/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Låste spørgsmål
Fra : scootergrisen
Vist : 660 gange
10 point
Dato : 25-04-10 17:16

Hvorfor bliver nogle besvarede spørgsmål låst og andre ikke ?
Altså så man skal "købe" svarene for sine point.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-10 17:20

Alle acceptered spørgsmål plejer da at blive "låst" en time efter.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-10 17:24

Ikke korrekt. Det har også undret mig at nogle forbliver åbne. Formentlig en særlig "kandu-logik". Efter afskaffelse af månedens "bluff" fatter man ikke man vedligeholder dette åbenlyst unødige system!!

Kommentar
Fra : severino

Dato : 25-04-10 17:54

Arrrhhhh hva' da'en, de opsparede point skal vel bruges til et eller andet. De ellers ikke megen værdi som sådan.
Man betaler vel heller ikke for en vare som man ikke har interesse i, eller gør man?
(Man siger godt nok, at kvinder går meget ud og oser, og køber en masse de ikke har brug for alligevel!!!)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-10 18:49

Ok jeg har så ikke lagt mærke til at det så ikke er ens for alle spørgsmål.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-04-10 18:52

Næh, men "kandu-logik" er heller ikke altid logisk!!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-04-10 19:01

Jeg har også undret mig ???
- glad for at der nu bliver spurgt om det....

Håber selvfølgelig på en logisk forklaring !

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-04-10 19:05

Eyvind, her er et eksempel http://www.kandu.dk/spg146940.aspx

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-10 19:07

Christa.N

Et eksempel på hvad ??????

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-04-10 19:09

Et eksempel på at et accepteret spørgsmål ikke altid bliver låst efter en time !

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-04-10 19:19

Citat
Eyvind, her er et eksempel http://www.kandu.dk/spg146940.aspx

Svaret vil blive låst op igen d. 25-05-10 15:13

Købe point : 10
Ledige point, efter køb :

Ønsker du at købe svaret :

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-10 19:21

På nuværende tidspunkt er det da låst !!!!!

Eksemplet skulle være givet, mens det var muligt at læse uden at skulle betale for det.

Men nu er det også et spørgsmål fra en bruger, som jeg ikke kunne drømme om at hjælpe med ledige point

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-04-10 19:23

Ja jeg går ud fra at du ikke kan se tråden, men det kan jeg !!!!
- i øvrigt fortsætter Krummen og Jørn med at skændes på den tråd.....

ER JEG DEN ENESTE DER KAN LÆSE TRÅDEN ?

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-04-10 19:34

Scootergrisen prøv du at komme med et eksempel et spørgsmål, der ikke er blevet låst efter accepteret + 1 time...

Det kan være at jeg ikke kan læse det, men at du kan......

Det er virkelig underligt, at nogen kan se og andre ikke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:23

Jeg kan heller se noget uden at købe og det vil jeg ikke, den som har sit svar accepteret kan altid læse spørgsmålet, måske derfor ChristaN det er dig som har fået dit indlæg accepteret - eller?

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-04-10 20:27
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:28

Der er ingen af de låste spørgsmål som er stillet fra den 23. som jeg kan se uden at købe, så kom med et eksempel og det skal ikke være en af dine egne spørgsmål eller et spørgsmål hvor dit indlæg blev accepteret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:30

Det kan jeg heller ikke, hvad med bare et som du kan læse

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 25-04-10 20:37

jeg kan jo godt se mine egne indlæg og dem hvis mit svar er blevet godtkendt.
Det er de andre jeg ikke kan se.

Accepteret svar
Fra : IBM760

Modtaget 10 point
Dato : 25-04-10 20:55

Tillykke scootergris - så har du lært noget nyt:

Citat
Altså så man skal "købe" svarene for sine point.

Ja -

Har du prøvet at læse "Kom godt i gang" http://www.kandu.dk/faq.aspx
her kan du f.eks. se:
Citat
Hvad sker der når et svar er blevet accepteret?

Den første time efter et svar er blevet accepteret kan det stadig læses, hvorefter det vil svaret blive lukket i de næste 30 dage.

Når svaret først er lukket, vil det koste point at læse svaret.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:55

Hvad er spørgsmålet så intet nyt under solen, alle spørgsmål er låst en måned efter accept af svar, spørger og den som har fået sit svar accepeter kan læse spørgsmålet uden købepoint, sådan har det været så længe jeg har været her (snart 5 år)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-04-10 21:24

Citat
Christa.N

Dato : 25-04-10 19:23

--------------------------------------------------------------------------------

Ja jeg går ud fra at du ikke kan se tråden, men det kan jeg !!!!
- i øvrigt fortsætter Krummen og Jørn med at skændes på den tråd.....

ER JEG DEN ENESTE DER KAN LÆSE TRÅDEN ?

Du har sikkert købt svaret eller også er du LuffeA

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 25-04-10 23:31

Citat
Jeg kan heller se noget uden at købe og det vil jeg ikke, den som har sit svar accepteret kan altid læse spørgsmålet, måske derfor ChristaN det er dig som har fået dit indlæg accepteret - eller?

Jeg kan stadig læse tråden ganske gratis, fordi den ikke er låst for mig - OG DET ER IKKE MIG DER HAR FÅET GODKENDT SVAR o.v.n

IBM760 dit indlæg er usædvanlig højrøvet - jeg har af en eller anden grund en overbevisning om at du er typen, der aldrig vil indrømme, hvis du tager fejl.

Damemenneske ans, du synes selv du er rigtig sjov nu ik'

Scootergris det er kun det ene link jeg kan læse.......
- jeg er stadig glad for at du tog emnet op, som sagt har jeg også undret mig - men det ser ikke ud til at der kommer en fornuftig forklaring på det.
Mest en masse arrogante svar.

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 26-04-10 00:00

Christa.N -
Citat
IBM760 dit indlæg er usædvanlig højrøvet - jeg har af en eller anden grund en overbevisning om at du er typen, der aldrig vil indrømme, hvis du tager fejl.

Jeg henviser kun til hvad brugere kan læse sig til under "Kom godt i gang", og i betragtning af hvor aktiv scootergrisen har været i de 2 år, hvor han har benyttet Kandu - burde han også vide det!

Til gengæld har du kun været aktiv i en kortere periode, fra november 2009.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 08:08

Nå men det lader til at når et spørgsmål er accepteret så er det åbent 1 time derefter også bliver det ellers låst den næste måned.
Men det er lås kan man så købe adgang til det ved med sine point.

Så HAL65Å har ret.

Men nu skal jeg jo ikke acceperer svaret herinde for så kan andre jo ikke se svaret.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-04-10 08:43

Læser i overhovedet hvad jeg har skrevet ?

Uanset hvor længe jeg har været aktiv her på kandu, har jeg forstået hvad der står under "kom godt i gang"

Det er altid svært at forklare sporadiske uregelmæssigheder, men her er det åbenbart helt umuligt.

Citat
Nå men det lader til at når et spørgsmål er accepteret så er det åbent 1 time derefter også bliver det ellers låst den næste måned.
Men det er lås kan man så købe adgang til det ved med sine point.

Så er du fandeme også en klaphat, hvis det er nyt for dig..........
- troede du havde oplevet det samme, som jeg har !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-04-10 08:51

Citat
Så HAL65Å har ret.

Og det er ?????

Citat
Men nu skal jeg jo ikke acceperer svaret herinde for så kan andre jo ikke se svaret.

Så længe du ikke har lukket dit spørgsmål ved at acceptere et svar ..... så er der ingen svar, men kandu vil annullere dit spørgsmål om ca. 3 måneder.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-10 08:52

?????????????!???!?

Må medgive Christa at indimellem, så viser ikonerne at et svar er låst. Men alligevel kan det læses. Troede måske at det hang sammen med at mange havde købt spørgsmålet. Men åbenbart er der ikke noget særligt mønster i det.

Men jeg har også bidt mærke i det Christa!

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 26-04-10 09:01

Citat
Må medgive Christa at indimellem, så viser ikonerne at et svar er låst. Men alligevel kan det læses. Troede måske at det hang sammen med at mange havde købt spørgsmålet. Men åbenbart er der ikke noget særligt mønster i det.

Men jeg har også bidt mærke i det Christa!

Tak for tilkendegivelsen.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-10 09:23

Iøvrigt bør kandu's særegne programmering ikke afholde dig fra at være høflig og acceptere svar, Scooter!

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 11:13

3773 > Så kan folk jo ikke læse svaret.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-04-10 11:43

Hvis nogen skulle være interesseret i svaret, så vil de købe dit spørgsmål.

Lader du kandu annullere, så vil du blive fratrukket 5 ledige point. Afslutter du det selv, vil du få tilskrevet 5 ledige point.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-10 12:34

Citat
Så kan folk jo ikke læse svaret.
der er ikke nogen svar før du har accepteret et af indlæggene som svar

Godkendelse af svar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 13:48

godt så.

Kommentar
Fra : Toves_Henrik

Dato : 08-06-10 02:52

Ja det er svært
Serberne forsøgte
Pia forsøger
og nu "Kandus faste"
Men prøv nu at akceptere vi er forskellige