/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Optage tv-program på pc via mpeg4 tuner.
Fra : lukas2502
Vist : 797 gange
143 point
Dato : 10-09-11 16:07

Er det muligt at optage et Tv-program ved hjælp af mpeg4 tuner?
I bekræftende fald hvordan?

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 16:49

Du skal have et TV kort intet andet.
Men prøv at Google på USB TV
der kommer masser af billige løsninger

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 16:51

Samt et program der kan optage - det kan godt blive dyrt

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 16:52

Ellers smid en usb pen i din boks og optag derpå
og over på pc´en og rediger

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 10-09-11 17:53
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 10-09-11 18:26

Er der nogen der ved om Haupauge T2 290e kan bruges?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 10-09-11 18:48

Citat
Er det muligt at optage et Tv-program ved hjælp af mpeg4 tuner

NEJ - en tuner kan ikke optage (uanset om den er analog eller mpeg)

Prøv lige at forklare HVAD det egentlig er du vil....

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 143 point
Dato : 10-09-11 19:30

Jeg bruger sådan en:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2031653

Der medfølger et udemærket program til at optage med. Jeg bruger dog VLC til at afspille.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 19:51

Citat
Er der nogen der ved om Haupauge T2 290e kan bruges?

Alle former for en USB pen kan bruges, den skal dog være formateret til FAT

Men hvad og alt andet - vil du.

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 10-09-11 19:54

Citat
Jeg bruger sådan en:
http://www.computercity.dk/Products/Product.aspx?id=2031653

Prøv at søg på QXL, der koster de ikke over 300.- så vidt jeg husker

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 10-09-11 20:46

Ifølge pricerunner.dk kan man få dem til 306,- inklusiv fragt.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 11-09-11 06:16

Har billig ( ca 350 kjr ) Denver DVBT tuner 111HD. Her kan jeg optage på USB og extern hard disk via frontplaceret usb stik
I manualen står det skal være Fat 32 formateret men det går fint med NFTS,kan afspille på tv via tuner og PC via vlc afspilleprg.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-09-11 08:11

BertelBrander, Hvad er VLC, dit forslag lyder godt, kan du forklare lidt mere hvad du gør?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-09-11 12:57

VLC er et program til at vise film og spille musik:
http://www.videolan.org/vlc/
Det er det program der bedst viser de film jeg optager.

Vi har en PC til at stå i stuen, som dels kører husets centrale harddisk med alle vores film, billeder og musik. Den bruger vi også til at optage på, via, USB-tuneren. Det var egentlig meningen at PC'en skulle køre Windows Media Center, men det fungerer ikke ordentligt. Så vi bruger WinTV7, som er et program der følger med USB-tuneren til at optage og VLC til at afspille. PC'en har DVD drev, men kunne sagtens have Blue-Ray. Vi styrer PC'en med et trådløst tastatur, med indbygget muse-pad.
PC'en er knapt nok hurtig nok til at afspille film i HD-kvalitet, men jeg har en media-streamer (PlayOnHD-Mini) som vi bruger. Med en fornuftig PC burde der ikke være noget problem.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 11-09-11 15:30

Det er da muligt, jeg har gør det jævnligt. Man skal bare have grejet og programmerne.
Metoden afhænger af computeren dens hardware og styresaystem, samt af tuneren.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 11-09-11 19:29

Jeg har windows XP pro-3. om det er godt nok til tuneren!

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 11-09-11 20:20

Jeg tvivler stærkt på at XP i sig selv skulle være et problem.
Men at du kører XP kunne indikere at maskinen er lidt gammel og måske ikke vildt hurtig. Det kræver lidt kræfter at afspille HD kanaler flydende.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 12-09-11 08:10

På hvilken måde for lidt kræfter, det med HD kvalitet er det kun meget sjældent muligt at modtage på min adresse, ( i følge DRs sendekort et rødt område) så jeg kan/må leve med "almindelig" modtagelse.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 15-09-11 06:46

HELT STILLE ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-09-11 07:40

Du har da fået svar

Hvad er problemet

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-09-11 10:00

Ikke på: Hvad er for lidt kræfter, min Processor har 2,2 GHz

Kommentar
Fra : nomore

Dato : 17-09-11 10:11

Citat
Er det muligt at optage et Tv-program ved hjælp af mpeg4 tuner?

Du skal have et TV kort intet andet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 17-09-11 10:38

Citat
Hvad er for lidt kræfter, min Processor har 2,2 GHz

selv den kraftigste PC,. sløves af malware, virus og for mange 'tunge' programmer,
en sammenligning med bibliotekets PC,er, der normalt er helt rene og uden programmer,
kan give overraskende resultater,..

bibliotekets PC,er er ikke de kraftigste,
men ofte langt hurtigere end den 'kraftige' hjemmePC.

en formatering kunne måske hjælpe,.. bare ét forslag.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-09-11 12:30

Det er meget svært at sige hvad der er nok, den PC vi har i stuen bruger dette bundkort:
http://www.pointofview-online.com/showroom.php?shop_mode=product_detail&product_id=97
Det er afgjort for lidt. Men den er lille og larmer meget lidt.

Dette er skrevet på en PC med en 2.2GHz AMD Athlon, den kan heller ikke følge med, det kunne den måske hvis den havde et bedre grafikkort.

Godkendelse af svar
Fra : lukas2502

Dato : 17-09-11 13:40

Tak for svaret BertelBrander. Det bliver min løsning.