/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Mystisk fejlmeddelselse
Fra : AHNJ
Vist : 820 gange
100 point
Dato : 18-03-07 19:42

Da jeg skulle starte min computer her i aftes, fik jeg en mærkelig fejlmeddelelse. Jeg tændte skærmen efter at have tændt computeren, og så var der er stort skærm med noget tekst. Og nederst stod der så "keyboard/interface error. Press F1 to continue." Men der skete så ikke noget hvis jeg trykkede F1. Jeg genstartede computeren, og så var det ikke noget. Hvad kan dette være for noget mærkeligt noget?

Vh. Anders.

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 19:47

Det kan være dit stik til keyboardet sidder løst, og derfor har det revet sig lige præcis meget ud til at forbindelsen røg. Og så er den kommet ind i stikket igen bagefter.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-03-07 19:47

Citat
"keyboard/interface error. Press F1 to continue." Men der skete så ikke noget hvis jeg trykkede F1

Det kan se ud som om, at dit tastatur ikke blev opfattet af systemet,
da du startede det. Prøv at pille dit tastatur fra, og se om det sker igen;
hvis det gør, var det muligvis en løs forbindelse, der forårsagede fejlmeddelsen.

//Kettedk

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 19:51

Citat
Det kan se ud som om, at dit tastatur ikke blev opfattet af systemet,
da du startede det. Prøv at pille dit tastatur fra, og se om det sker igen;
hvis det gør, var det muligvis en løs forbindelse, der forårsagede fejlmeddelsen.

Var det ikke også lige det jeg skrev?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-03-07 19:51

Jo, men da jeg sendte mit indlæg, var dit ikke kommet endnu,
så jeg vidste ikke at du også skrev et

//Kettedk

Kommentar
Fra : AHNJ

Dato : 18-03-07 19:52

Det kan sagtens være det, men der var lys i tastaturet da det skete. Men derfor kan der vel godt være en løs forbindelse?

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-03-07 19:53

Ja, det kan det sagtens have været, selvom der var lys i tastaturet.

//Kettedk

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-03-07 19:53

Hmmm.... det er den fedeste fejlmeddelelse til dato.
"keyboard/interface error. Press F1 to continue."

Hvad skulle det hjælpe at taste F1, hvis keyboardet ikke er en del af systemet

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 19:54

Har du wireles tastatur...................så er det den der er blevet drillet af skærmen når den startede.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 18-03-07 19:54

Haha ja, det minder mig om en avatar jeg så for ikke så længe siden:

"Keyboard not found.
Press any key to continue..."

//Kettedk

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 19:57

justuniverse .................ja det er det.

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 20:01

keyboardet har nok bare siddet halvt i af en eller anden mystisk grund men kan vi få en afgørelse hvem der skal have points?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 20:06

AHNJ - den windows meddelelse kommer lige i TIP under vittigheder (ej for at genere dig)

Accepteret svar
Fra : justuniverse

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-07 20:06

Points??? Jeg afgiver gerne, hvad der måtte tilfalde mig... Men jeg tror ikke, at der er noget at hente..... Det er jeg vist kommet med for lidt til. Men ærlig talt... hvad er "points" her i livet?????? Det vigtigste er da, at AHNJ får svar på sit spørgsmål, eller hvad??

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 20:09

jaja selvfølgelig men jeg har også stillet et spørgsmål.. havde bare ikke så mange points at give af så der er næsten ingen som gider tage sig tid til at kigge på mit spørgsmål !!!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-03-07 20:13

>surfboard837
Send et link til dit spørgsmål. Så vil jeg gerne se, om der er noget, jeg kan gøre

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 20:19

http://www.kandu.dk/spg102033.aspx

Tak fordi du vil kigge på det

Du er en person med æren i behold

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 20:21

surfboard837
Jeg og mange andre arbejder med vanskelige spørgsmål for 10 point....................hvis vi kan.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 20:22

Afstår fra point.................

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-03-07 20:28

Da point er hele MIT liv, må jeg hellere komme med det rigtige svar.
En tast har været trykket ned, hængt fast eller hvis du har det lige så
rodet som jeg, har der ligget et eller andet på det.
Hvis BIOS står til at checke keybord under opstart, vil der meldes fejl.
Gambrinus
Kun svage sjæle holder orden........
Genier har overblik !
Kun genier behersker kaos !
Hvis et rodet skrivebord tyder på et rodehoved.
Hva’ tyder et tomt skrivebord så på ?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 20:44

Et af mine børnebørn trykkede en gang på en tast under opstart (tasten blev hængende)
Jeg skilte temmelig meget ad før den hængende tast grinede mig lige op i fjæset.

Ps. Sådan skal et skrivebord se ud.........................lige efter opstilling. http://www.hirsenet.dk/windows.htm

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-03-07 20:54

Som jeg skrev :
Hva’ tyder et tomt skrivebord så på ?

Nææææ...... sår'n her :
http://peecee.dk/?id=35071

Men det ser bedre ud om natten :
http://peecee.dk/?id=35070
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 18-03-07 21:13

Det skal lige siges, at billederne er taget før branden.
Nu har jeg størrer borde og er blevet "genialere"
Gambrinus

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 00:33

START- HØJREKLIK PÅ DENNE KOMPUTER - ADMINISTRER - LOGBOG.

Find fejlen og dobbelklik på den, og send den til Microsoft.
Det er muligt de kender svaret, men regn ikke med det.

Samme sted kan du se ubder programmer der ikke kører ordentligt.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-07 16:23
Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 17:03

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-03-07 17:16

Miritdk..................prøv at ændre skriveretningen på tastaturet, når du laver hjemmesider.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-07 18:39

e.c - nååååhhh synes da nok jeg efterhånden har fået for mange infiltrationer

Godkendelse af svar
Fra : AHNJ

Dato : 19-04-07 22:11

Tak for svaret justuniverse.