/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Vittigheder / Spørgsmål
10  Tilde38 720
Hvad er defination på tips?
Fra : tedd
Vist : 1087 gange
100 point
Dato : 28-01-06 09:17

Jeg har lagt mærke til at definationen på tips er ved at være ligt underlig! Nogle skriver til folk at "Det her er ikke et tip" og gir det nul stjerner! Andre gir i det samme 5 stjerner og siger Fedt tips (det hedder altså tip og forøvrigt skal du lukke spørgsmålet for jeg har svaret)
Jeg kan lige forestille en ny bruger kommer kommer ind og prøver at finde kammertonen. Så står der "det her er ikke et tips" Wham bam balloo og nul stjerner! Hvordan vil du have det?
Kandus forum er lidt underligt! Ingen moderatorer højst klagemails til Kandu!
Men tilbage til tips! Der er åbenbart divergerende opfattelser hvad det er! Så Kunne man f.eks ikke skrive"Efter min mening er det her ikke et tip"? Istedet for "Dette er ikke et tip"? Jeg mener vi er vel ikke politimænd?
This question will selfdestruct within a month due to the new Kandu rules!

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-01-06 09:50

Jeg kan kun være enig.

Jeg syntes heller ikke at tip behøver direkte at være et desideret TIP før det er godt.
Af og til er der nogle der poster et "tip" ang eks. at man skal huske at besøge sin mormor og morfar (dårligt eksempel)... og nej,,det er måske ikke et tip, mere bare en oplysning, eller et udråb.
Her kunne man godt sige: Dette er måske ikke et tip, men det var da et godt udråb, eller go husker...Og så give stjerner ud fra det.
Det samme gør sig gældene med de ting der ligger i vigtighed kategorien.

Jeg tror ikke at de folk der skriver tip er ude efter point.
Tror mere bare det er folk der har noget på hjertet, som de gerne vil dele.
Og så er det bare så grimt at blive mødt med et: Det er IKKE et tip.... 0 stjerner til dig (spasser)

Når alt kommer til alt, er der vel i bund og grund intet der er et egenligt tip.
Man kunne jo bare havde søgt på google, og på den måde havde fundet det gratis anti virus pogram, eller video codec.... osv osv osv

Husk at fylde kapurator væske på bilen her om vinteren...
Jamen er det et tip eks ?
Svaret må jo være både og....

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 28-01-06 10:11

Jamen tip er vel selvsagt det som ordet siger .....Nemlig et lille prik på skulderen som siger "vidste du at man kan...............osv...
Det er jo det samme som gør sig gældende på arbejdet ...En af kollegaerne nævner noget som han/hun synes andre burde vide ...nogle synes det er ok andre ikke ...
Men som det ofte er nævnt her er det jo bare at lade være med at bedømme et tip som ikke umiddelbart taler direkte til egne interesser...

Mvh sverola

PS Det kunne jo være at jeg indlægger et tip ang. at det er vigtigt at købe en buket blomster til sin kone eller komme med en anden opmærksomhed en gang imellem -smykker feks.
Nogle ville sikkert bedømme dette tip som komplet ubrugeligt mens andre ville give fuld pot for det

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-01-06 10:14

Man bliver jo helt bims af alt det regelrytteri her på Kandu

Et tip er vel et tip i det øjeblik modtageren kan bruge det til noget... Og det være sig hvad som helst - husk at salte trappen, for ellers falder du.... Tjaaa... Hvis nu hr. Hansen har glemt at salte trappen, så der tippet jo lige til fuldt hus...
For hans nabo, der har en gut til at komme at gøre det for sig, der er tippet ingenting værd....

Det er som sædvanlig de forbaskede point, der er problemet. Fik man ikke point for at bedømme/indsætte tips, så tror jeg ikke dette flueknepperi ville være så markant... men sådan er der jo så meget.... på Kandu

Vaxen

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-06 10:14

Med fare for at gentage sig selv, siger jeg dog dette igen.

Folk er og bliver aldrig ens. Så længe det er sådan, vil der komme kommentarer som du nævner som let kan virke frastødende på nye men så sandelig også på os "ældre" kandu brugere. Be se problematikken omkring en vis persom herinde, som ikke altid bruger et lødigt sprog, men som på en meget bramfri måde "sviner" folk til. Dette er en for ham den rigtige måde at udtrykke sig på, mens det for andre er en grim måde at tale på. Det har der været utallige tråde om, jeg selv har ondog smidt et "tip" om dette, for på den måde at vise hvad jeg mener. Hvad er der kommet ud af det. Intet !!!!!!!!!!!!! Jeg tror heller ikke det sker, for folk er mere eller mindre anonyme nmår man skriver i et forum og så er omgangstonen altså anderledes.
Men ellers er jeg fuldstændig enig med dig, og vil appellere til folk om at tænke sig om før de farer i flint. Det er vel med det her som med al andet at med venlighed kommer man længst.
God weekend

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 28-01-06 10:15

Noget helt andet.

Hvad er det nu for en stor reklame der er kommet ind på dette forum ???????

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-01-06 10:18

Noget helt helt andet....

Et tip til jer på tråden.... Kig ud af vinduet - det er da en usædvanlig smuk morgen/formiddag i dag!!!

Det er skøøøønt at være til

Vaxen.... Som også snublede over kæmpereklamen....

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-01-06 10:18

Det er for at vi der bruger kandu kan undgå at betale for at være her.
Dem der sidder og laver siden, skal jo tjene nogle penge på en eller anden måde.
Lidt ireterende er det, men tror man vender sig til det.

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-01-06 10:24

vaxen< nu har jeg sådan set være vågen lige siden klokken 4 så det der "tip" kan du godt pakke sammen med.
Og for øvrigt,,, hvor meget tip er der lige i og huske folk på at de skal kigge ud af vinduet ???
Det gør vi vel alle før eller siden, medmindre man bor i en bunker !
Ja altså.. Hallo siger jeg bare....
_____________________________________

Det er faktisk rigti flot vejr. Ville havde taget nogle billeder af det, men kan ikke finde opladeren til mit cam

Håber jeg kan tage mig sammen til at gå en tur lidt senere.
*****

Ha selv en go dag

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 10:26

Det her er taget fra et andet forum hvor man heller ikke har moderatorer!
"I samme omfang vil jeg også gerne anmode folk, og her så jeg gerne at de mere aktive også tog det til sig, at man udviser mere overbærenhed med hverandre. Tænk på at hver gang du fremføre en sag, på en negativ måde, så mister ET brugere og du selv i sidste ende dit talerør. Så fat tålmodigheden og lad være med at lade følelserne løbe af med dig."

Taget herfra! http://edb-tidende.dk/hard/artikel.php?id=200507100715

Og mere derfra
"At kalde andre dumme, hvor ubevidst det end er, er en dårlig ide. Intet kan få folk til at skrive nonsens, som en der "ægger" op til det.

Vi er vel her for at lære, så det er nærmest underforstået at nogle er klogere end andre. Derfor kan man nogle gange regne med, hvad man måske selv ser som, "dumme spørgsmål" eller meninger baseret på ufuldkommen information. Alt for mange (heldigvis ikke særligt ofte på dette site) svarer på disse spørgsmål med hån eller sarkasme ("google it!", er et ofte brugt svar). Jeg så hellere, at vi, i hvert fald her på sitet, i stedet svarede spørgsmålet eller henviste til et sted hvor svaret kunne findes. "

Sjovt hvor meget det minder om Kandu!

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-01-06 10:34

Væk med pointene !
Gambrinus

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 10:39

Får man overhoved points for at bedømme tips?

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-01-06 10:43

Ved det ikke, er også ligeglad.
Gider ikke at undersøge det.
Er holdt op med at bedømme (fordømme).
Gambrinus

Kommentar
Fra : Trine08

Dato : 28-01-06 10:46

Nej, det tror jeg ikke man gør. Men man for point hvis man får mange stjerner for sit tip.
men tror max man kan få 25 point for sit tip.
Somregel for folk 0 point eller 10.
Så tror ikke det er fordi folk er point liderlige at de skriver tips.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 10:52

"Kvalitet af tip
Det er ikke længere muligt at modtage ledige point for at bedømme et tip, tilgengæld er det nu muligt at kommentere et tip med en bedømmelse. Derudover er det nu kun muligt at få op til 30 point for et tip. Hvis dit tip efter 5 bedømmelser, kun har modtaget i gennemsnit under 2 stjerner, vil du blive fratrukket ledige point, du kan læse mere om dette under pointsystemet"

Det kan så undre er at folk bedømmer tips på den måde de gør! Helt ærligt Hvis man er utilfreds kan man jo bare springe over tippet og lade dem bedømme der har forstand på det! Eller ikke forstand på det! Fatter ikke det er så stor et problem!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 28-01-06 10:53

Jeg synes egentlig, det er nemt nok:
En vittighed er ikke et tip!
Et link til en hjemmeside med vittigheder, er et tip!!
Basta

Gert

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 10:58

Ja ok Gert! Så skriver du i din bedømmelse at " Jeg mener ikke det gher er et tip" Og giv det nul!

Kommentar
Fra : g_h

Dato : 28-01-06 11:02

Hvad mener du med det???

Gert

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 11:05

Istedet for at skrive til en ny bruger " Det her er ikke et tip" Det er jo en konstatering og en regel istedet for at give udtryk for en personlig mening!

Kommentar
Fra : Letmatronen

Dato : 28-01-06 12:23

Hej Tedd!

Du har ret dette, er ikke et tips.

Personlig har svar og kommentarer ofte overrasket mig. Hvadenten det er et tip, eller et seriøst spørgsmål, sker det ofte at dialogen kører helt af sporet.
(Det kunne tyde på, at dansk undervisningen ikke er den bedste, her i Danmark

V-Og det kan vi jo ikke gøreret meget ved

LetMatronen

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-01-06 13:05

Det er vittighederne der dukker op igen og igen mht. tip eller ej...

Nu går der lidt påæng i den, fordi: Hvis jeg vil dele en vittighed der har gjort mig hudløs på lårene af grin, skal jeg "ofre" 10 påæng i det nye system for at dele den med jer. Med et tip kan jeg få 15.

Hvis bare folk så sprang med i en joke tråd, og delte ud også af sjove jokes følte man måske ikke ens påæng gik til grunde. Enig, os der har været her nogen tid har rigeligt påæng, men påskudet i tedd's startindlæg var en ny kandu'er. Og de har ikke synderligt mange at dele ud af.

Hygge...

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 28-01-06 13:29

Tedd, du burde lægge kommentaren 28-01-06 10:26 som et tip.
Hilsen Jette

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 22:35

Næh derfor er det jo osse en kedelig start for en ny bruger at vedkommende skal starte med et minus på 5 point. men så kan de lære det kan de

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 28-01-06 22:57

Nja, tedd, men nu er det jo ikke kun newbies der smider feks. vittigheder som tip.!!!!! (og nye er da om nogen undskyldt) Og så længe reglerne ikke er klare om hvad der er det ene eller det andet, skal man holde snothornet væk når tippet alligvel ikke siger en noget.!! Man skal jo absolut ikke bedømme tippet... Skal man.???

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 28-01-06 23:19

Personligt springer jeg over tips der ikke rigtigt siger mig noget, men det er jo et frit forum det her og det er jo til den enkelte hvad man vil! Hvis der kom et tip i hardware der var en reklame for en bestemt computer ville jeg bedømme tippet til nul uanset hvilken bruger der kom med tippet og måske osse med en Dette er ikke et tip bemærkning!

Det er mere tips i gråzonen jeg hentyder til! F.eks. mener jeg at et link til en artikel sagtens kan være et tip, mens andre afviser det og giver nul fordi de har den principielle holdning at alle har tid til at følge med i medierne og det derfor burde være alment viden! Det er der bemærkningen "Dette er ikke et tip" støder mig lidt for det indeholder jo en konklusion både overfor den der stiller tippet og dem der bedømmer det som værende et tip! Der var det mere på plads med bemærkningen "Dette er efter min mening ikke et tip" så man viste lidt respekt for den der stiller tippet og dem der bedømmer det som et tip.

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-06 10:35

Vi er enige tedd, men skal man så lægge "ikke-tip" ud som spørgsmål.?? Det er jo også forkert. Måske kandu skulle lave et "godt råd" forum... UDEN mulighed for point. Måske skulle det ligefrem koste ét point at lægge noget der, så blev det kun seriøst.(forhåbentlig.)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 14:24

http://www.kandu.dk/rules.aspx Jeg kan ikke finde noget her om definationen på et tip!

Hmm? Leder videre

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 14:37

øhhh er det her ikke lige blevet lavet om ???????

Citat
Ved at skrive tips, får kandu.dk opsamlet en hel vidensdatabase, som kan bruges af alle. Det gør det nemmere for alle brugere at finde frem til en løsning på deres problemer.

Hvad du selv får ud af at skrive tips er, at få superpoint, der bliver nemlig valgt 5 tilfældige brugere som læser dit tip, og de får lov at give tippet karakter (stjerner). Det antal stjerner du får for dit tip ganges med 10, og det er det antal superpoint du optjener.

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 14:39

Næh det har jeg læst før Mirit

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 14:46

ja tedd - det har jeg også - og det her med .........

Citat
Det er ikke længere muligt at modtage ledige point for at bedømme et tip, tilgengæld er det nu muligt at kommentere et tip med en bedømmelse. Derudover er det nu kun muligt at få op til 30 point for et tip. Hvis dit tip efter 5 bedømmelser, kun har modtaget i gennemsnit under 2 stjerner, vil du blive fratrukket ledige point, du kan læse mere om dette under pointsystemet.

en ny bruger vil da bliver bare lidt forvirret

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 14:47

En ny bruger er per defination forvirret Derfor skal vi jo osse tage godt imod dem!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 14:48

Der skal jo være nogle til at trykke på Kandus reklamer bland andet!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 14:51

hold da helt ferie hvor har jeg været ny bruger længe

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 14:54

Nå ja! Glemte de permanent forvirrede

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 15:45

Der vil jo altid være forskellige opfattelser af hvad der er et tip! Osse hos een selv! Nogle tips betragter jeg da selv som en vittighed, mens lige netop i denne her katagori vil jeg mene at en vittighed er et tip!

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 29-01-06 15:49

Hey Hey... Jeg kan en god vittighed:

Og så sagde manden også:
"Reklamer på kandu.dk"

Blahahahahahahahahaha

Skal jeg lave den som et tip.?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-06 16:09

tedd

Synes du selv at dit eget "tip" er et tip?

Citat
Åndsvage hjemmeside Grrr!
tedd har modtaget -5 point for dette tip
Fra : tedd Vist : 45 gange

Dato : 29-01-06 15:14

--------------------------------------------------------------------------------
Hvis du er sur over/på en bestemt hjemmeside på nettet kan du tage den under kærlig behandling her! http://www.netdisaster.com/ Bare link til den pågældende side under target Vælg hvilken katastrofe du vil udsætte siden for under Disaster og tryk på Go!

Smid lagkager efter den, få den angrebet af ufo'er, få en ko til at overdænge den med koklatter, der er næsten uanede muligheder!

Skal lige siges at du ikke ødelægger/saboterer den side det går ud over, men er en meget harmløs måde at komme af med sine aggressioner på!

http://www.kandu.dk/tip13448.aspx

Er du selv sur på kandu?

Accepteret svar
Fra : taliskoko

Modtaget 100 point
Dato : 29-01-06 16:16

Folket har talt:

Åndsvage hjemmeside Grrr!
tedd har modtaget -5 point for dette tip
Fra : tedd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 16:24

Der var trods alt ingen bemærkninger om at det ikke var et tip, ans og det er jeg såmænd godt tilfreds med! At linke til en hjemmeside under den katagori vil jeg da helt klart mene er et tip. Om det så er et godt tip vil jeg da lade være op til "folket" at afgøre!

Om jeg er sur på Kandu? Nej er der noget der indikerer det siden du spørger?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 16:26

Forøvrigt er den hjemmeside valgt som årets mest innovative af Yahoo, og jeg går da udfra de kender noget til hjemmesider!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-01-06 16:35

Jeg har set, at du har brugt det på kandu.

Citat
Hvis du er sur over/på en bestemt hjemmeside på nettet kan du tage den under kærlig behandling her! http://www.netdisaster.com/ Bare link til den pågældende side under target Vælg hvilken katastrofe du vil udsætte siden for under Disaster og tryk på Go!

derfor spørger jeg.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-01-06 16:38

hahaha - det link tedd lagde i tip var da rimelig morsomt - har lige afprøvet det på en bekendts hjemmeside - oh ve og klage og stort grin bagefter

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 29-01-06 16:42

Som alle andre brugere kan jeg osse blive sur på Kandu Så er det jo helt klart en god hjemmeside jeg linker til så man kan komme af med sin surhed uden det går udover nogen! Mindes nu ikke jeg har været sur på Kandu fornyligt det går jo rimeligt flydende i disse dage

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-06 05:30

Nå nu er det vist snart på tide at lukke kan selvfølig osse lade kandu lukke det den 29. februar!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 01-02-06 05:35

Spørg Dansk Tipstjeneste
Hvis du har et æg, og jeg har et æg, og vi bytter, så har du et æg, og jeg har
et æg. Hvis du har en ide, og jeg har en idé, og vi bytter, så har du to idéer

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-02-06 06:13

13 ret

Kommentar
Fra : dova

Dato : 01-02-06 12:55

Citat
Når alt kommer til alt, er der vel i bund og grund intet der er et egenligt tip

Jo, det er der da.

Et tip (godt tip), kunne f.eks. være når nogen finder på en måde at lette en arbejdsgang, finde en anden funktion for en ting o.s.v.

Et par eksempler kunne være:

"Det er meget lettere at dele en pizza ved at klippe den i stykker, end at stå og file i den med en kniv"

Og et af mine egne tip:

"Plastlåget fra BKI' s pulverkakao, cappucino m.m passer til de store kattemadsdåser, så man er fri for at bruge staniol o.s.v......"

De eksempler er ting, som ganske vist ikke alle har interesse i, men som mange garanteret aldrig har tænkt over.

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 01-02-06 14:22

Nu er der jo noget der hedder et pizzahjul man kan bruge til at "slice" med, men det er da klart en interessant statistik at folk med katte osse drikker BKI's pulverkakao! *** herfra

Nu har Kandu jo nok haft intentioner om at folk skulle bedømme tips mere seriøst ved at afskaffe pointræset for bedømmerne , men folk drøner ind i tippet og sætter en smiley eller foragtly alligevel bare for at komme på tavlen! Man kan osse læse andre steder at tips osse bliver bedømt udfra ens holdning til tipsstilleren mere end det faktuelle indhold af tipset! Så er det jo det bliver lidt Gøg og Gokke!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-02-06 17:38

Ok hvem vil have points?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 12-02-06 18:27

Har lige afprøvet dit tip og det var stor griner. Jeg havde dog læst om det i vóres lokale avis som beskrev det netop som en side hvor det var muligt at komme af med sine frustrationer.

Tip er ikke let at definere med det er vel ikke andet end at komme med det som man selv synes er et tip og så skide være med om det så giver minus point, for vi er vel ligeglade med pointene.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 13-02-06 08:53

tedd... vi kan lige så godt acceptere, at tip-sektionen forbliver Gøg & Gokke
http://www.kimani.dk/gogog.htm

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-06 09:41

Nå man kan åbenbart kun forhøje 2 gange nu! Ville ellers ha forhøjet til max!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-06 11:49

Citat
Hæve pointantal på et spørgsmål
Det er ikke længere muligt at hæve sine point på et spørgsmål mere end 2 gange. Når man ophæver sine point vil spørgsmålet komme først i listen over ubesvarede spørgsmål, dog kun i 2 dage eller indtil der kommer et nyt spørgsmål i gruppen.

http://www.kandu.dk/kandunews.aspx

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-06 15:59

Ja det fandt jeg osse ud af, ans! Lidt sprøjst!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-06 17:56

Jeg forstå ikke helt, at man kun må hæve 2 gange, når der nu er sat en stopper for at komme over 500 point.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 16-02-06 18:09

forstå=forstår

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 16-02-06 18:19

Næh heller ikke her! Men selfølig hvis spørgsmålet kom først på listen hvergang så kunne man jo gøre det mange gange, hvis den begrænsning ikke var der! Nu er det da forøvrigt galt med emiler! Mine er 3 timer forsinket! Nå men uanset hvad så synes jeg tips bliver lidt bedre bedømt, det har nok hjulpet alligevel med omlægningen! Eller blacklistning! eller manglende pointgivning for bedømmelse!

Godkendelse af svar
Fra : tedd

Dato : 17-02-06 08:03

Tak for svaret taliskoko. Man bør jo lytte til folket!

Kommentar
Fra : taliskoko