/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
optage netTV på computeren
Fra : ferik
Vist : 1745 gange
500 point
Dato : 09-08-11 12:50

jeg har en ven der vil optage disse 2 Jeppe Aakjær klip
? hvordan gøres det
http://www.tv2nord.dk/modules/tv2region/search_tv2region.php?q=jeppe+aakj%E6r&interval=0

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-08-11 13:38

Der findes mange forskellige programmer til dette formål. Du kan prøve program "StreamTransport"
Det kan optage næsten alle medie/formater. Så længe der er en web adresse til mediefilen....
Du henter programmet og installer det.... Herefter kopier du bare web adressen ind i StreamTransport" fek.s http://www.tv2nord.dk/video/24358 (En god historie - Jeppe Aakjær (2))
og Trykker på "start" øverst.

Herefter kommer der en ny adresse op som indholder mediefilen (mp4)
Makér adressen og tryk på Download... Vælg hvor du vil gemme filen.... Start download og når afsluttet afspil filen herefter med fek.s VLC media player (måske den bedste player/afspiller der findes på nettet)

http://www.streamtransport.com/

http://www.videolan.org/vlc/

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-08-11 16:24

jeg har prøvet streamtransport
noget går galt
jeg mener at jeg har downloadet filen,
jeg kan så ikke finde/afspille den
jeg har VLC

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-08-11 18:16

Jeg har dem begge, du kan hente dem hos mig!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-08-11 18:18

Klaudi
det vil jeg gerne
? hvordan

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-08-11 18:20

har sendt en pm

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-08-11 18:23

Der er et fluben som du kan slå til og fra "Change folder"
Hvis makeret kan du gemme optagelserne i ny mappe hver gang...

Du siger du har optaget filen... OK
Prøv at tryk på "Show Tasks"
Her skulle der meget gerne komme/være en oversigt over de optagelser du har lavet..... Maker en af optagelserne og herefter kan du se hvor den ligger på computeren.

Eksempel: En god historie - Jeppe Aakjær (2)
---------------------------------------------------------------------------------
Download:   Thread created.
Download:   URL: rtmp://80.63.11.91:80/vod/mp4:tv2nord/shows/2010-11-21_PLUS_2000.mp4.
Download:   File name changed to "C:\Users\Dit Computer Navn\Documents\TV2NORD.flv".
Download:   Create file "C:\Users\Dit Computer Navn\Documents\TV2NORD.flv" succeeded.
Download:   Stopping task.
Download:   Task stopped.

Filen ligger i dokumenter???

Eller også kan du trykke på "Locate" Her finder du filen direkte.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-08-11 18:27

Leg lidt med programmet Optage en lille bed og se om du kan finde/gemme filen...
Prøv dig frem.... Kræver lidt øvelse frem og tilbage, men utroligt nemt program...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-08-11 18:31

McBobo
jeg har hentet den største fil 531 MB
jeg kan desvære ikke afspille den
jeg har prøvet at flytte filen, til en anden computer,
det hjalp ikke

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-08-11 18:38

Det kan være du mangler at installeret codec pack.

Prøv at hente K-Lite Codec Pack og installere den på computeren.
Filen bliver gemt som.flv format og det kan være du mangler dette codec for at afspille filen.
http://www.codecguide.com/download_kl.htm

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 09-08-11 18:52

Hvis du bruger VLC behøver du ikke extra codecs, jeg kan da se filen med VLC

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 09-08-11 18:53

Jeg har ikke problemer med at afspille filerne...

En anden mulighed er at konverter filen om til andet format... Avi, , mpeg, mp4 m.m. Kræver bar et konverteringsprogram....

http://www.google.dk/#hl=da&source=hp&q=flv+converter&oq=flv&aq=2&aqi=g10&aql=&gs_sm=c&gs_upl=6415l6415l0l11799l1l1l0l0l0l0l105l105l0.1l1l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.&fp=93f0fd6b92e2b2bc&biw=1360&bih=625

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-08-11 19:19

jeg har ikke tænkt på fil typer
jeg har tidligere brugt FormatFactory meget
selv om jeg har VLC inde, så TV"Nord ikonet forkert (ikke VLC)
jeg er ved at ændre fil type nu

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 10-08-11 18:37

Tak for svaret Klaudi.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 10-08-11 19:16

velbekomme

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 10-08-11 22:25

Hahahah.....Sjov point deling... Så du hentet filmklippet med VLC playeren..... Det var sku et nemt svar Klaudi gav dig.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 11-08-11 16:16

Nu har ferik altså hentet filerne hos mig, jeg havde dem på min pc, så han si'r pænt tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 12-08-11 19:53

Citat
Hahahah.....Sjov point deling...

er den stadig sjov