/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Gammel pc - nye spil
Fra : surfboard837
Vist : 570 gange
25 point
Dato : 18-03-07 19:41

Jeg har på det sidste haft en masse problemet mht. til at afspille de spil jeg køber. Da jeg købte Counter-strike Anthology for nyligt stod der faktisk at jeg godt kunne spille dem (min pc klarede alle krav) men det viste sig (muligvis) at mit drev var så gammelt at den ikke kunne læse cd'en fordi CS er gammelt men CD'erne er nye! kan man gøre noget ved det???

Har også overvejet at købe Dawn of War Anthology men minimum-kravet ved Ghz er 2.0 og min pc er 1.5 er det stadig muligt at spille spillet?? Min RAM er også 383,5 (ret mystisk) og kravet er 512.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 18-03-07 20:26

Hej surfboard837
Jeg kan ikke hjælpe dig. Jeg kan ikke se, hvorfor du ikke skulle kunne installere Counter-strike Anthology og jeg ved simpelthen ikke om man kan køre et spil, der stiller større krav til processoren end det, du kan honorere... Jeg ville gerne

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 20:30

Tak fordi du kiggede på det

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 18-03-07 20:42

Prøv at kopier cd'en ind på drevet og installere det derfra, cd'en skal dog stadig sidde i når du skal spille. Har du opdateret din DirectX ?. Du kan også prøve at installere Daemon tools, dette er et fiktivt drev hvor man så kopier cd'en og køre den derfra som om det var et cd-drev. Daemon tools kan hentes på download.com

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 20:58

Men denne her går nok ikke.
Citat
Har også overvejet at købe Dawn of War Anthology men minimum-kravet ved Ghz er 2.0 og min pc er 1.5 er det stadig muligt at spille spillet?? Min RAM er også 383,5 (ret mystisk) og kravet er 512.

Er der indbygget skærmkort så husk at skærmkortet måske bruger en del af de "fælles" ram.

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 18-03-07 21:15

Min directX er opdateret. Min pc kan ikke engang registrere at cd'en er sat i når jeg putter den i så det er desværre umuligt...

skal jeg nok huske e.c

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 21:27

Pc kan ikke registrere at CD er sat i.
Vises den CD da ikke i denne computer. ???

Kommentar
Fra : Peter1056

Dato : 18-03-07 21:39

Kan du heller ikke finde den i stifinder under drevet?

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 19-03-07 06:12

Nej den kan ikke findes nogen steder! tror det er fordi den type cd blev opfundet efter mit drev blev lavet så det er problemet...

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 19-03-07 09:12

Counter Strike Anthology er udgivet på DVD og ikke på CD. Du har formodentlig et cd-drev i din maskine. Den kan ikke læse DVD-spil. Et dvd-drev er ikke dyrt i anskaffelse. 200-300 kr skulle kunne gøre det.

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 19-03-07 13:54

har både et dvd og cd drev! har prøvet i begge

Kommentar
Fra : Moneypenny

Dato : 19-03-07 14:38

Hvis dvd'en virker i en anden maskine, ville jeg stadig overveje at investere i et nyt dvd-drev, når det nu er et generelt problem, du har. Selvom din maskine ikke opfylder minimumskravene, skal du kunne se dvd'en i stifinder.

Kommentar
Fra : surfboard837

Dato : 19-03-07 14:58

Ja det er et generalt problem. stort set alle spil jeg køber virker ikke men det er fordi min maskine er 5 år gammel !! regner med at forkæle mig selv ved at købe en super maskine efter sommerferien som jeg selv samler, skal nemlig være med i et kursus hvor man lærer at samle maskinen og sætte den op med windows og sårn

Kommentar
Fra : Gizmo1226

Dato : 06-05-07 21:14

Jeg kan ikke hjælpe med CS, men med hensyn til det med at spille et spil hvor at ens computer er under minimum kravene kan jeg da sige at min lillebror har haft en dåræig computer hvor han kunne spil der krævede op til en dobelt så stor CPU, og flere ram og et støre grafikkort, men han kunne så ikke få den fuld spil oplevelse, men jeg vil måske ikke købe spil der er under min computers minimum krav.
Hvis du har et spil der er under minimumkravene så skal du nok regne med at skulle køre i laveste grafik med lidt lag.

// Gizmo

Kommentar
Fra : Oompa_Loompa

Dato : 04-06-07 17:53

Hej.

Det med dine ram er slet ikke så mystisk... Du har nok to blokke i.. en 256 og en 128...
DEn halve der forsvinder er vidst meget normalt...

Med hensyn til spillet, kigger du så under minimum, eller recommended bag på spilpakken??

Det der står i minimum giver sig selv... det er for at kunne køre spillet i den ringeste grafik... Jeg mener ikk du bør købe spillet hvis ikke din PC opfylder de krav... Jeg vil foreslå dig at smide lidt fler ram i din PC. Du kan finde nogle okay, og billige ram på edbpriser.dk

Samtidig skal du som nævnt længere oppe også kigge på grafikkortet... Jeg vil ikke anbefale at spille med onboard... Det tager ressourcer... find et netkort på DBA.dk hvis det er pengene det kommer an på... Brugt er jo også godt nok...