/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Anbefal Printer.
Fra : Mosebaek
Vist : 865 gange
100 point
Dato : 20-11-08 11:57

Hej! Jeg skal have fundet en afløser for min Canon BJC 2000 printer.Det må godt være en billig,simpel en.Skal være økonomisk i blæk forbrug (refill).Det er faktisk kun til udskrivning af tekst,den skal bruges.Helst HP eller Canon.Jeg har ikke mulighed for at handle hos El-giganten,eller lign.(For lang afstand).Fona har nogle ret billige HP`er:D 1560 SINGLE, DJ 2560, F 4210 AIO,
PS F4190 AIO. De to førstnævnte er til USB. Kan det anbefales,eller er det bedre med tilslutning i PC`s printerstik.(Driver).

VH. Mosebaek.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 20-11-08 12:01

"Skal" den kunne skriv ud i farve eller er "sort" nok ?

For er sort nok vil jeg klart anbefale dig at købe en Brother laserprinter i stedet for det blæk-noget.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 12:10

Tja - du kan jo gå en tur i Netto....

De har tit de "billige" fra HP til ca 5-600 kr.... (ofte billigere)

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 20-11-08 12:11

USB er fint nok, og også en laserprinter herfra. Billigst i det lange løb.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 20-11-08 12:21

Jeg kan kun anbefale en laserprinter istedet for en blækprinter.
De er meget dyre i blæk og kræver også specielt sugende papir.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-08 12:25

Har du set at Netto i denne uge har en Epson Stylus SX205 til kr. 349 ?
Det er halv pris i forhold til EDB-Priser !
De er nok blevet revet væk, men måske kan du være heldig.
Gambrinus
www.netto.dk

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-08 12:49

Tak for hurtig respons.
Ved en hurtig gennemlæsning,kan jeg se der "hældes" mest til Laser-printer.
Vil i uddybe det lidt nærmere.Dem aner jeg nemlig ikke en dyt om.
Og ja,det er nok med sort skrift.(Tror jeg indtil videre).

Skal lige vaske op, men vender tilbage,snarligt.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-11-08 12:52

Hej Moesbæk - nemlig og her kommer en til

For godt en måned siden købte jeg en Brother DCP-7030 s/h laser all in one
og en ekstra toner tn2120 til 2.600 sider for ekstra kr. 550, jeg må snart have printet omkring 500 sider og der skal ikke skiftes patron endnu

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31140/s_product/DCP7030ZW1

Jeg gav ca. kr. 1.000,- men den fås til ca 900,-
http://www.pricerunner.dk/pl/116-1124885/Multifunktionsprintere/Brother-DCP-7030-Sammenlign-Priser

Sort hvid laserprinterne findes også uden scanner, altså bare som printer, og jeg kan kun tro at de også er gode, men jeg ved det ikke!
http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60950/s_level/21600

Jeg er bare SÅ GLAD for den. Det er herligt at bare kunne trække ud på papir uden at tænke på om man nu gidder at spilde blæk på det. Det eneste jeg ærger mig over er at jeg ikke købte en farve-laser

Ps. Den er fuldstændig lydløs i standby og næsten lydløs ved print, man kan højest høre en lille blæser der går i gang.

http://www.kandu.dk/Spg127479.aspx

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 20-11-08 12:55

Har brugt Canon printere igennem mange år !

Og har lige investeret i en Canon MP610 som er en super maskine, som kan det hele til under 1000 kr.

PPK

Kommentar
Fra : Line99

Dato : 20-11-08 12:58

En laeserprinter bruger PULVER i stedet for blæk. Dvs. den står heller ikke og tører ud som vi er vandt til med blækprinterne.Minder måske på den måde lidt om en foto-kopierings-maskine!?! Pulveret 'brændes' så på en eller anden måde fast til papiret via laeser og erstatter så på den måde våd blæk. Som sagt ud over at det ikke var en farve-laeser som jeg fik købt men kun sort hvid, har jeg INTET at beklage mig over.

Her er lidt laeser-farve-printere: http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60950/s_level/21640

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-08 13:34

Jeg kan kun tilslutte mig Line99.

Jeg har haft en Brother DCP-7010 i et par år.

Dengang jeg købte den, brugte jeg meget tid på at undersøge, hvor meget tonerpatroner kostede til de forskellige laserprintere.
Brother vandt.

Til nogle laserprinter skal man købe helt ny tromleenhed ved udskiftning af tonerpatron og det kan hurtigt koste lige så meget som en ny printer.

99,9 % af det jeg skriver ud er i sort/hvid og scanneren i DCP 7010 er jo en farvescanner.
Så når jeg en enkelt gang skal scanne/printe i farver, scanner jeg med DCP 7010 og skriver ud på en gammel blækprinter.
Gambrinus

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-11-08 13:46

Jeg har for nylig købt en tre-i-en HP laserprinter i Netto for 499 kr.
Den virker meget sparsommelig, hvad farvepatroner angår, og så er den næsten lydløs.

Fungerer optimalt, er let at betjene og fylder kun lidt, så hold øjnene åbne!!!

Mvh
joan

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-11-08 13:48

Jeg mener Hold øjnene åbne!!! Sorry

joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 13:55

Citat
laserprinter i Netto for 499 kr.

Mon dog det er en laser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-08 16:20

Flot flot,med alle de,hver for sig,gode svar.(Indtil videre). Men jeg fornemmer,det må blive en laser.
Konen har også gode erfaringer med dem,fra jobbet.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Line99

Modtaget 100 point
Dato : 20-11-08 17:10

Refi, denne lille skrapede (altså uden all-in-one) HL-2035 koster også kun 529,-

http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/21600/s_product/HL2035ZW1

herfra: http://www.happii.dk/product.aspx?uid=262291&prodid=169745&gclid=CPzIpt6LhJcCFRVbQgodzgT5ZA

http://www.pricerunner.dk/pl/26-1139128/Printere/Brother-HL-2035-Sammenlign-Priser

Brother TN2005 Original lasertoner, Sort kr. 412,-
kapacitet ca. 1.500 sider

f.eks. denne: http://www.computersupply.dk/visvare.asp?varenr=BROTN2005

Hvor mange blæk-patroner skal man købe for at kunne printe 1.500 sider ??? (= 3 pakker papir) Ja, jeg spør bare?

Jeg ville nu hellere stadig købe dcp-7030
(altså den jeg købte, denne: http://www.brother.dk/g3.cfm/s_page/60960/s_level/31140/s_product/DCP7030ZW1 )
fordi som Gambrinus siger er det godt med den farve-scanner, og så har den også KOPI-FUNKTION og det har men jo kun hvis der er en scanner, og det foregår lynhurtigt og uden bævl. Tonerpatronen til denne med scanner kostede 550,- for 2.600 sider (=5 pakker papir), så den er faktisk også billigere i toner end den lille.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-11-08 17:18

Ja refi, det står der faktisk på min garanti - hvorfor skulle det ikke kunne være rigtigt.

Men indrømmet - det kan da være jeg er forkert på den. Hvad er det ellers for en jeg har?
Den er smaddergod. Er en laser dyrere?

Jeg skriver godt nok at jeg købte den for nylig, men det var faktisk i foråret i år altså, og det var Netto i Allinge, den var på tilbud, de havde fået 10 stykker hjem. Men grundet flytning o.m.a. har jeg først taget den i brug for en måneds tid siden.

Men undskyld, hvis jeg har bragt nogte forkert til torvs, det var ikke min mening at svindle her på tråden.

mvh
joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 17:19

Citat
Refi, denne lille skrapede (altså uden all-in-one) HL-2035 koster også kun 529,-

Hvorfor fortæller du mig det

Jeg har skam en udmærket printer...

Men dette
Citat
tre-i-en HP laserprinter i Netto for 499 kr.

Lyder FOR godt

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 17:23

Citat
Ja refi, det står der faktisk på min garanti

Den må have været i en forkert kasse

Jeg vil ikke være påståelig - det var måske et godt tilbud - men det lyder FOR GODT

Er den i farver....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 20-11-08 17:38

En anden fordel ved en laserprinter er, at man ikke risikerer,
at farvepatronen tørre ud, som det ofte sker med en blækprinter.

En laserprinter kan også skrive ud på billigere papir (Alm. kopipapir) end en blækprinter.

Alt i alt er de ekstra penge til en laserprinter meget hurtigt tjent ind.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 20-11-08 19:51

Brother Laser er billig, billig i drift og rimelig kvalitet. På jobbet bruger vi udelukkende Brother Laser.
Kan kun anbefales.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 20-11-08 20:39

Refi: Ja, den er¨både med sort og farver. Jeg har printet urtrolig mange dokumenter og billeder ud på den indtil nu, og indikatoren for farvepatronerne viser, at der er rigtig meget farve tilbage.

Endvidere bruger jeg al slags papir, og kvaliteten på de udprintninger jeg laver, er meget fin.

Og så kan det jo egentlig være ligegyldigt om det er det ene eller andet, for jeg er meget tilfreds med den.

Jeg håber også at du Mosebaek finder dig en god printer til dit brug.

Mvh
joan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 20:46

Få kan vi vist godt slå fast at det IKKE er en laser men en BLÆKPRINTER

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 20-11-08 21:36

Jeg sover lige på det.Men SÅ mange kan vist ikke ta`fejl.

Så refi,det bliver nok en laser.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-11-08 22:39

Det er da også et godt valg.... - særlig når det kun er sort/hvid du søger....

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 21-11-08 09:02

Laser eller ej, så er min HP all-in-one en herlig maskine, der bare virker optimalt. At jeg så ikke ved nøjagigt om det er den ene eller anden type gør den ikke dårligere. Det en den bedste printer jeg har haft, og jeg har haft af rigtig mange forskellige
Jeg troede jo i min naivitet at det netop kunne være den var så god, fordi blækket blev sat på papiret med en laser-anordning.

Men når jeg en gang skal købe en ny, tror jeg da bestemt, at jeg, efter de omtaler der er her på tråden, vil gå målrettet efter en laser og så væres ikker på, at det er en sådan en med pulver i stedet for blæk.
Så må man bare håbe, at der ikke dannes klumper i pulveret

God weekend!

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-11-08 09:39

Tak for svaret Line99.Og til i andre skribenter.Ene gode indlæg.Og som sædvanlig er jeg i denne kattepine:Hvem skal"accepteres".Der burde være et system,her på Kandu,så man ku`give point til
"1.,2.,og 3.pladsen".

Men tilbage til det "egentlige":Det bliver en laser,jeg skal ud at kigge efter.

V.H. Mosebaek.