/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Besværligt med bærbar. Skrive!
Fra : Sygate
Vist : 1146 gange
300 point
Dato : 10-02-08 23:51

Jeg har lige fået mig en bærbar. Har tidligere haft et par stykker.

Det samme irriterende problem går igen med dem alle.

Når jeg skriver på dem håber jeg ofte over i en anden linie lige pludselgt. F.eks hvis jeg skriver dette og kigger op på skærmen for at se efter stavefejl osv. kan jeg ofte se at min curser på en eller anden måde er flyttet en linie eller to op, og at jeg så skriver videre på den linie.

Håber jeg fik forklaret det korrekt. Men der må være en forklaring på det.
Jeg kan ikke være den eneste der har oplevet det.
Men det er da belastende at den gør det. hvad kan det være jeg "rammer" så "den" (Den der blinker så man ved hvor man skal skrive) hopper rundt?

Håber der er en der har fikset det selv, eller kan komme med en ide til hvorfor det sker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:09

Er det ikke fordi du kommer til at ramme den fingerfølsomme pach eller hvad det nu er den hedder den lille irriterende rude der kan bruges som fingermus ?? når jeg bruger den bærbare på ferie o.l. så lægger jeg et stykke stof eller lign over

Mvh SunowichFisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 11-02-08 00:34

da det jo er en bærbar og at det jo er smart at der ikke er en masse ved siden af der fylder en masse kan man købe en minimus i tiger forretningerne for 50,-og den er ganske udemærket til småopgaver og ikke så irriterende som at sidde der og rode med fingeren på pladen som man så kan dække af Sådan en har jeg med i tasken når vi er afsted.

Mvh sunoFisken

Kommentar
Fra : disken_69

Dato : 11-02-08 00:38

Citat
Når jeg skriver på dem håber jeg ofte over i en anden linie lige pludselgt.

Trode det VAR min PUTER, men kan/da se du også fiser rundt med dette.
ER DET KUN herinde, eller andres steder.
Ellers ville jeg mene. at din MUS har fået en POTE af KATTEN
og opløsningen IKKE har det for gpdt...

Kun et fore_SLAG = genstart.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 300 point
Dato : 11-02-08 01:07

Du er ikke den eneste min metode er ikke videnskabelig afprøvet, men jeg bilder mig selv ind at det ikke sker når muse markøren er udenfor skrive feltet, prøv at flytte muse markøren helt ud af billedet, når du har klikket så der er klar til at skrive, måske indbildning fra min side, men prøv alligevel

Kommentar
Fra : thomas2610

Dato : 11-02-08 07:43

Kan du ikke slå din touch pad fra? På min HP sidder der en knap som klarer det. Ellers er der sikkert i kontrolpanelet mulighed for det.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 11-02-08 09:25

Jeg lever af at skrive, og er nu på min 3. bærbare pc.
Min erfaring er, at samtlige notebook tastaturer er ustabile - de bevæger sig/giver efter når man skriver, og får cursoren til at hoppe rundt på skærmen.
Min løsning har været en ekstern mus og et trådløst tastatur tilkoblet en USB port. På den måde kan man skrive i normalt tempo uden at skulle tænke på at cursoren nu står det rigtige sted.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 11-02-08 09:57

Som foreslået ovenfor, bruger jeg altid en mus, når jeg har min bærbare med til møder.
Så har du ikke det problem...

På min normale arbejdsplads placerer jeg min PC i en dock station,
med diverse net tilslutninger, stort tastatur, roller mouse og ekstra stor monitor.

Hvis du arbejder meget med din bærbare, invester i en dock station.
Svend, med flere muskader...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-08 11:25

Jeg installerer Synaptic program til at indstille følepladen.
Så min føleplade kan ikke aktivere men kun styre musepilen rundt.
Jeg aktiverer så med de to knapper.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-08 11:28

Nu fandt jeg den.
http://freewarelist.net/synaptics-touchpad-driver.html
Læg mærke til at der ikke står noget om Vista - måske den så kan "køres" som XP

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-02-08 14:23

Prøv at læse denne tråd..Vi er flere lidelsesfæller og har dersværre ikke rigtig nogen løsning på prøblemet...
http://www.kandu.dk/Spg112928.aspx

Kommentar
Fra : Desimule

Dato : 11-02-08 18:29

Jeg havde også problemet - var ved at blive vanvittig. Det er fordi man rammer "pegepladen" ganske let. Men det kan løses ved at justere følsomheden, således at der skal røres lidt kraftigere for at dit "peg" bliver registreret. Det er jo nok forskelligt hvordan man gør på forskellige pc'er, men det er i hvert fald under indstillinger for mus.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 11-02-08 23:43

Tak for alle forslagene.
Prøver mig lidt frem.

Så er det ikke kun mig må man sige..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 12-02-08 01:52

Virker mit for slag ? Tak for din accept