/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Een god grund
Fra : calista
Vist : 860 gange
500 point
Dato : 05-09-06 15:48

Findes der bare een god grund til, at man skal forblive på kandu??

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 05-09-06 15:52

Ja mig LOOOL

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 05-09-06 15:57

Hvis du ikke selv ved det, er det vel ligemeget.

Men som du skriver i din profil, er det lettere vanedannende, og der forekommer da indlæg, der kan bruges/er læseværdige.

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-09-06 16:01

Ja, det skulle sgu lige være dig, Klumme
Men det er sgutte nogen god grund!!
Brokke, vaner er til for at blive brudt...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 05-09-06 16:09

Helt, helt ærlig: Næææh

MEEEEEN

Det er jo vanedannende og man lærer da også noget ved at læse de forskellige indlæg, og kan man så ind i mellem ligefremkomme med et godt råd til én, ja så er det da fint.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 05-09-06 16:13

Man kunne også rende ind i nye venner/bekendte.

Hanne

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 16:38

Næh det er der vel ingen gode grunde til calista, med mindre man vil hjælpe andre og løbe den risiko at blive overfaldet af andre brugere pga af sine kommentarer - hvilket desværre er blevet en stor del af kandu.

//bentjuul

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-09-06 16:53

Jada.

Du kan få hjælp. Du kan give hjælp.

...men det kan ikke nytte noget du bliver sur fordi vi ingen tryllestav har. Vi kan ikke trylle det til en god forretning at have arbejde, sådan som du beskriver det. Det kræver en revolte af format, rent politisk.

At jeg hopper af tråden, er udelukkende for mit eget humørs skyld. Jeg vil ikke påføre mig selv den tanke, at jeg er dum, fordi jeg gider at pukle på arbejde hver dag.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-09-06 16:54

...og netop for at jeg ikke skriver noget jeg senere vil fortryde, forlod jeg tråden.

Accepteret svar
Fra : yearhouse

Modtaget 500 point
Dato : 05-09-06 16:56

CALISTA:

Det er sq da et 1000 point spørgsmål?

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-09-06 17:00

Men 3773, lige præcis det du skriver er jo en af grundende til, at jeg tænker Hvorfor blive??

Førhen har der saftsuseme været noget gevaldige debatter, hvor man bagefter har tænkt, nåja, sådan kan det også ses/ forstås/ misfortolkes osv... Og ja, der har da også været mudderkastning alle imellem*G*

Jeg bliver ikke sur, det er netop at misforstå mig. Jeg bliver ærgelig over, at der ikke kan debateres på en fornuftig måde, uanset hvilken tråd der tales om.

Iøvrigt, så handler den anden tråd ikke kun om mig og min familie, men lige så meget om de to "mangebørnsoghjemmegående- mødre" jeg har som veninder ude i den virkelige verden. Og iøvrigt også vores kurdiske genbo, der frygteligt gerne vil ud og arbejde. De har bare ikke råd til det

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-09-06 17:13

Jamen hvad skal jeg sige? At jeg synes man burde tilpasse de offentlige ydelser i nedadgående retning, således det igen kunne svare sig at bestille noget? Jeg kan ikke bibringe noget til den der diskussion. Har allerede ytret min mening til Molo, endda i noget skrappere vendinger, end jeg synes var rart.

Men for nu at holde os til denne tråd. Ja, der er det et par personager der gør hvad de kan for at genere alt og alle. Men blacklistefunktionen gør at man kan kyle d'herrer ud af sine tråde hvorefter de selvfølgelig BL'er dig. Sådan er det jo. Men hvis ikke du bryder dig om lugten, er du jo velkommen til at blive væk. Det gælder jo os alle. Jeg har da et par geniale "tilsviningsprofiler" på nakken, der gør sig ufattelig umage med at skrive "3773 er altså dåm". Gammelkendte profiler der iøvrigt er ældre end 10 år. Men det abstraherer jeg ganske simpelthen fra. Og spørger du mig, er jeg her for at hjælpe hvor jeg kan - og få hjælp i ny og næ (og lidt for at genere et par af dem der generer mig).

Kommentar
Fra : calista

Dato : 05-09-06 17:22

3773, se det er lige den slags argumenter og debat jeg efterlyser, som gør det "sjovt" at være en del af kandu.
Så vidt jeg husker, har du og jeg også haft vores uenigheder, men vi er da stadig på "talefod".

Lugten i kandu har ændret sig, og ja, kan jeg ikke lide den, så må jeg blive væk.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 05-09-06 17:32

Umiddelbart kan jeg ikke huske at vi har andet end måske været uenige Calista. Og det er vel meget normalt. Der kun et par få klovner jeg har BL'et, men til gengæld med flere profiler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 17:51

Citat
Findes der bare een god grund til, at man skal forblive på kandu??

Det er op til den enkelte bruger at vurdere. Der er dem, der synes de får en god hjælp. Der er dem, der yder en god hjælp. Så er der dem, der hverken får eller yder hjælp. Der er dem, der er her p.g.a. nysgerrighed (mange har holdt "ophørsudsalg" ) men nysgerrigheden var for stor, så de vendte tilbage.

Men hvorfor spørger du?

Er du selv i tvivl om hvorfor du er bruger på kandu?

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 05-09-06 18:07

Jeg synes der er mange gode grunde:

Man kan få hjælp og vejledning.
Man kan høste af andres erfaring.
Man kan hjælpe andre.
Man kan føre en, oftest lærerig, debat.
Man kan lufte meninger og synspunkter.
Man kan indimellem havne i strid modvind.
Man kan undertiden græmmes ved andres opførsel - og trøste sig med, at sådan noget gør man i alle tilfælde ikke selv
Man kan møde ligesindede
Man kan møde sin direkte modpol
Man kan finde eksperter
Man kan finde dem der tror de er eksperter
Man kan have det sjovt, dyrke ironi, sarkasme og almindelig mande/kvindehørm
.....
Og ja, det er stærkt vanedannende at være kandu'er....

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-06 18:15

Tjaaaa....
Jeg har på en eller anden måde fået sat Kandu som min startside.
Både i min browser og hos min internetudbyder.
Så indtil jeg får løst det problem, må i trækkes med mig.
Sart men sundt.
Gambrinus
Øøøøhh... Surt men sandt !

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 18:32

calista

Holder du udsalg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 05-09-06 18:37

Du har jo selv givet svaret

Citat
Var ellers gået på kandu- pension, men kandu er jo vanedannende, det skidt!!

Det står i din profil

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 05-09-06 19:15

hvis jeg nu får et svar her, som jeg kan bruge, så har du min begrundelse for at være med udover det, at læse andres gode råd og småtraksserier

nældefeber.
min søn har gang på gang voldsomme udbrud af nældefeber, værst når han sætte sig i en bestemt slags ny sofa. betrækket hedder vist alcantra? det er i hvert fald smudsafvisende hælder du et eller andet gris hen ad stoffet, så... våd klud og det er væk.
man kan sige sige selv, at det er kemikalier, men hvilke?
sønnen er nødt til at opholde sig i en anden stue hver dag, mens kæresten ikke tager skade.
det menes, at sofaen har gasset af efter 1 1/2 år.
hvis man nu klipper en prøve af fra bunden, hvor kan man så sende den hen til kemisk analyse?
har tænkt på et forbrugerprogram, da disse møbler findes i fllere og flere hjem.

calista.
undskyld, jeg skal nok flytte detteher, vil ikke rode i dit spørgsmål, selv om det strengt taget viser, hvorfor jeg er med.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 05-09-06 19:26

DERFOR !
Kode
Dit svar Gambrinus var bare helt perfekt og det hjalp, jeg skulle lige finde den rigtige dato og så var det 2 helt andre programmer som jeg havde fjernet der havde lavet ballade!!!
Så nu står alt igen normalt og jeg er glad
Tak for hjælpen

Det er bare så fedt at have sådanne et sted, hvor jeg kan spørge om de mest mærkelige ting uden at føle mig alt for dum!

Knus fra

http://www.kandu.dk/Spg14955.aspx
Så var min dag reddet.
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 05-09-06 20:10

Citat
Findes der bare een god grund til, at man skal forblive på kandu??

Jeg vil satse på, at man er sig selv nærmest, når det kommer til at vurdere, om man har gavn af at logge sig på kandu, eller om det er tid til at holde en kandu pause..

For mit vedkommende, er kandu et ok sted, som jeg besøger, nogle gange dagligt – og andre gange med flere dages interval. Jeg kan godt lide alsidigheden – og tror, uden dog at have undersøgt det, at kandu repræsenterer et bredt spektrum af meninger, politisk observans, alder, samt måder at debattere på. Dette gør debatten levende, synes jeg – men jeg kan da godt fornemme, at der sidder enkelte med den opfattelse, at hvis ikke alle er enige med dem i deres betragtninger, så vælger man at betragte den/dem der uenige som værende ondsindede, eller er ude på at "jorde" dem – og så er det jo klart, at man kan synes kandu er et træls sted..

Og jo da...Jeg har sq også nogle gange siddet og tænkt: "wow, hvad sker der her"?! ..
Det kan jo ikke undgås, at der på et forum med mange forskellige personligheder opstår tråde, hvor en trådopretter pludselig flipper, eller også er der gerne en eller anden der gør det, på vegne af trådopretteren. Men så får vi da en off topic debat med dertilhørende underholdning af mere eller mindre tvivlsom værdi

Man kan så vælge, enten at deltage i disse tråde, sætte sig tilbage i stolen og grine sin røv i laser, eller klikke forbi. Det er jo det der er så bekvemt ved internettet. Man er IKKE tvunget til at deltage - man har et valg..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-06 09:57

Foruden eksperthjælp og gode debatter, vil jeg sige, at der normalt ikke bliver grint ret tit.

Men efter, jeg er kommet ind på KANDU, har jeg klukket af grin, her foran skærmen, all by my self.

Dét er da så skøønt!

Moster Grin

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 06-09-06 10:31

Dvs."kandu" er også til grin ?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-06 10:40

Jep!

Kommentar
Fra : TheRipley

Dato : 06-09-06 19:49

Bortset fra en særdeles god hjælp, når man har brug for det, så er KanDu ret underholdende

En gennemlæsning af gamle tråde kan redde en kedelig regnvejrsdag

Hilsen Ripley

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-06 20:33

Du læser ikke mine shitindlæg mere end EN gang LOOL. Så er det til lommerne og betale royality Det er jo ikke for sjovs skyld det hele..... Det er jo hårdt arbejde trods alt

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 06-09-06 23:09

Hø, frivilligt arbejde..

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 06-09-06 23:15

Hø.... jeg skal gi dig hø lool.

Jeg har intet imod frivilligt, og ovenikøbet ulønnet arbejde, i den udstrækning tiden rækker til det. Det lønnede, mit forsørgergrundlag,skal dog først og fremmest passes

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 08-09-06 20:46

Citat
Findes der bare een god grund til, at man skal forblive på kandu??

Calista - du må ikke nøjes med een god grund.
Du er nødt til at finde flere for at blive.
Men du kan jo også hoppe ud og ind, som du har lyst. Der er nok altid nogle af de gamle,
som vil hilse på en anden "gammel".

Godkendelse af svar
Fra : calista

Dato : 09-09-06 15:51

Tak for svaret yearhouse.