/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
VIS JPG BILLEDER PÅ TV
Fra : J.KROG
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 09-01-11 20:46

Jeg har brændt en CD-r (op til 52 speed) med nogle feriebilleder, fra min pc med windows 2007 program.

jeg har indsat cdér i min Sony DVD recorder (type RDR-HX820), recorderen kommer med teksten ingen cd. I følge instruksbogen for DVD recorderen skulle den kunne læse CDér.

Hvad kan jeg have gjort forkert. Jeg er ingen teknisk ørn, så almindeligt dansk kan forståes.

Jørgen

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-11 20:49

Har du afsluttet/lukket din cd ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-11 20:53

Citat
Ubesvarede 1
- Besvarede 0
- Annullerede 3
- Slettede 0
Ialt 4

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-01-11 20:53

Du har "glemt" at afslutte skiven.....

Hvilket program har du brændt den med....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-11 21:01

Hej og godt nytår, jeg var lige ved at tro du var blevet væk under fosøget med at konvertere din fil: http://www.kandu.dk/Spg143834.aspx
det ville være et pænt træk at følge og på spørgsmålene, vi var da kommet et godt stykke og fået noget brugbart ud af det - eller?
Ellers er jeg ening med de andre: Du skal afslutte CDen før den kan afspilles andre steder end på computeren

Kommentar
Fra : transor

Dato : 09-01-11 21:25

Og så skal du passe på med at bruge en dvd brænder til cd, og lade være med at køre så hurtigt.

en god tommelfingerregel er at nøjes med halvdelen at det medieæsken skriver den kan.

Check også på computeren at der overhovedet er kommet billedfiler på din skive.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 09-01-11 21:39

Er din DVD maskine foto-kompatibel, hvilket er en forudsætning for at du kan se billeder.
Nogle DVD maskiner, skal du ind i maskinens menu, og indstile den til FOTO; sådan er min den ene maskine.

Og JA, skiven skal afsluttes ("FINALE"), så der dannes et bibliotek over billederne, som din DVD maskine kan genkende.
Som regel er der kun den maskine som har lavet skiven, som kan læse den igen, inden den afsluttes.

Jeg kan se du er forholdsvis ny, så Teil's statestik skal du ikke tage dig af, det er hans måde at gøre sig bemærket på, når har er løbet tør for hjælpende løsninger!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 09-01-11 22:09

Citat
Jeg kan se du er forholdsvis ny, så Teil's statestik skal du ikke tage dig af, det er hans måde at gøre sig bemærket på, når har er løbet tør for hjælpende løsninger!

Klovnen har været her i seks år.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 10-01-11 23:07

Selv klovn Teil, fordi man har været på KANDU i mange år, er det jo ikke ensbetydende med at man skal have stakkevis af indlæg og besvarelser, som du har, når du altid skal kritisere andre, uden at komme med seriøse indlæg!

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 11-01-11 07:28

jep jep severino, såen er livet nu

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-01-11 21:49

Endnu en spørger som stiller et spørgsmål og ikke selv deltager med input eller spørger efter nærmere detaljer