/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Udskiftning af bundkort
Fra : betonjens1
Vist : 853 gange
200 point
Dato : 16-01-07 14:52

Jeg har en ældre Medion PC MT6 Type MED MT 164 Hvor jeg vil skifte bundkort og Processer.
Jeg har fundet hvad jeg syntes er rimeligt til min pengepung.

Prosesser intel celeron D 356 Bundkort ECS P4M89OT-M2

Så vidt jeg kan se kan jeg bruge mine gamle ram.
Nu er det store spørsmål kan jeg skifte det selv uden at ødlægge noget og hvad møder jeg af problemer undervejs?Jeg er almindelig bruger og har nu og da udskiftet småting.jeg håber der er en venlig sjæl der kan svare og som jeg måske kan søge, om hjælp når det gård løs.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 200 point
Dato : 16-01-07 16:07

Man kan godt selv udskifte et bundkort men om du kan uden at ødelægge noget er jo spørgsmålet
Du kan sagtens selv men se lige hvor de små stik skal sidde
Når du så starter op vil maskinen (højst sandsynligt) selv installerer det nødvendige
Ellers venter vi jo lige her for at hjælpe
Mvh Sune

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-01-07 16:13

Vær opmærksom på, at hvis du beholder Windows på harddisken vil det indeholde driverne til det gamle bundkort og at Microsoft mener, at et nyt bundkort er lig med en ny maskine hvilket kan give en smule problemer ved aktivering af Windows XP.

Dine gamle Ram kan muligvis køre på det nye bundkort, men du vil sandsynligvis får mere fornøjelse af nogle nye der kan yde noget mere sammen med dit nye bundkort.

Læs manualen til dit nye bundkort før du monterer.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-01-07 16:40

Gør det omhyggeligt, så skal det nok gå .
Følg omhyggeligt manualen til det nye bundkort, og husk at installere de drivere der følger med bundkortet.

Husk også at passe på med statisk elektricitet.
Mange overser faren og lægger derved kimen til de fremtidige fejl.

Hold det nye kort i den antistatiske pose . Rør både ved kortets pose og metalkabinettet, tag kortet ud og sæt i medens du stadig har forbindelse til kabinettet. Der er potentialudligning. Jordforbindelse er derimod ret ligegyldig, men har meget med overtro at gøre.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 16-01-07 16:51

Citat
Jordforbindelse er derimod ret ligegyldig, men har meget med overtro at gøre.

Det var da noget af en udmelding.
Jordforbindelsen har jo til formål at forhindre statisk elektricitet ved udligning. Vigtigt ved netværk (erfaring).

At det er nok at aflade (udligne) ved montage er så en hel anden ting.

Godkendelse af svar
Fra : betonjens1

Dato : 17-01-07 17:07

Tak for svaret Sunowich. I skal have tak alle tre jeg sætter lige 200 point ind til jer.
hilsen betonjens

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 17-01-07 17:43

hej Betonjens
Mine kommentarer var bare et tillæg til de andre så vær rar at slette det spørgsmål du har oprettet til mig. Nydelig tanke, men helt unødvendig.
Hilsen
Bjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 17-01-07 22:51

Takker og bukker
Mvh Sune