/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
PAD med gps.
Fra : bpedersen
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 03-05-06 16:23

Hej.
Jeg jeg har lige været i A-Z og kigge på en pad med gps. De havde nogle Fujitsu-Simens Loox modeller.
Jeg så på følgende modeller
Loox 410 Pris 2200,-
Loox 420 Pris 2999 ,-
Loox N50 Pris 2999,-

Til aller disse modeller fulgte X-road 3

Hvad skal jeg vælge at købe.
Bliver man navigeret fra dør til dør og over landegrænser med X-road 3
Kan man finde nogle af disse modeller med kort billiger

Kommentar
Fra : laksepote

Dato : 03-05-06 18:54

x-road er et af de bedste navigationssystemer. Hvis bare du har de to lande, hvis grænser du krydser, samt kortet over store veje i EU, fungerer det fint.

Mht. om du finder den billigere, kan du jo checke her:

http://www.edbpriser.dk/Listproducts.asp?ID=29&Sort=Wanted&Soegeord=loox

Ellers prøv i den blå avis. ( www.dba-dk ). Jeg vil under alle omstændigheder anbefale dig, at få en pda, med integreret gps. Så kan du også bruge den til fods m.m

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 50 point
Dato : 03-05-06 20:18

Hvad vil du højst gi for en PDA med nbygget GPS? Du kan få den ultimative Mio A701 pda/mobil for en pris af 4900 med en stor pakke af tilbehør. Der følger Bla. Hele Europa med. Den er super fed og nok det bedste jeg har eget ide for dette område.

Se mere her: http://www.navigon-user.dk/viewpage.php?page_id=192
det billigste sted jeg har set inden for DK er ved www.computercity.dk og www.netget.dk

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 03-05-06 20:28

Hej,
Jeg har en Loox 410 med X-road3, og den klarer opgaven til min fulde tilfredsstillelse.
Faktisk har jeg flere gange (i forbindelse med kørsel til sport) "overhalet" min makker, der kører med et professionelt system. Han startede først. Vi kørte hver sin rute, og han kom ind på en flot andenplads (han er endda bilsportsmand), så tøv ikke.
Du kan sætte et "hukommelseskort" i PDAen, og så have flere lande til rådighed.
VH
Leif

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 03-05-06 20:53

Er der intergreret gps antenne i 410

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-05-06 09:21

Hej.
Nej. Det er der ikke.
JEg vil meget anbefale, at du vælger Bluetooth modtager.
Så kan du også anvende din GPS, når du vandrer/cykler i byer eller ad veje, hvor du ikke er kendt.
Rigtig god fornøjelse.
VH
Leif
PS. 410X har natuligvis bluetooth

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-05-06 18:21

Øhhh...
leif0149 du anbefaler BT modtager. Som kan bruges Når man cykler/vandrer?? Skal man så gå rundt med sin PDA i den ene hånd og modtageren/seneren i den anden???

Indbygget GPS er vist nok et most hvis den skal bruges til cykel eller gå ture og ikke BT

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-05-06 19:14

Hej
BT-modtageren er meget lille (omkring en tændstikæske). Du kan f.eks. have den i en kæde/snor om halsen.
En sådan modtager (kan købes hos bl.a. Zitech og Computercity) er langt mere avanceret og trækker lettere satellitter til, end en indbygget.
Stadig god fornøjelse
Leif

Kommentar
Fra : leif0149

Dato : 04-05-06 19:16

Hovsa.
Gelmte lige at nævne, at du ikke behøver at gå/cykle med PDAen i hånden. Ud over, at retning og retningsskift vises på skærmen er der (naturligvis) også en stemmebesked.
VH
Leif

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 04-05-06 19:55

hvad så med Loox 420 og n500 er der ikke indbygget gps

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-05-06 21:22

På ingen måde er en BT modtager/sender hverken hurtigere eller langsommere?

Det eneste sted jeg mener en ekstern GPS modtagere kan anbefales er i bilen. Og det er på grund af at der kan man tilslutte den til bilens konstante strøm. Dvs. At du ikke skal bruge tid på at din enhed leder efter sattelitter da den hele tiden er tændt.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 04-05-06 21:25

Kan lige tilføje at MIO A701 finder min 8 sattelitter på under 10sek med det dejlige hotfix software som medfølger. Og det er på en koldstart.

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 29-05-06 17:40

Tak for svaret copycatDK.