/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Opbevaring af 5kg gasflaske
Fra : gotskov
Vist : 6625 gange
35 point
Dato : 25-04-10 10:05

Vi har en dejlig webegrill som kører på gas. Vi har købt en 5kg flaske på den lokale tankstation og vi har tænkt os at løse grill og gas fast i vores have.

Er der noget problem med det?

Mine tanker går hovedsaget på, hvilket temperature mæssige overvejelser man skal have omkring en gasflaske. Kan den tåle at stå direkte i solen på en varm juli dag?

(Grill og flaske vil være overdækket, så vand skulle ikke være et problem).

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-10 10:09

Den er bygget til det, og mere til.............så der bliver ingen grillbøffer til flypassagererne.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 25-04-10 10:53

Hejsa.
Lav event. en lille kasse så den er beskyttet.
Lav den af vandfast krydsfiner det har vi gjort. MEN HUSK at lave et hul forneden på siden af den.
Gas er flydende og HVIS den lækker så driver det NED .
På den måde får du også "gemt" den lidt af vejen.
Men ellers intet problm i det...vi har det samme i vores udekøkken.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-04-10 11:15

Vores Webergrill er altid klar til start...dvs gasflasen står altid ved siden af grille, men bliver først tilsluttet når den skal bruges

Uanset vejr og vind, sommer og vinter

Flasken lider ingen overlast blot tænk på at man også griller i "de varme lande"

Accepteret svar
Fra : bennymanden

Modtaget 35 point
Dato : 25-04-10 11:19

Hej.

Gasflasken kan sagtens stå direkte i solen uden at der opstår problemer med det - det er en trykflaske som faktisk tåler ganske meget.
Det er langt vigtigere at holde øje med alle samlinger og diverse slanger og regulatorer -
det er altid der problemerne opstår og det er skødesløshed og fejl her som er årsag til de 5 - 8
flaskegaseksplosioner der årligt finder sted i Danmark.
Her er nogle gode råd fra Sikkerhedsstyrelsen vedrørende flaskegas:

http://www.sik.dk/Forbrugere/Produkter/Brug-af-produkter/Flaskegas-sikker-brug-af-gas

- du ønskes en god grillsæson .....
Bennymanden

Kommentar
Fra : gotskov

Dato : 25-04-10 12:08

Verdensklasse....!

Nu skal okser, grise, kalkuner og ligende nok holde sig fra vores have :)

Tak for svarene til alle

God Søndag

Godkendelse af svar
Fra : gotskov

Dato : 25-04-10 12:09

Tak for svaret bennymanden.

Specielt linket, havde selv let uden held. Kunne kun finde oplysninger om opbevaring af gas i kælder.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 25-04-10 12:34

"gotskov"

Du skulle ikke være samme person som hærgede IT-svar sammen med os andre i de gode dage ?

Kommentar
Fra : gotskov

Dato : 26-04-10 06:48

Hej Luffe,

Kunne meget vel være. Huserede i sin tid på itsvar......

Hyggeligt at støde ind i dig igen :)