/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Vise billeder på TV og modsat
Fra : o.v.n.
Vist : 474 gange
200 point
Dato : 24-03-06 19:31

Hej, er der en eller flere der kan hjælpe mig? jeg har købt et kabelsæt der gør det mulig at forbinde TV/stereoanlæg og computer, der var ingen vejledning med, så jeg kiggede lidt på stikkene og på grafik kortet er der en lille rund stik der passer, jeg gætter på at det hedder video stik, det andet kabel er et dobbelt kabel med en rød og en hvid stik, det må være til lyd, problemet er at da jeg havde forbundet alle ledninger i stikkene der passede, nægtede computeren at starte, den røde lampe lyste og blev ved, ingen bip ikke noget som helst, TV og radio var slukket, så der kan ikke være kommet signaler ind fra den vej, efter at have slukket og fjernet de nye stik, startede computeren som normal, hvad har jeg gjort forkert?????

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-06 20:10

Det er et S-VHS (Super-VHS) stik du forsøger at forbinde videosignalet med. Ik' ?
http://www.hardwarebook.net/connector/av/svideo.html
Det er lidt om det her. :
http://www.avconnection.dk/
Under Kabelguide.
Det med at datamaskinen ikke vil starte, kan jeg ikke lide.
Jeg tænker så det knager.
Hos mig har jeg en spænding liggende fra stel på mit antennestik til stel på min PC.
Der er guf bag ved. Det kan give et pænt rap over fingerene.
En anden tanke er en stelfejl i et af apparaterne.
Prøv at stække netledningerne og antenneledningen ud, undtagen på pc'en.
Vil den så starte ?
Gambrinus
PS : Vi kom helt væk fra Mozart

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 20:53

Det er et sæt magen til det her: http://av-connection.com/?HirachyID=289 og jeg bryder mig slet heller ikke om at maskinen nægter at starte, tør jeg forsøge igen? jeg har stik der passer både på grafik kort Creative Blaster 5 FX 5200 og på TV kort Pinnacle, hvilken skal jeg bruge?
Ang. Mozart, modtageren har vel en postadresse? jeg har forsøgt flere metoder til upload, men afbrudt efter ca. en time så det går nok ikke
(jeg er fraværende en time eller to fra nu)

Accepteret svar
Fra : Gambrinus

Modtaget 200 point
Dato : 24-03-06 21:17

Det S-VHS stik på grafikkortet er video out.
Det sender videosignal fra pc til fjernsyn.
SCHART-Adapteren i sætte skal så sættes til input og tv'et skal understøtte S-VHS.
På mit tv er det kun den ene SCART-stik der undersrøtter S-VHS.

S-VHS stikket på TV-kortet er nok en S-VHS indgang.
Det kan du bruge til at optage på din pc.
SCHART-Adapteren i sætte skal så sættes til output.

Lyden køre for sig selv gennem audiokablet den ene eller anden vej,
alt efter hvordan du sætter omskifteren på SCART-adapteren
og om du sætter signalet til line-out eller line in på pc'en.

Den fejl med at pc'en ikke ville starte op er vi enige om lugter modbydeligt.
Tænker stadig.
Gambrinus
PS : Evt. kan du kontakte mig med et privat indlæg.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-06 21:22

Jeg vil under alle omstændigheder råde dig til at koble en ting/stik til ad gangen.
Starte tv og pc hver for sig, efter hver gang du sætter nyt til.
Så kan du måske lokaliserer fejlen.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-06 21:24

Jeg kan i hvert fald ikke tænke mig,
at en fejl i kabelsættet kan fremprovokerer den fejl du nævner.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 24-03-06 21:27

Ikke for at gøre dig ked af det, med Jem & Fix har et ti meter kabelsæt
med alt, hvad der bimler og bamler til en flad halvtredser.
Sæ'føl'li' ikke i den samme kvalitet, men det virker fint hos mig.
Gambrinus

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-03-06 22:52

Jeg har nu heller ikke givet mere end 50kr. hos Alta, computer fejlen udvikler sig, lige nu da jeg startede, som sædvanlig var jeg væk fra computeren mens den startede, men da jeg kom til efter ca. 1-2 min. var der en sort skærm med en masse tekst, jeg nåede at læse: Windows startede ikke normal, dette kan skyldes at der for nylig er foretaget hardware ændringer, eller noget i den retning jeg nåede ikke at læse mere før Windows startede, og nu virker den hel normal, hvad sker der?

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-06 00:10

Tak for svaret Gambrinus. Jeg har fået det til at virke, mit gamle Philips fjensyn viser i sort/hvid, det må jeg leve med indtil jeg køber en anden TV