/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Hjælp: Springer i sætninger
Fra : Nik_
Vist : 898 gange
50 point
Dato : 22-11-07 18:05

Jeg har et meget irriterende problem som jeg håber nogen kan hjælpe mig af med.

Når jeg sidder og skriver på min bærbare (Fujitsu Siemens) så midt i en sætning springer computeren selv hen og begynder at skrive midt i en anden sætning. (FX. Jeg komle i sko.. der springer den hen til kom og skiver "le" som skulle have været i ordet skole)

Første troede jeg at problemet kun var i ms word, men den har også gjort det lige nu i denne tekst. Det er virkelig frusteredende, og jeg aner ikke hvordan jeg skal ædre det. Jeg holder meget øje med kun at ramme de rigtige taster, jeg lægger ikke hånden på "muse-området" på computeren og jeg har også prøvet at fjerne min usb-mus for at se om den lavede problemer, men lige lidt hjælpet det.

Nogen der har forslag for jeg at ved at blive sindsyg

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-11-07 18:18

hmmm - prøv at tage netkablet fra og skriv - og se om den stadig gør det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 18:25

Skift batterier i dit tastatur....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-11-07 18:26

Hov - det var jo en bærbar

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-11-07 21:34

Du er ikke ene! Min bærbare gør det også. Jeg har en mistanke om at k med det er try det er tryk med selve håndleddet mod computerens flade, der er årsagen. (Det med fed, var nettop et uprovokert eksempel).
Irriterende ja, men jeg kan leve med at rette teksten.
MVH Akle

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 22-11-07 21:37

Det lyder unægteligt som om, at musen på touchpadden driller.

Ofte er disse i forvejen overfølsomme og hvis den har fået et tryk (og er delvis defekt / selv reagerer), kunne resultatet blive det, som du oplever.

Tilslut en mus ved siden af, samt deaktiver touchpadden i Enhedshåndtering (Kontrolpanel -> System -> fanen Hardware -> knappen Enhedshåndtering).

Mvh
Hr_hvalsoe

Accepteret svar
Fra : SACA2

Modtaget 50 point
Dato : 23-11-07 07:23

Åh jeg kender godt problemet og har den samme bærbare computer..Jeg håber at nogen her kan komme med en brugbar løsning, for det er godt nok irriterende. Det har intet med internettet at gøre, for computeren er slet ikke koblet op på nettet. og det er ligemeget om strømforsyningen er tændt eller den kører på batteriet. Jeg kan sagtens følge dig i at du er ved at blive vanvittig, for det er vi også.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-11-07 09:15

halloooo hvis flere har samme problem kan det jo være en fejl på maskinen ! - i så fald ville jeg klage til sælger får producenten til at falde om

Prøv at sammenligne programmer i kører med i første omgang for at udelukke softwarefejl

Kommentar
Fra : akle

Dato : 23-11-07 13:22

Hej igen. Jeg har et helt andet mærke, nemlig Medion, og jeg tror ikke det har noget med touch-padden at gøre, da jeg aldrig bruger denne når der skrives (event. kun når der logges ind). Snarere er det den svage top-plade der reagerer ved tryk af hånfladen når man skriver, på grund af tryk nedad mod "indmaden".En svaghed ved de fleste bærbare, vil jeg mene. For mit vedkommende sker disse særheder både ved skrivning her i 'kandu' såvel som f.eks. i Word.
MVH Akle

Kommentar
Fra : kagleren

Dato : 29-11-07 05:06

Prøv at slå alt det dér med stavekontrol o.s.v. fra. Det hjælper en del. Det kan også være fordi din maskine ikke lige har tid til dig !!! Under opdateringer kan der ofte ske dét du taler om !!!
Det er en god ide at lade maskinen stå nogle minutter indtil den bliver færdig med sine rutiner !
ok !!
Jeg ved det, for jeg har oplevet det samme !

Med venlig hilsen fra Kagleren.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 30-11-07 16:42

Hej kagleren

Vores bærbare computer er ikke nopkoblet internettet, så der er sådan set ingen opdateringer.Vi bruger kun computeren til tekstbehandling, og det er ligemeget hvilket program vi skriver i, så laver den "de der numre".

Kommentar
Fra : kagleren

Dato : 04-12-07 15:10

Hej søde vovse.

Ja så ved jeg ikke hvad der er galt, ej heller med min egen. Vi er i samme båd !

Godkendelse af svar
Fra : Nik_

Dato : 07-12-07 22:01

Tak for svaret SACA2.

Kommentar
Fra : SACA2

Dato : 11-01-08 19:25

Kan man via. usb bruge et trådløst tastatur???
og derved undgå at der springes i tekstbehandlingsprogrammer...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 11-02-08 14:28

Ja du kan bruge trådløse tastatur via USB................................som regel.