/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
ansøgning
Fra : 7777
Vist : 1163 gange
50 point
Dato : 12-05-08 10:30

hej
jeg skal til at skrive enansøgning fordi jeg gerne søge et nyt job.
men jeg synes det kan være meget svært når man skal skrive hvorfor jeg søger netop dette job.
det er på et privat hospital og jeg søger det fordi jeg mangler patientplejen. jeg har nemlig ikke noget med patienterne af gøre nu.
er der en der kan fortælle hvad man vt. kunne skrive?

Mulle

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 12-05-08 10:32

JA det er nok ikke lige det du skal skrive i hvert tilfælde.
Du skal nok skrive noget om, at du er under uddannelse og søger ved et privathospital da du finder dette langt mere interessant og struktureret.
At du står og mangler erfaringen indenfor patient plejen og at du syntes dette er det perfekte sted at lære det. Noget om at du er lærevillig osv af dine kvallifikationer.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 12-05-08 11:07

kan jeg skrive sådan

Jeg søger hermed uopfordret en stilling som social- og sundhedsassistent.

Grunden til at jeg søger hos et privathospital er, at jeg finder dette langt mere interessant og struktureret. Samtidig vil jeg gerne have noget med patienterne at gøre og synes derfor at stedet hos jer kunne være det perfekte sted. Jeg har været inde på jeres hjemmeside og synes i har mange specialer hvilket også kunne være interessant

så beskriver jeg mine kvalifikationer bagefter

Accepteret svar
Fra : Ishoey

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-08 11:15

Se evt. her:
http://www.kandu.dk/Tip1287.aspx

Hilsen
Ishoey

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-05-08 11:26

Hvem er du i dag ?

Er du den fraskilte mor

http://www.kandu.dk/Spg101961.aspx

Eller er du Dorte, som gik i 9. klasse for 1 år siden

http://www.kandu.dk/Spg103388.aspx

Er du Dorte, Mulle eller Lene?

Hvilken uddannelse er du i gang med på nuværense tidspunkt siden du mangler patientplejen?

Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 12-05-08 11:44

Citat
Der har du starten på dit brev

"Jeg henvender mig uopfordret til Dem, fordi ......

Start med at skrive, hvorfor du så gerne vil det ... hvor brilliant du er ... og at du selvfølgelig meget gerne kommer med yderligere oplysninger.

Husk at hæfte et billede ved (så husker de dig bedre) og aflever det personligt.

Held og lykke

frieda

http://www.kandu.dk/spg83922.aspx

Kommentar
Fra : karus

Dato : 12-05-08 12:12

Citat
Eller er du Dorte, som gik i 9. klasse for 1 år siden

Det kan ikke passe.
For 2 år siden ville du være lægesekretær da dit job som social- og sundhedsassistent tilsyneladende var for svært og du derfor skulle revalideres.
Nu vil du så tilbage i et job du allerede har skrottet

Er det blot kontakt du søger, så skriv det dog.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 12-05-08 14:52

Citat
stilling som social- og sundhedsassistent.

Hvis du søger en stilling som ovennævnte så ER du uddannet og mangler IKKE erfaring som sådan.
Man kan IKKE får en stilling som ovennævnte uden en uddannelse og erfaring. Det hører med til uddannelsen.
Du kan allerhøjst opnå et arbejde som "bækkensvinger"
En social og sundheds ass. må give indsprøjtninger og har et meget større kompetance område end du drømmer om. Så glem det eller ta en uddannelse

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 16:46

Hvorfor er det så svært at svare på spørgsmålet: "Hvorfor vik du gerne arbejde netop hos os"?

Jeg hørte forleden, at de arbrjdsløse skulle sende mindst 4 ansøgninger om ugen! Med 4 ansøgninger om ugen, er det svært at undgå at begrundelsen kommer til at lyde noget søgt!
Hvorfor i alverden skulle man ikke kunne sige det man tænker. Enhver personalechef ved at man lærer netop dette i skolen og på kursus og han sidder og griner i skægget over hvad netop denne ansøger nu har hittet på.

En bekendt af mig fortalte at han "overraskede" en ansøger, der havde hendvendt sig personligt og spurgte: "Hvorfor henvender du dig netop til os"? Man kiggede fortørnet på ham og sagde: "Jeg er lige blevet fyret og det ene sted er vel lige så godt som det andet"
Hvad tror i personalechefen sagde?
Han sagde: " kan du begynde mandag morgen - vi begynder kl 7"

Godkendelse af svar
Fra : 7777

Dato : 12-05-08 16:52

Tak for svaret Ishoey.

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 12-05-08 20:41

nej jeg har ikke alle de navne, vi er flere der bruger den samme profil er det ikke tilladt her på Kandu?
og så synes jeg nok at man bør skrive ordentlig til andre folk istedet for at lave grin med dem.
men der er jo altid nole der skal spille smarte men okay det er åbenbart ikke her man skal spørge folk tilråds men tak til dem der har svaret mig ordentlig

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 12-05-08 21:18

Mit svar var ærlig talt alvorlig ment, selv om sikkert ikke ligner det i lærer i skolen.