/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Ansøgning / Spørgsmål
10  Rellom 70
uopfordret ansøgning
Fra : 7777
Vist : 11653 gange
50 point
Dato : 28-02-06 15:34

er der nogen de kan hjælpe mig med hvordan jeg starter med at skrive en uopfordret ansøgning. det har jeg det svært med, for jeg ved ikke hvordan jeg skal starte?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 28-02-06 15:38

Prøv at se om der er noget du kan bruge her

http://www.tekstmaskinen.net/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 28-02-06 15:41
Kommentar
Fra : alka

Dato : 28-02-06 15:46

Som udgangspunkt, så skal du vide - og søge på en hel konkret jobfunktion. Du skal ikke - eksempelvis skrive til Bilka, Jeg skal hermed uopfordret søge et job i Bilka. Den/de som læser en sådan ansøgning ved jo ikke hvad du søger.
Du skal derfor vide og søge job konkret, som du ved de har fx til Bilka:

Da jeg syntes det er spændende, at have travl dag og opleve mange mennesker hver dag, skal jeg hermed søge uopfordret job som kassedame .... osv.

Det er således en fordel, at du kender firmaet, hvad de laver, hvilken type medarbejdere/uddannede de har. Du kan evt gå på "nettet" og læse om et firma, hvis du ikke lige kender dem.
Du skal med andre ord vide så meget om det uopfordret job du søger - inden du søger.

Held & lykke med det 7777

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 28-02-06 15:49

det jeg søger er hos privat praktiserende læge, jeg vil gerne være lægesekretær, så hvordan kan jeg skrive en uopfordret ansøgning dertil, det er kun starten jeg har problemer med?

Kommentar
Fra : nullerbullerpige

Dato : 28-02-06 15:50

Du starter således: Jeg søger hermed uopfordret en stilling som salgsassistent i Føtex fx.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-02-06 15:57

Fortæl mig, hvorfor vil du gerne være lægesekretær; og hvorfor specielt ved den læge?

frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-02-06 15:58

Fortæl mig,
1. er du allerede lægesekretær?
2. hvis ikke, hvorfor vil du gerne være lægesekretær?
3. hvorfor specielt ved den læge?

frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-02-06 15:58

Fortæl mig,
1. er du allerede lægesekretær?
2. hvis ikke, hvorfor vil du gerne være lægesekretær?
3. hvorfor specielt ved den læge?

frieda

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-02-06 15:59

undskyld, teknikken overdrev

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 28-02-06 16:04

nej Frieda jeg er ikke lægesekretær, jeg går på nuværende tidspunkt på Handelsskole fordi jeg bliver revalideret om. mit tidliger job var Social-og sundhedsassistent. og vil defor gerne have noget inden for dette fag

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 28-02-06 16:15

Men hvorfor netop lægesekretær?

Kommentar
Fra : 7777

Dato : 28-02-06 16:17

jamen det er fodi det er det jeg gerne vil, og fordi jeg har kendskab til faget. det skal være arbejde der er stående og gående

Accepteret svar
Fra : frieda

Modtaget 50 point
Dato : 28-02-06 16:23

Der har du starten på dit brev

"Jeg henvender mig uopfordret til Dem, fordi ......

Start med at skrive, hvorfor du så gerne vil det ... hvor brilliant du er ... og at du selvfølgelig meget gerne kommer med yderligere oplysninger.

Husk at hæfte et billede ved (så husker de dig bedre) og aflever det personligt.

Held og lykke

frieda

Godkendelse af svar
Fra : 7777

Dato : 28-02-06 16:41

Tak for svaret frieda.