/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc til TV
Fra : yearhouse
Vist : 474 gange
100 point
Dato : 14-04-06 18:58

Jeg fumler godt hér i påsken.....og skal nu bruge et "klogt" hovede igen...

Jeg har lige forbundet min pc til tv´et......og det virker da....NÆSTEN. Når jeg vil se en film fra min harddisk, er der sq kun sort skærm.....øv...på Tv´et, altså.

Jeg har forbundet det via det lille gule stik på mit skærmkort....og det går jo vist ikke?...eller hva´?
Jeg har osse TV-kort i min Pc....men er det ikke kun indgange? (to forskellige antennestik, og et lille din-lignende stik.

Håber i kan hjælpe en århusianer hér

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-06 19:05
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 14-04-06 19:29

Jeg tror ikke liiiiige, at det er mine problemer, som linket henviser til.?
Jeg har fint nok hul igennem og ser fint nok alt på mit TV.....
UNDTAGEN film....
Medieplayeren vises fint nok og lyden er ok..........men kun sort skærm på TV´et, mens pc-skærmen er ok.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-04-06 20:11

Der kan være mange forklaringer. Det ville være nemmere hvis du mere præcis beskrev dit system, indstillinger, filmformat , opløsning mv.

Nu bliver det idt gætteværk.
De fleste tv ud grafikkort, ban kun vise tv, i visse lave opløsninger. Laver din dit filmplayer program opløsningen om.???

Tv out kan også slås fra og til . Hvis du bruger Windows, gå da ind i menuen, hvor man vælger opløsning, medens filmen kører. vælg secial og se om tv er slået til.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-04-06 20:14

En anden mulighed er at din "film" kører amerikansk med 30 billededer/ s medens dit fjernsyn kun kan med 25 . Det kan nemt ende med bar mørke, afhængigt af fjernsynet.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 14-04-06 20:15

Der kan være mange forklaringer. Det ville være nemmere hvis du mere præcis beskrev dit system, indstillinger, filmformat , opløsning mv.

Nu bliver det idt gætteværk.
De fleste tv ud grafikkort, ban kun vise tv, i visse lave opløsninger. Laver din dit filmplayer program opløsningen om.???

Tv out kan også slås fra og til . Hvis du bruger Windows, gå da ind i menuen, hvor man vælger opløsning, medens filmen kører. vælg secial og se om tv er slået til.

Accepteret svar
Fra : steno

Modtaget 100 point
Dato : 14-04-06 20:33

Hej yearhouse jeg har haft samme problem, kører du film med Windows Meida Player og bruger du Klon Visning, problemet er nemlig at Microsoft har lagt et slags filter i Windows så man ikke kan se film på sit tv, kun hvis man ikke sætter den til Klon billede,
Men hvis du gerne vil ha klon billede tror jeg godt du kan se film med fx BSPlayer
http://www.bsplayer.org/index.php?p=download&PHPSESSID=1fd7b5b420d610f6d356e1ea306b50ca

Held og Lykke med det.
Hilsen
steno

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 14-04-06 21:50

Tak for svaret steno......Det var lige det der manglede