/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Nyt bundkort
Fra : Otos
Vist : 996 gange
20 point
Dato : 15-07-07 00:11

Hej .......hjælp
mit bundkort til en medion MT6 er stået af !!
Hvor skaffer jeg et nyt? er der nogle speciel nummer man skal finde / eller er mt6 ok
:)
mvh
Otos

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 20 point
Dato : 15-07-07 02:06

Vi mangler flere oplysninger, er der noget fra det gamle bundkort, som du vil genbruge ? RAM blokke for eksempel, ellers er det bare at købe et nyt (huskCPU) og sætte i, en anden Kandu bruger ville også udskifte bundkort på sin Medion: http://www.kandu.dk/spg99065.aspx og endenlig et forslag til et nyt billig bundkort, der skal så købec CPU og RAM blokke særskilt: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=216387

Kommentar
Fra : disken

Dato : 15-07-07 02:42

OG KOMMER DU så langt, kunne dette måske hjælpe
Hentet fra en ANDEN side_______men forsøget VÆRD-

MEN____sorry _______
---------------------------------------------------------------

how to move xp hard drive to new motherboard

--------------------------------------------------------------------------------

really easy. but this only works if the original motherboard and harddrive still work. so put it back together. for newbies, go to control panel, double-click the system icon, go to hardware tab, and click device manager button. find the IDE ATA/ATAPI CONTROLLERS and expand the tab. not the primary or secondary controller, but right-click the first controller. choose update driver. choose the option to install from a list or specific location. click next. now choose the (don't search. I will choose the driver to install) option. click next. now highlight the Standard Dual Channel Pci Ide Controller. click next. the Standard controller will install. now reboot. log in. the standard controller is completely installed. you can now shutdown the computer, remove your harddrive, and it will boot with the new motherboard. i've done this 24 times on 12 different computers. it works.

Godkendelse af svar
Fra : Otos

Dato : 15-07-07 13:29

Tak for svaret o.v.n..
hej igen! :) jeg troede jeg var lost
??? problem med pc'en . mens sønnen så film, gik den i sort(skærmen)
jeg har prøver med en anden skærm negativ
nyt grafik kort negativ
fjernet rammene ? så mener jeg at den skal bibbe ikk?
eller regnede jeg med at bruge stumperne fra bund kortet ,da den fungerede ok til drengen
mvh
Otos