loven

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 18-11-10 23:42

For mig lyder ikke særligt sundt, med den sammenblanding af medicin:

Citat
Jeg Får Morfin for mine smerter pga: min dårlige ryg, og jeg får nogle nervepiller, nu kommer mit problem.
Jeg har fået nogle sovepiller der hedder Flunipam 2 mg

Morfin, nervepiller og sovepiller - jeg forstår godt, hvis lægen vil trappened.

Forhåbentlig kører alan ikke bil med den påvirkning!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 18-11-10 23:50

Indse det...Tossen er fuldkommen som en alkoholiker. Han har barte fundet ud af, at det er billigere at være medicinmisbruger, så får han statsstøtte til sin hjerneflugt, hvor imod en alkoholiker selv må betale det dyrt beskattede sprut.

Morfin og Flunizepam er begge tilskudsberretigede præparater, så med sit pensionistmimrekort gir han næsten ikke en dyt for det. Billig brandert Ham har jeg gennemskuet....og har btw gennem mit tidligere arbejde mødt alle typer af misbrugere.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-11-10 00:07

Klumme - for en gang skyld, er jeg næsten enig med dig.
Men jeg kan ikke kommentere dit spørgsmål http://www.kandu.dk/spg151567.aspx da du har blaclistet mig - men det skyldes måske din kommentar:
Citat
Nok mig der er lidt fatsvag, men forstår ikke dette.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-11-10 00:33

LOOOL Guuud du har været bl siden 2004.På tide di slippes løs. Ja ind i mellem kan jeg være fatsvag, især når jeg får 2 beskeder med hver sin retning i samme sp lool, Men bevars...det er jo osse fra en kvinde

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 19-11-10 00:44

Citat
Guuud du har været bl siden 2004
- Klumme nu beviser du, at du ikke forstår ret meget. 2004 er året hvor jeg blev medlem på Kandu! Så du er nok fatsvag!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-11-10 02:48

Nååååå Det er nok al den morfin jeg får, eller er jeg bare et naturtalent?? Ajiii der er altså osse mange tal at holde styr på lool

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 19-11-10 06:04

Hej klumme
Det er sku sørgeligt, at en person som dig prøver at styre kandu, de ting du ved om medicin osv kan alle sku læse på nettet, det er ikke viden "skatter" det kan enværd idiot gøre.
Jeg er meget imponeret over at du sådan ryder ud bland "rosset", men du behøver ikke at anstrenge dig makker, for jeg kan jo høre at du er meget kloger end alle andre herinde og at jeg slet ikke er oppe i din liga, så derfor vil jeg "blackliste" mig selv, så er du jo fri ikke.
En dag er der kun dig herinde, fantastisk at man kan være så selvcentreret at det grænser til narcesisme.
Skån os for flere idioter og ha et godt liv.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 19-11-10 06:27

Benzodiazepin er noget snavs, jeg fik det i en meget kort periode for et år siden og trappede ned allerede efter den første uge da jeg blev helt kulret.

Min læge blev noget forbavset og mente at jeg skulle have gennemført kuren....men nej tak

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 19-11-10 06:28

Hvis du ikke kan sove om natten, kan du jo tage et kursus i retskrivning. Så får du da lidt ud af din vågne tid, når du nu ikke mere kan få staten til at finansiere dit pillemisbrug. Samtidig tilrådes du til ikke at benytte dig af fremmedord før du ved hvad de betyder

Fortæl mig lige, om du virkelig mener, at dit forslag om at andre skaffer dig benzodiazepiner uden om det autoriserede system er et ansvarligt og voksent forslag?

Hvor du har det fra om hvem der styrer Kandu ved jer ikke. men det er måske et udslag af din blandingsforplumrede benzohjerne. Jeg ved heller ikke af, at jeg skulle have udtalt mig om noget medicinsk, som ikke enhver idiot kan læse hvor som helst på nettet. Igen et udslag af klynke/benzohjernens hallucinerede virkelighed. Fortæl mig lige en gang til, at du fungerer normalt med disse piller LOOOL

Og fortsæt endelig din eksperimentering med selv at fremstille din hjerneforplumrende benzodiazepin....... Den lille kemiker LOOOL JA meget lille.

Du skal vist være stolt, hvis du kan finde ud af at lave en trylledej

http://www.kandu.dk/Spg150738.aspx

http://www.tocris.com/dispprod.php?ItemId=5293

Og lige til sidst: Jeg er IKKE din makker, og blir det heller aldrig - Husk det!!!!!!!

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 19-11-10 09:48

Gambrinus, jeg vil godt lige kommentere dit indlæg af 18/11 kl.22.19

Mht. Ibumetin handler det ikke om "almindelige" bivirkninger, men om risikoen ved at tage dem, se her: http://www.bt.dk/sygdomme/advarer-mod-gigt-medicin

Og på den baggrund kan jeg ikke fatte hvorfor lægerne har så meget imod at udskrive f.eks. Dolol. Ja, de er vanedannende, men med kroniske smerter er der alligevel ikke udsigt til, at blive fri for at tage smertestillende midler.
Og skulle det en dag være nødvendigt, så kan man altså trappes ud af dem, eller tage en kold tyrker hvis man foretrækker det (har selv gjort det et par gange).

Du foretrækker, at din hjerne virker optimalt, og så klare smerterne.
Hvis man slås med kroniske smerter er det ganske almindeligt, at hjernen påvirkes så den ikke fungerer optimalt.

Du har helt ret i, at man kan vænne sig til smerter, men, efter min mening og erfaring, kun til en vis grænse.

Ja, jeg færdes meget i naturen, for hvis jeg ikke går mine daglige ture får min ryg det meget værre, det er min ryg-træning.

Kommentar
Fra : snaptil

Dato : 19-11-10 12:12

Sover folk på sovemedicin rigtigt? altså bliver de udhvilet?

http://www.psyknet.dk/Forside/Psykiske_lidelser/modernisering/Sovnforstyrelser/forstyrrelser.htm

Citat
Sovemedicin
Det bedste er at kunne undgå sovemedicin. Sovemedicin påvirker den naturlige søvnrytme. Vel får man sovet på sovemedicin, men den udhvilethed og veltilpashed man opnår ved en god naturlig søvn, kan ikke skabes kunstigt med medicin.

Nogle mennesker er imidlertid stillet sådan at det er bedre med søvn på sovemedicin end ingen eller for lidt søvn. Derfor har nogle behov for en kortvarig behandling med sovemedicin, så de kan komme igennem en stresset periode, hvor der ikke er tid til at vente på at søvnen bliver bedre. Sovemedicin er meget udbredt, det virker godt, men har også nogle kedelige bivirkninger, bl.a. ”hang-over”, dvs medicinen sløver dig også om formiddagen efter du har sovet. Se i øvrigt i psyknet: under Behandling/medicinsk behandling/psykofarmaka/sovemedicin.

Sovemedicin er trafikfarlig medicin, det er vanedannende og dets virkning aftager med tiden, så medicinen skal kun bruges kortvarigt.

Nogle mennesker med svære psykiske lidelser er nødt til tage sovemedicin i lange perioder, f.eks. fordi den antipsykotiske behandling ikke virker tilfredsstillende til at de kan sove normalt. Det er vigtigt at sikre at disse mennesker får den nødvendige behandling, man må være opmærksom på af mennesker med psykisk lidelse er mere følsomme overfor stress og derfor lettere kan få søvnproblemer. Søvnproblemer kan udløses forværring af den psykiske lidelse.

Nogle bruger det gamle husråd: Camillethe, Baldriandråber, i stedet for medicin (Baldriandråber er naturmedicin).

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 22-11-10 07:16

Troldepige :

Jeg siger ikke, at det i dit tilfælde er forkert med Morfin.
Hvis der ikke er andet, der hjælper dig og du ikke har problemer med bivirkningerne.
Ja. . . Så er det det optimale for dig.

Jeg får selv Voltaren, der er kendt for at give mavesår.
Jeg får jævnligt undersøgt min vom og den har det udmærket.
Det er så mit held. Ik' ?

Som jeg sagde, er der bivirkninger ved al medicin.
Det er bare ikke alle bivirkningerne, der dukker op hos alle.

Se her alle :

http://jp.dk/indland/article2253197.ece

Gambrinus

Kommentar
Fra : Troldepige

Dato : 22-11-10 08:58

Som jeg skrev er det ikke kun de "almindelige" bivirkninger der er risiko ved med f.eks. ibumetin og voltaren.
Hvis du klikker på mit link kan du læse dette:

"- Riskoen for mavesår, maveblødninger og blodpropper i hjertet ved længere tids brug af NSAID-midlerne, som de kaldes med en fællesbetegnelse, har vist sig at være for stor til, at vi stadig kan anbefale dem som første valg til behandling af gigt- og ledsmerter. Risikoen for farlige blødninger stiger med alderen, ligesom personer med forkalkninger har en øget risiko for at få livstruende bivirkninger."

Så vidt jeg ved kan du ikke være forberedt på en blodprop i hjertet.
Ergo er det ikke "kun" mavesår o.l. der er risiko for.
Min mave kan også godt tåle ibumetin (vi er nok galvaniserede indvendig ;)), men jeg tør sg'i ikke løbe risikoen for at få en blodprop i hjertet.

M.h.t. risikoen for blodprop i hjertet ved man det jo ikke før den har været der.

M.h.t. dolol kender jeg ikke til andre bivirkninger end afhængighed, og den møder man jo først hvis man skal stoppe med at tage dem ;)

Så vil jeg trods alt hellere blive afhængig af dolol, som jeg sandsynligvis alligevel skal fortsætte med at tage.

Godkendelse af svar
Fra : alan57

Dato : 23-11-10 03:21

Tak for svaret prio.
Klumme aner bare ikke hvad han taler om, jeg er som sagt pensonist og da jeg fik mine sovepiller havde jeg et halvdagsarbejde i næsten 11 år, men da sundhedsstyrelsen så fik stoppet min ene sovepille, røg også mit arbejde, derfor er jeg meget harm, for jeg mistede jo ikke kun mit arbejde men også mine kolegaer, menneaker som jeg var kommet til at holde rigtigt meget af.
Derfor ser jeg en mand som klumme, der bare ikke fatter noget som helst, problemet er at der er for mange af hans slags, og der altid vil være for mange.
Jeg tager mig til hovedet over sundhedsstyrelsen der blander sig i lægernes frieordinationsret og lader lægeklinikker slå mennesker ihjel ved at overse brystkræft hos kvinder, det kommer sku som en overraskelse for dem, mens det at jeg får 1 sovepille der skal de nok gribe ind, plus at jeg har lært at den slags sovepille jeg fik er meget eftertragtet på det sorte markede.
Og hvad gør sundhedsstyrelsen så, jom de vil forbyde dem, er det ikke bare mageløst?
det er jo aldrig prøvet før og det vil med garenti hjælpe, det har det jo altid gjordt ikke sandt?
tænk bare på da U.S.A. forbød alkohol, det hjalp da mafien, ikke sandt?
Og alt hvad myndighederne så ellers har fået forbudt siden har jo hjulpet samfundet og gjordt det så svært at få fat i disse ting, at jeg undre mig over at de ikke har forbudt mange flere ting, når man tænker på alle de farlige ting der bare flyder rundt i samfundet, se nu bare denne hr klumme, han burde da være forbudt, eller hvad?.
MVH: alan57

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 23-11-10 07:58

Hold da helt kæft...du er morsom LOOOL. Klynkerøv. Du er afsløret som pillemisbruger. Basta.

I øvrigt er det osse læger som sidder i sundhsdsstyrelsen og er med til at afgøre hvilke præparater der skal tillades, have tilskud mm. Men kan du ikke sove, så så jeg at en eller anden foreslog dig at tage et dansk retskrivningskursus...GOD IDÈ

Jeg skynder mig at smutte, inden sundhedsstyrelsen forbyder mig

Kommentar
Fra : alan57

Dato : 21-03-13 06:24

Krummen, nu er det sku nok makker du har ikke bestilt andet end at svine mig til her på alle mugelige måder og helt ærligt du har sku ikke noget at flytte med, jeg er ikke afsløret som pillemisbruger, jeg har selv fortalt at jeg er narkoman og har aldrig lagt skjult på det og nu begynder du sku atopføre dig som en stor detektiv og drager den konklusion at jeg er pillemisbruger jeg er imponeret fik du hjælp til det?.
Igen kan du ikke lade være med at være et modbydeligt svin, nå jeg kan når jeg ikke kan sove tage et dansk retskrivningskursus, og igen fatter du ikke en skid når man som mig er kæmpe ordblind skal det sku nok hjælpe, der er sku ikke meget hjemme hva?
Men en ting har jeg da fundet ud af og det er at min IQ er langt over middel, jeg syntes at du skulle tage en IQ- test ved en psykolog, på den anden side lad heller være, jeg tror ikke at du med din lille selvtillid skal gøre det det ville jo være noget lort at finde ud af at jeg var smartere end dig, ikke sandt?
Jeg har nu fået hjælp af 2 kemikere der har hjulpet mig så jeg behøver ikke hjælp til piller de kan sku godt laves i et lille laboratoriet som vi 3 har 1 kvinde og 2 mænd.
alan57

Kommentar
Fra : prio

Dato : 21-03-13 13:44

Citat
Jeg har nu fået hjælp af 2 kemikere der har hjulpet mig så jeg behøver ikke hjælp til piller de kan sku godt laves i et lille laboratoriet som vi 3 har 1 kvinde og 2 mænd.

- pas nu på! - og lov mig, at du ikke begynder at dele ud eller sælge af det hjemmelavede!

I øvrigt er "Krummen" blacklistet forlængst, men er måske genopstået under nyt navn?