/ Forside/ Interesser / Videnskab / Filosofi / Spørgsmål
10  ans 370
Lokumsbrædtets fortrædelighed
Fra : Klumme
Vist : 1570 gange
100 point
Dato : 01-12-07 06:30

Kære brevkasse. Mit problem er, at min mand ikke slår brædtet ned efter sig. Hvad skal jeg gøre?

Kære brevkasse. Er det rimeligt, at min kæreste aldrig slår brædtet ned efter sig?
*************************************************************

EFTER SIG............

Læg mærke til den manipulerende sætning. Pigerne får gjort det til mandens ansvar at et lokumsbrædt SKAL være nede. Dette "efter sig" er sagt og skrevet millioner af gange, så ingen efterhånden mere tænker på, at det IKKE er mandens ansvar at brædtet er nede.

Hold da kæft jeg er træt af den manipulation. Et lokumsbrædt har 2 grundstillinger. 1. OPPE 2. NEDE

Hvor i himlens navn har pigerne den fikse ide fra, at brædtets naturlige stilling er NEDE?

Jeg mener ikke at være bekendt med, at der findes nogle naturlove eller vedtagne love i nogen stater på jorden, som siger at et lokumsbrædt naturlige stilling er at være NEDE, når det ikke benyttes.

I øvrigt kan jeg ikke se problemet er så slemt. Hvis der i en virksomhed er ansat 100 personer fordelt på 50 piger og 50 drenge, og man forudsætter, at de besøger lokummet lige mange gange på en dag, så vil brædtet højst være oppe efter25 % af besøgene, idet vi antager at mænd ikke står op og skider. Så dæmp jer ned piger og tjek selv hvilken stilling brædtet er i, og stil det så i jeres foretrukne position, når I skal på potten.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 06:45

Har du fået "skæld ud" Klumme....

Betragt brættet som et "ryglæn" - så er den naturlige stilling oppe.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 06:53

Næææ, men jeg har overhørt en "skæld ud" hihihihi. Jeg gider ikke den diskussion om brædtet, så jeg pisser i håndvasken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 07:02

Husk at tage "proppen" op......

PS.

Så kan du også vaske hænder samtidig....
Det sparer på vandet.....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 07:05

LOOOL Ja det kører bare...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 07:06

Kan faktisk have en sidnedogtis med derud

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-07 09:54

Er det låget eller "kødranden" ??

Prøv noget andet:
Grundet strint på kanten og gulvet er det hermed påbudt for fremtiden at sætte sig ned.

Jeg vil dog ikke gøre det.........vandet er sgu for koldt.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 10:24

En begrundelse, som jeg tit har hørt (fra piger), for at brættet skal være slået ned :
”Det er så koldt, hvis man sætter sig uden at kikke efter”
MAN KIKKER SGU’ DA EFTER, FØR MAN SÆTTER SIG !
Hvad nu hvis begge brædder er slået ned ? ? ? ? ? ? ?
OK. Så bliver det selvfølgelig kortvarigt varmt.
Kvindelogik når den er bedst !
Gambrinus

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 01-12-07 10:45

Tak for et godt og tiltrængt grin.

God Weekend til jer.

chaufrat

Kommentar
Fra : falc

Dato : 01-12-07 10:51

Jeg var en gang på besøg i amerika,vi spiste på en restaurant,og min kone havde efter et besøg på toilettet slået låget ned.Vores amerikanske gæst var så der ude,og kom eksalteret tilbage og sagde til min kone luk aldrig låget ned her.Hun havde sat sig på det og tisset.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 10:51

Citat
Det er så koldt, hvis man sætter sig uden at kikke efter

Yes my boys, men...måske lige bortset fra blondiner, skulle det med træning kunne lade sig gøre at huske at tjekke, hvilken af stillingerne brædtet befinder sig i. Er det ikke muligt, tjaeee så er det jo bare ærgeligt.....og koldt i nummeren. LOOL

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 01-12-07 13:03

Ja det Øøøø.

Jeg så her forleden en udsendelse om opfindere, og deres fortrædeligheder .
Måske jeg skulle opfinde en dims der bekendtgjorde over for pottebrugere
hvilken stilling den var i, lidt i stil med en lyskurv.

Rødt låget var lukket ! Uringult brættet var oppe !! Grønt brættet var nede !!!

Til det brug skal jeg nok bruge en trafo helst en grå 12V og med ukendt V/A
hvis nogle ligger inde med en sådan i en rodeskuffe høre jeg gerne..

Fortsat god lørdag

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 01-12-07 13:04

I virkeligheden er der kun 2 slags mænd.
Dem der pisser i håndvasken.
Og så dem der ikke vil indrømme, de pisser i håndvasken.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 13:07

Der er allerede opfundet en dims, som automatisk lukker brædtet ned. Så det står jo fruerne, med de kolde numser, frit for at købe sån' en til herren i huset i julegave hehehe

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 13:09

pallebhansen

Du glemmer den 3. type.... De som er fyldt med løgn

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 13:36

Så må jeg høre til dem der er "fyldt med løgn" - for håndvasken har jeg sgu aldrig prøvet, med mindre de der lange metalkummer med vand og små grønne "sæber" er håndkummer

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 13:41

Citat
de der lange metalkummer med vand og små grønne "sæber" er håndkummer

Det er det da, og du husker vel at vaske dine hænder ik...... med de små grønne!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 13:51

Jo da....

Det skulle være så sterilt...... (specialsæbe)

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 100 point
Dato : 01-12-07 14:07

I vores husordensregler står der gud hjælpe mig ordret :
WC-skålen må kun bruges til toiletpapir !
Nu er jeg ikke den der går og stikker mine naboer.
Men jeg kender ikke nogen, der ikke overtræder denne regel.
Gambrinus
PS : Jeg HAR tænkt mig at stille ændringsforslag til denne regel ved næste generalforsamling.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-07 14:22

Den eneste tid hvor begge brætter skal være nedlagt hos os,er når barnebarnet (2 år) er på besøg.
Alt der ikke kan tygges,havner konsekvent i toilettet,hvis brætterne er i opslået stilling.

Nu vi er i den latrinære område,hva`mæ`lidt lokumsdigte.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-07 14:27

Citat
WC-skålen må kun bruges til toiletpapir !

Ja,det er lidt anstrengende,at skulle under bruseren,hver gang man skal "nisse".

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 01-12-07 14:34

det er sjov læsning

ja her hos os er vi bedøvende ligeglade om brættet er slået ned eller det er oppe, det må den der skal på toilettet selv afgøre
men nu er jeg måske heller ikke som de fruentimmer der bliver beskrevet , jeg har andet at bruge tiden til end at gå op i om brættet på toilettet er oppe/nede .

og til dem der bliver kolde i måsen , så kan man vist nok også få toilet sæder med varme i det så jeg i en udsendelse fra japan og der var også sådan at brættet selv gik ned osv. det var sgu en hel videnskab det stakkels toilet.

go´weekend

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 14:47

Jeg har et låg på toilettet udover brædtet - det bedes være nede, da mit skab hænger lige ovenover!

Gider ikke at samle ting op fra kummen!

Stik den, drenge!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 14:56

FLYT SKABET !
Ellers skal jeg komme og gøre det !
Hvad skal i forresten med de klædeskabe i badeværelset.
Vi mænd klarer os med en hylde på 47 x 173 mm.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 15:03

Yes moster. Du bor jo osse alene, så vidt jeg husker, så du er jo helt frit stillet og skal bare leve op til dine egne krav. Gæster kan ingen krav stille. Men som Gambrinus skrev...hvad hulen laver dit klædeskab derude og så i den højde

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 15:23

Ja tak, Gambrinus! Jeg har nemlig to andre små skabe, jeg gerne have der i stedet for....

http://www.peecee.dk/resize.php?id=82211

Hvilket klædeskab??? Jeg står klemt op ad væggen i brusenichen for tage billedet

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 01-12-07 15:24

Ja Hanne den kender jeg godt, sådan har jeg det da også når jeg har abstinenser,så kan det knibe med at få ordentlig fat i tingene.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 15:36

LOOL Shit. Jeg åbnede lynhurtigt dit link....jeg troede det var et billede af dig i badet

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-12-07 15:36

Rigtige mænd sidder ned og tisser..

Og så burde den sag jo være afklaret

Vaxen

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 15:40

Må vi få et pornografi af skabet indvendigt ?
Så skal vi hurtigt fortælle dig, hvilke ting du ikke har brug for i badeværelset.
De nødvendige ting kan helt sikkert være på en lille hylde ovre til venstre under håndklædet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 15:44

Citat
Rigtige mænd sidder ned og tisser..

Og slæbe lige så meget skidt med op af kummen som jer kvinder.
NIX !
Det er jo derfor, vi er indrettet, så vi kan stå op og sigte.
Gambrinus
Synd at den ikke kan snøfte

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 01-12-07 15:50

Ahhhh Vaxen.

Der har du vist fået et eller andet forkert ind. Det er muligt at små underdimensionerede deltidsbøsser, eller slet og ret handicappede sidder ned, men normale hanner STÅR op og tisser.

Jeg ved godt at der er en type, som gør meget ud af at fortælle vidt og bredt om det saliggørende ved at sidde ned og forlade sit vand, mens han samtidig underholder om barberingen af hans Scrotum og farven på hans G-strengstrusser.

Meeeen vaxen.... tråden her handler om karyotypen 46XY - altså en rigtig HAN , og de står altså op og tisser LOOL

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 01-12-07 16:34

Klumme, er det så også den type, der gør rent på gulvet og på kummen efter sig, når han af en eller anden årsag formår at sigte helt ad pommern til?

Hvis det er, så er det ihvertfald en ganske unik type... Er ikke selv løbet ind i den slags mand..

Vaxen.... Der undrer sig gevaldigt over mænds elendige øjemål, når de står med sjoverten i hånden....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-07 16:40

Hvis I bliver sure på værten til en fest så træk noget gennemsigtigt film henover toiletkummen.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 17:03

Gambrinus - ikke skifte emne, fordi du ikke kan klare dig, sødde

Jeg synes lissom vaxen.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 17:12

Lille mand som sked på brættet
Se at få dit røvhul rettet
Hvis du ej ka' rette hullet
Skid for fan' da på gulvet
Anonym

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 17:16

Med penge alene du vandt min kvinde
Hendes mødom vil du dog aldrig finde
Den skænked' hun mig en sommernat
Du får kun rammen, hvori den var sat
Mere Anonym

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 17:37

Er dét, hvad man kalder "lokumsdigte"?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 17:46

Har i ikke sår'n nogle på dametoiletterne ?
Aaaahhhhh ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! ! !
Det er DERFOR, i altid skal ha' en veninde med på toilettet.
Der er intet at fordrive tiden med, mens man ski...
Gambrinus

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-12-07 18:18

Klumme
Citat
normale hanner STÅR op og tisser.

Det gælder sgu ikke i min 27´ sejlbåd
Citat
Det er muligt at små underdimensionerede deltidsbøsser, eller slet og ret handicappede sidder ned

Den bedre halvdel har ikke klaget
Reglen om at sidde på potten til søs, blev indført på grund af mangel på toiletpapir, alt gik til optørring af p-- på dørken

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-12-07 18:21

Den regel gælder OGSÅ i turistbusser

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 01-12-07 18:47

En lille sød en,fra min soldatertid.(Så den er gammel).

Her har jeg siddet,så mangen en gang
og tænkt på rigdom og lykke.
Nu sidder jeg her for sidste gang
og skider,det hele et stykke.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 19:24

Denne er rigtig gammel og ikke noget digt.

Jeg sad på tønden på min lærlingeskole.
Allernederst på døren foran mig, stod der noget med små kragetæer.
Jeg måtte bukke mig helt forover for at læse det :

PAS PÅ DIN IDIOT ! DU SKIDER PÅ BRÆTTET !

Jeg skreg af grin, så det kunne høres viden om.
Gambrinus

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-12-07 19:51

Jensen stod foran spejlet med papegøjen på skulderen og barberede sig.
-Du skærer Dig, sagde papegøjen.
-Hold mund.
2 minutter efter.
-Pas på, Du skærer dig.
-Hvis Du ikke holder kæft smider jeg Dig i lokummet.
Det lagde en dæmper på den et par minutter, men så repeterede papegøjen, Jensen tog som lovet gøjen, ned i tønden og smækkede låget.
Så kom hans kone ind, lettede låget og satte sig.
-Du har glemt at barbere Dig-, lød det fra dybet.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 01-12-07 20:56

Lokums digter, lokums digter, spar din flid !
sæt dig stille roligt ned og skid.

Højris

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 21:23

HJÆÆÆÆLLLPPP !
Jeg ved ikke hvilken kumme der passer på mine dasser :
http://www.peecee.dk/index.php?lid=1&aid=1&pid=2&loadid=82281
Gambrinus
(Filen er scannet med McAfee)

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-12-07 21:38

Du milde moses - hvem sagde smagsforvirring.......

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 21:44

På gummiautomat på et toilet :

Indkast 5 kr.
Vent til mønterne er faldet ned.
Træk håndtaget ud
Skub det tilbage igen

Hvis det skal være sex, lyder det utroligt kedeligt !
Min far siger, at de ikke virker.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 01-12-07 21:46

En mere fra soldater tiden !

...

I disse for hæren så svære tider
papiret skal bruges på begge sider
ja min santen også på kanten.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 01-12-07 21:47

SEX er udmærket.
Men der er nu ikke noget som den ægte vare !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-12-07 09:58

Jeg var i Tyrkiet for en del år siden.

Var oppe på borgen, hvor Cleopatra havde en kirke opkaldt efter sig.

Meeen, nogle får "lidt" mavevrøvl på ferier sydpå - jeg var igen undtagelse

Men DE havde et toilet, der faldt liige i jer drenges smag!

Et hul i gulvet med fliser omkring.

Ved indgangen til "toilettet" fik man udleveret 1 stykke toiletpapir (ét blad!!)

Jeg var liige ved at hive rullen ud af hånden på manden , for jeg kunne da ikke nøjes.......

Og hvordan bærer man sig ad derinde??????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 10:09

Hvad gjorde Chr. d.4 på Rosenborg når han var på potten. En tot græs LOOL Det var før toiletpapirets opfindelse, og det papir de havde, var afgjort kun til at skrive på

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-12-07 11:47

Citat
Kære brevkasse. Mit problem er, at min mand ikke slår brædtet ned efter sig. Hvad skal jeg gøre?

Kære brevkasse. Er det rimeligt, at min kæreste aldrig slår brædtet ned efter sig?

Hos os har vi den aftale, at manden slår brædtet ned efter endt brug - og jeg ruller sædet i Passaten tilbage efter endt brug. Det funker!

Men med tre sønner i huset kan det godt være at jeg kommer i modvind på et tidspunkt, når de opdager, at det ikke er "normal" praksis...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 12:26

Jamen Karen.... det er en løsning jeg tilslutter mig, og I har ikke på forhånd taget det for givet, at NEDE er brædtets fødte hvilestilling. I har en aftale, og så er den ikke længere.

At du sikkert kommer i modvind hos drengene, som du skriver, vil bare sætte dine forhandlerevner på en stor prøve, men får du ikke uden videre din vilje, (og det gør du ikke.. hihi) så skal du ikke give op uden at få noget til gengæld.

Du laver en aftale med dem, som den du har med gemalen. Så har du osse lidt på dem, for du kan være sikker på, at dybt inde i deres arvemasse bliver de fortalt at, at brædtets fødte hvilestilling er OPPE.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-12-07 14:24

Din mand Karen (Mand ?) er godt nok under tøflen. hva' ?
Ikke nok med at han skal ødelægge ryggen på det toiletsæde.
Han lader dig også køre bil !
Undergangen er nær !
Gambrinus
Eneste formildende omstændighed er, hvis det er passagersædet, du mener.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 14:51

Han er vel banket på plads

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-12-07 15:15

Altså, hva kan jeg sige?

Nogen er født til at lede og andre er født til at blive ledt...sådan er dét bare.

Survival of the fittest

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 15:21

Ja og så er der dem som bare helt naturligt er lede

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 15:21

Det var ikke møntet på dig......passede bare ind i dit hehehe

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 02-12-07 15:34

Tja, eftersom kobberbrylluppet står om 2 måneder må han jo ikke syns jeg er så led endda...

Og desuden synes jeg, at det taler til kvindernes fordel, at det oftest (i hvert fald i min omgangskreds) er dem, der står for rengøring af det omtalte bræt...

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-12-07 18:03

Og det er Karen og det er Karen, ålæj ålæj ålæj

Citat
Og desuden synes jeg, at det taler til kvindernes fordel, at det oftest (i hvert fald i min omgangskreds) er dem, der står for rengøring af det omtalte bræt...

Ja, så er det jo, jeg undrer mig over, hvorfor mænd aldrig omtaler dén del af emnet......?

Fordi, de har lært af deres mor, at det gør sig rent af sig selv

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-12-07 18:11

Så længe vi ikke sidder ned og sviner brættet til, er der jo ikke grund til at rengøre det. Vel ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 18:39

Citat
Fordi, de har lært af deres mor, at det gør sig rent af sig selv

Gør det ikke det??

Hvis ikke det passer, hvorfor hulen blev vi så bildt det ind?? Det er jo ikke engang sjovt

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 02-12-07 19:11

Den gang jeg var lille, lærte min mor mig, at jeg skulle vaske hænder, når jeg havde tisset.
Og min far lærte mig, at lade værre med at pisse på fingrene !
Gambrinus

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-12-07 21:12

Gambrinus he he - fornuftige forældre!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 02-12-07 21:18

Hmmm. Jeg bemærker at denne moster omhyggeligt undgår at svare på mine sp. eller hvad man nu kan kalde dem.

http://www.kandu.dk/spg113333.aspx#1274792

Ikke fordi det gør noget, men hvad er problemet ??

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-12-07 01:10

Ha ha, Klumme, men jeg har ingen børn, så jeg har ikke lært nogen at gøre rent - jeg må gøre alting selv - så her i huset er brædtet nede HA!

Hvorfor kan gæster ikke finde ud af det? hmm

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 03-12-07 11:38

Off Topic - Moster, hvor er der bare hyyyggeligt i Menageriet men sne og julemusik...aaaahhhh

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 03-12-07 11:43

Citat
Fordi, de har lært af deres mor, at det gør sig rent af sig selv

Ja, okay, den må jeg tage på mig. Det er ikke så længe siden min den ældste på 10 kom og spurgte efter hvad wc-børsten egentlig var til

DET VED HAN NU

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 03-12-07 11:51

Så så piger Det er IKKE smalltalk, men dybt alvorligt. Så i bedes holde jer på dydens smalle sti

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-12-07 14:12

Tarrk KarenD - det er dejligt at høre....

Meeen det der med sønnike og toiletbørsten.... hmmmm... PINligt.....

Hvis jeg havde haft børn, havde de absolut lært det og mange andre ting - de skal jo kunne klare sig selv, og vide, hvad de har med at gøre, æ ou...

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 03-12-07 14:37

Joh, Moster, men jeg starter i toppen af Maslows Behovspyramide - han har lært at lave mad i stedet. Det med rengøring lemper jeg ind ad bagvejen. De skal helst synes det er sjovt.

I går lavede han chokolademousse...uhmmmmmm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 03-12-07 16:14

Måååms, KarenD

Rengøring - sjovt? hmm - det synes unger som regel er sjovere, mens de er små.

For de vil så gerne være store og kunne hjælpe med f.eks. opvask (at tænke sig, da jeg var en lille pige - 2-3 år, var jeg sur over, at min storesøster måtte hjælpe med at tørre af, og jeg ikke måtte).

Man bliver heldigvis/desværre klogere........

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-07 12:12

Vi har netop overstået 1 uge med eksplosive opkastninger..

Ingen, incl. mig selv - huskede noget som helst om, i hvilken possition toiletbrædtet skulle være efter at vi havde ørlet...

Interessant?!

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-07 12:19

hehe Det er osse force majeure

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 07-12-07 12:27

Jaaaaa - det føltes som noget nær en naturkatastrofe. Og så frafalder alle gældende regler..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 07-12-07 15:22

Har du tabt dig

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 25-12-07 04:19

Tak for svaret Gambrinus. Min nysgerrighed driver mig til at spørge dig: Hvor i himlens navn gør du så af lorten??