/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Luk spørgsmålet
Fra : jangchr
Vist : 646 gange
100 point
Dato : 12-07-06 21:46

Hvor er det pisse- irriterende at folk ikke kan finde ud af at lukke eller acceptere svaret når man har brugt tid på at hjælpe dem,det er da iorden at man venter lidt med at lukke/acceptere indtil man måske har fået et bedre svar,jeg feks.nogle fra april 2005 og så lang tid kan det sgu da ikke tage for at finde ud af om man har fået et svar man kan bruge

Hvad med om kandu udvælger en bruger der ikke er Involverede i spørgsmålet til at udvælge det rette svar når han/hun der har stillet spørgsmålet ikke gider at gøre det selv,feks 1-2 mdr efter det er stillet

Kommentar
Fra : dior

Dato : 12-07-06 21:55

Hvor må det være slemt at være så negativ...Har man ikke noget godt at skrive..TJA,så burde man fordrive tiden med noget mere fornuftigt....
Måske finde en lidt mere useriøs side at være på...

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 12-07-06 21:57

Under "Omlægning" står der

Citat
Luk dine spørgsmål
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 30 dage, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point. Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage vil du automatisk modtage 5 ledige point.

Hvordan skal det egentlig tolkes ?

Undskyld jeg bruger "din" plads til yderligere spørgsmål

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-06 21:57

Det har kandu faktisk udnævnt sig selv til

Citat
Luk dine spørgsmål
Hvis du skriver et spørgsmål og ikke har lukket det efter 30 dage, vil Kandu.dk automatisk annullere dit spørgsmål og du vil blive fratrukket 5 ledige point. Du skal sørge for at lukke dit spørgsmål, enten i form af at acceptere et svar, eller annullere dit spørgsmål. Hvis du lukker dit spørgsmål indenfor 30 dage vil du automatisk modtage 5 ledige point.

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

men det fungerer ikke.

Det med at udvælge en bruger, der ikke er involveret i spørgsmålet er en dårlig ide. Ingen anden bruger på kandu skal bestemme hvem, der skal have point i et spørgsmål, som jeg har stillet

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 12-07-06 22:01

hel hel enig.få lukketde spørgsmål,så snart der er svaret der på.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-07-06 22:01

Citat
Hvor må det være slemt at være så negativ...Har man ikke noget godt at skrive..TJA,så burde man fordrive tiden med noget mere fornuftigt....
Måske finde en lidt mere useriøs side at være på

Det er da ikke noget med at være negativ,du har måske ikke prøvet at bruge timer på at hjælpe en bruger? og bagefter får man ikke engang svar på det man måske har hjulpet vedkommen med,jeg har da selv fået hjælp herinde mange gange af nogen der har brugt lang tid på at hjælpe mig og det er jeg meget taknemlig for og så synes jeg bare at andre også kunne visse lidt taknemlighed

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-07-06 22:06

Citat
Hvordan skal det egentlig tolkes ?

Undskyld jeg bruger "din" plads til yderligere spørgsmål

Som jeg skriver at jeg har en fra april 2005 og den er da ikke lukket
http://www.kandu.dk/Spg65450.aspx

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-07-06 22:09

Og det er ikke fordi jeg mener at jeg skal havde point,det er bare generelt

Accepteret svar
Fra : arne.jakobsen

Modtaget 110 point
Dato : 12-07-06 22:16

Du har helt ret. Idag var jeg i en tråd og opdagede at spørgeren havde 8 gamle åbne spørgsmål. Han sagde så at han ikke vidste hvordan man lukkede et spørgsmål. MEN på hans profil/historik kunne man se at han tidligere havde lukket 8 spørgsmål. Hvad pokker fejler en sådan person?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-06 22:23

Jeg har deltaget i spørgsmål tilbage til 2002, som ikke er lukket

Forleden deltog jeg i et spørgsmål, hvor spørgeren havde 172 åbne spørgsmål (sådan ca.)

Det generer ikke mig, at brugeren ikke lukker sine spørgsmål. Hvis brugeren har fået svar, så er det ok. Der er også de brugere, der siger tak for svaret uden at lukke det, det er vel ok. Der er de brugere, der kun er her den ene dag, hvor spørgsmålet bliver stillet.

Men det kan jo være at kandu en dag gør brug af deres egne regler, så bliver spørgsmålet annulleret og forsvinder fra kategorien efter 30 dage.

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 12-07-06 22:29

Citat
Jeg har deltaget i spørgsmål tilbage til 2002, som ikke er lukket

Forleden deltog jeg i et spørgsmål, hvor spørgeren havde 172 åbne spørgsmål (sådan ca.)

Det generer ikke mig, at brugeren ikke lukker sine spørgsmål. Hvis brugeren har fået svar, så er det ok. Der er også de brugere, der siger tak for svaret uden at lukke det, det er vel ok. Der er de brugere, der kun er her den ene dag, hvor spørgsmålet bliver stillet.

Men det kan jo være at kandu en dag gør brug af deres egne regler, så bliver spørgsmålet annulleret og forsvinder fra kategorien efter 30 dage.

Jeg er sådan også ligeglad om folk lukker spørgsmålet"selv om det er rarest",men det er irriterende at man måske har brugt timer på at hjælpe og så får man ikke engang et tak

Godkendelse af svar
Fra : jangchr

Dato : 12-07-06 22:45

Tak for svaret arne.jakobsen.Og det er ikke fordi jeg er negativ,som den første bruger skrev

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-07-06 22:50

Hej jangchr.

Jeg foreslog en bruger at lukke nogle af de 34 åbne spørgsmål vedkommende havde stående og svaret var at 'det vil jeg da overveje' eller noget i den retning
Så vidt jeg ved, skete der nothing.

Men hva'.....jeg er sådan set osse ligeglad med om folk gider lukke eller ej, jeg siger blot lissom jangchr at de BØR afslutte - eller i hvert fald komme med en kommentar når man har gjort sig umage med at hjælpe. F.eks. har jeg præsteret at involvere både min søn (arbejder på WOW) og min datter (arbejder med mobiltelefoni) - for at kunne hjælpe brugere med kvalificeret svar. Når man gør så meget ud af det, så ville det være rart at høre om problemerne så blev løst!

Et eksempel: Jeg kopierede et mobiltelefon spørgsmål til min datter - hun kunne ikke umiddelbart svare på det og sendte spørgsmålet videre til en kollega - denne kendte heller ikke svaret og det blev herefter sendt op til chefen. Chefen kom så med en MULIG løsning på problemet men bad om at få resultatet når forslaget var afprøvet...
Det kunne jeg så ikke give, fordi spørgeren aldrig vendte tilbage med respons

Jeg er færdig med at genere andre med spørgsmål herfra! Jeg holder mig til det jeg selv kan besvare.
Blot synd at de få skal have lov at ødelægge det for de mange men sådan er det jo som regel.

Så ja - luk spørgsmålene eller vend tilbage med noget respons - positivt eller negativt - bare noget tilbagemelding.

Der er jo så osse dét at kandu er opbygget på denne måde med points! Der ER faktisk en del der går meget op i de points og holder øje med listerne osv. Hvad enten man bryder sig om systemet eller er, så er det altså sådan og det skal disse brugere da ved Gud have lov til! Man kan se rundt omkring at der nærmest går sport i at samle så mange points som muligt og det er, efter min mening, helt ok. Når det nu fungerer således, og hvis man er en tilfreds spørger der har opnået kvalificeret hjælp - så er det mindste man kan gøre da at sige tak - og så selvfølgelig lukke spørgsmålet og derved tildele den der har hjulpet, de points som vedkommende retteligt har fortjent.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-06 22:59

arne.jakobsen

8 åbne spørgsmål er da småting i forhold til 172 åbne spørgsmål

Citat
Hvad pokker fejler en sådan person?

Hvad fejler de brugere, der går så højt op i point?

Men et godt råd til de pointhungrende: " Tal spørgeren efter munden, så er der point at hente"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-07-06 23:28

øv er her lukket, jeg er lige kommet med

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 12-07-06 23:33

Hmm ans, den var så ganske unødvendig dén dér!

Der er ikke tale om at Arne taler spørgeren efter munden - og det ved du godt! Spørgeren vil have at folk lukker deres spørgsmål - dette er AJ enig i og det er ikke at tale efter munden, for vi ved da alle at netop dette er AJ's kæphest.

Nok om det, her er lukket og slukket

Mvh. Dorthe

Kommentar
Fra : ans

Dato : 12-07-06 23:48

Citat
Der er ikke tale om at Arne taler spørgeren efter munden - og det ved du godt!

Det har jeg jo heller ikke sagt/skrevet, men det er sådan du har opfattet det

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 13-07-06 00:08

Det er fuldstændig korrekt at det er en af mine kæpheste at man bør lukke sine spørgsmål når man har fået svar. Af samme årsager som jangchr og Dorthe skriver. Selve pointene er jeg temmeligt ligelad med. Som ofte tidligere sagt kan man ikke købe brød for de point, de er blot et mål for hvor dygtig man er til at besvare spørgsmål/hjælpe spørgerne. Den information er ikke ligegyldig for spørgerne.

Kommentar
Fra : Knete

Dato : 13-07-06 01:06

Citat
Hvad med om kandu udvælger en bruger der ikke er Involverede i spørgsmålet til at udvælge det rette svar når han/hun der har stillet spørgsmålet ikke gider at gøre det selv,feks 1-2 mdr efter det er stillet

Det er dog det mest latterlige forslag jeg enddnu er stødt på herinde,,,,

Tror du virkelig selv på,at kandu gider bruge tid og ressourcer på,at udvælge en bruger til det??
Det vil betyde at de skal sidde dagen lang og holde øje med hvem der har deltaget,og hvem der ikke har deltaget i diverse ubesvarede spørgsmål......................

En mandag morgen på kandu redaktionen

"vi får den gode arne.j til at lukke det ubesvarede spørgsmål i kategorien kandu.dk"

"nej den går ikke,for han har selv deltaget"

"nå okay,så kan janchr få æren"

"jo men nogen har brokket sig over,at de gange han fået lov,så giver han pointene til arne.j"

"ja så går det nok ikke, hvad gør vi så"???

"Hvad med vil.du"???

"nej han har allerede lukket spørgsmålet i kategorien mobil telefoner,og gav pointene til sin datter"

"ahhh pis, det bliver en LAAAANG mandag"

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-07-06 01:56

jeg er sikker på at det ikke handler om alle spørgsmål,
det handler om dem der bevist ikke gider at deltage i sit eget,
eller bare lukke hvis svaret er (udløbet) eller blevet u aktuelt
og fortsætter et andet sted !
eks.
http://www.kandu.dk/Spg7914.aspx
http://www.kandu.dk/spg90152.aspx

Om spørgsmål er lukkede eller ej, det er jo ikke det,
Det er tilkendegivelsen af at have kunne hjælpe der tæller !

Poænger og sjerner burde også kunne give et prej om et spørgsmål og et svar
er noget værd, men det system er for mig at se løbet ud i sandet.
Nu er det bare sjovt, eller rettere for sjovt.

IHH JEG ER NUMMER 3 I DENNE MÅNED

sikkert kun indtil i morgen

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-07-06 10:56

natmaden

Citat
IHH JEG ER NUMMER 3 I DENNE MÅNED

sikkert kun indtil i morgen

Det havde du ret i

PÅ nuværende tidspunkt er du nummer 2 så længe det så varer

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-07-06 18:03

Jeg var lige inde og kikke på http://cpr.dk
Ja man kan se meget om sig selv , hvis man har en digital signatur.

Ans hvorfor er du ikke med på listen , under overvågning