/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
32 eller 64 bit OS
Fra : leob
Vist : 428 gange
100 point
Dato : 14-04-06 10:16

Om nogle måneder skal jeg have en ny PC.
Står jeg mig nu ved at købe en 32 bit eller en 64 bits maskine?'
Jeg mener at vide, at både PCen og OS skal være enten 32 eller 64 bit?
Men kan jeg derudover køre mine nuværende programmer, herunderMS Office ? (og efterhånden udskifte dem)
Kommentarer fra nogel, som ved noget herom modtages meget gerne
leob

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 110 point
Dato : 14-04-06 10:37

Det evige skisma: Skal jeg købe nu? ..eller vente til prisen falder? ..teknologien bli'r bedre? ..der kommer flere programmer?

Under alle omstændigheder får du først fuldt udbytte af en 64bit maskine med 64bit OS og 64bit programmer, men selvfølgelig kan 'ældre' 32bit af slagsen benyttes

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-06 11:55

Behold du bare din 286'er lidt endnu Molo.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-06 11:59
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 14-04-06 12:04
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-06 13:48

Nåja Gambrinus bor jo osse tæt på et atomkraftværk

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-04-06 13:50

Helt klart en 64 bit maskine forøvrigt! Kan sagtens køre 32 bit programmer

Godkendelse af svar
Fra : leob

Dato : 15-04-06 12:12

Tak for svaret molokyle.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 17-04-06 09:03

Nu har jeg studeret lidt videre inden købet (som først sker om nogle måneder).
Jeg er p.t. stemt for at købe en dual core processor med 64 bit.
Mine nye spørgmål er
Kan jeg få problemer med drivere til mine gamle dele (især scanner, printer og skærm)?
Er det rigtigt, at AMD ikke kan klare SDRAM II?
Leo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 17-04-06 13:02

Ja AMD understøtter ikke DDR2 ram! Men kan man vente vil de nye cpu'er fra AMD understøtte op til DDR3 ram!