/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lære alt om computer hardware?
Fra : Sygate
Vist : 2426 gange
300 point
Dato : 08-03-08 23:03

Hejsa !

Jeg har kun en basis viden om computer hardware. Ved sådan lidt om hvad det hele er og hvad det kan.

Men hvis jeg på kort tid skal lære ALT om hardware i en computer og kunne supportere andre, hvordan gør jeg bedst det?

Nu arbejder jeg på fuld tid og kan ikke tage en regulær uddannelse i det. Men det behøver jeg heller ikke.

Men hvad med et kursus af en art?

Med kort tid mener jeg ca. et halvt år. Gerne hurtigere.

Nogen der kender et rigtig grundigt kursus i den slags, eller har helt andre gode forslag?

Der må da være firmaer der gør sig i den slags? Mit firma betaler, så prisen er næsten underordnet inden for rimelige grænser

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 08-03-08 23:05

(mit firma betaler) var ment som, min arbejdsplads.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 23:11
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 23:13

Her er de specielt rettet mod firmaer http://www.axcon.dk/da/kursus/altera.htm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 08-03-08 23:17
Kommentar
Fra : granner01

Dato : 08-03-08 23:30

Du kan tage et kursus som IT supporter. Det handler om alt i en PC og fejlsøgning samt installation. Og i dag om inter/intranet.
Kurset jeg tog varede ½ år, 7 timer om dagen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-08 00:30

Prøv at få lidt basis viden her: http://www.kenddinpc.dk/default.asp?menuid=0&submenu=0&search= det koster ingenting bare klik Næste side og Næste side og igen, der er mange sider om computerens virkemåde og software, jeg så godt at det er hardware du efterlyser kendskab til, men læs nu lidt her

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-03-08 00:39

o.v.n.
Den genvej du giver er næsten et PC kørekort. Jeg kender PC kørekort, jeg har undervist i dem, men der er ikke ret meget om hardware i de moduler.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-03-08 00:53
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-03-08 00:56

Nej og det skriver jeg også oven over, at jeg godt havde set det var hardware viden der blev efterlyst, men det er nu nogle meget gode sider som også berører hardware: http://www.kenddinpc.dk/default.asp?menuid=1&submenu=13

Accepteret svar
Fra : krestenklit

Modtaget 300 point
Dato : 09-03-08 04:23

Nej, jeg tror du får vanskeligt ved at finde sådan lige et kursus med overskriften "Alt i hardware".
Det er der ikke nok penge i. Og derfor ingen private kursusudbydere.

Du må finde en fagskole og tage en uddannelse til f.eks. datatekniker. Men du kan selvfølgelig spørge dem under hvilke former du kan tage uddannelsen. Nogle tager uddannelsen sideløbende med at have et job:
http://www.metalungdom.dk/sw7058.asp

Men du kan også vælge at "boge" den. Find relevant litteratur om pc-arkitektur, og gå i gang.
Jeg har selv haft fornøjelse af:

IDG-hæftet "PC arkitektur - i teori og praksis" af Micahael Karbo
ISBN 87-7843-560-9 (69,- kr)

Forfatteren har også dette prima site:

http://www.karbosguide.dk/pctutor/index.htm

God jagt!

Kommentar
Fra : leob

Dato : 09-03-08 05:08

... hvis du virkelig mener ALT om hardware, så glem det.
Det kan ikke ske, hverken på et halvt år eller over en livstid !!!
Og når du skriver, at det er for at supporte andre, så er det vel iøvrigt ikke kun hardware, der er tale om?
leob

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 09-03-08 07:25

Kommer jo meget an på, hvor du geografiks bor.
Tekniske skoler har nogle kurser, hvor viften er bredere, end du ønsker, men intet er spildt.
Jeg mener, et hardwarekursus nærmer sig spild, for for de tmeste er det jo "skift komponenten ud-princippet".
Den software, der styrer - og måske også administrerer systemet på din arbejdsplads, er mere triggy.
VH
Leif

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-03-08 11:21

Jeg har i mange år været IT lærer på VUC og måske kan du lære mere om hardware på et kursus der. Der er EDB1 kurser som handler om basisviden om PC men også om brug af programmer. Ring og spørg en studievejleder på en VUC i nærheden af dig.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-03-08 13:00

Her er et sted hvor du kan følge med i det sidste nye http://www.hardwareonline.dk/

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 09-03-08 19:29

Tak for hjælpen allesammen. Jeg tror bare jeg begraver mig i læsning.
PC kørekort er på et for lavt niveau.
Det softwaremæssige har jeg styr på.
Så det er vel bare at sparke sig selv bag i.