/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Adapter fra bil til pc.
Fra : dayworker24
Vist : 404 gange
100 point
Dato : 17-01-07 17:39

Hey jeg har købt en adaptor i aldi til min bærbar computer, men er i tvivl om det går an med amparen og strømmen.

lige lidt fakta først om computerne
Jeg har en bærbar hvor der står på bagsiden (input 19 volt, og 3,42 ampere), men
inde på selve batteriet står der 14,8 vilt og 4400ma, men hvad skal man tage efter???
Det skal siges at jeg har kørt med 19 volt og 3.5 ampere. Ville den så ikke være brændt af hvis det var et rigtigt 14,8 volt batteri???

Men til selve spørgsmålet.
Bil adapteren passer i, men der står at ved 19 volt levere den 6000 ma. Er det for meget eller er det lige meget glæder mig til at høre fra jer. Det er til cigerat tænderen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 110 point
Dato : 17-01-07 17:47

Der burde ikke være nogen problemer i det....

De 19 volt er Max spænding der må sættes på...

Komputeren arbejder på de 14,8

At den leverer 6000mA er også et max. den KAN levere....

Den leverer jo 0 hvis der ingen forbrug er

Så kør du bare med den...

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-01-07 18:47

For det første ampere og strøm det samme.
Din adaptor kan ikke levere ampere (A) til en computer eller andet udstyr. En adoptor eller en strømforsygning kan levere en spænding (V) og apparatet tager selv det antal ampere det skal bruge.
Du skriver din computer kan max bruge 3,42 A og din adopter kan levere 6000 mA ligmed 6 A, så der er ingen problemer.
1 ampere er ligmed 1000 mA (milliampere).

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 17-01-07 20:10

Hvis det er den grå multi adaptor fra aldi har jeg selv brugt den til min laptop da jeg havde den.. Du kan stille volt og ampære på den mener jeg...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-01-07 20:15

Du kan roligt anvende den til din bærebare, som de andre skriver til dig. Jeg bruger den selv uden de helt store problemer.
Denne adaptor indholder en spændingsdobler, og en stabilisator der kan justeres i udgangsspændingen.
Men at bruge den i længere tid, uden bilen er startet, vil kræve nogle flinke mennesker til at skubbe dig igang, når batteriet på bilen er blevet lidt udmattet.
Prøv blot at få målt dit strømforbrug, på 12 volt siden. Det er altså ikke helt gratis, at skulle fremstille en øget spænding med den angivne kapasitet.

Godkendelse af svar
Fra : dayworker24

Dato : 18-01-07 16:02

mange tak for det hurtige og gode svar