/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
VIDEO REDIGERING VISNING AF M2TS FILER
Fra : J.KROG
Vist : 1509 gange
100 point
Dato : 09-01-10 14:13

Fra mit video kamera Camon Legria HF20 har jeg en række film i formatet m2ts.

Disse film vil jeg gerne have redigeret, og helst på et program på dansk. teknisk engelse er ikke min stærke side.
Der næst skal filme brændes på en DVD og vises på tv.

Mit problem er; at Windows Movie Maker ikke kan læse dette filformat. Har derfor forsøgt at konvertere filerne til avi, med programmet prism conv. WMM kan stadig ikke læse filerne. og jeg kan heller ikke brænde filer ned på en dvd+rw.

Hjælp ønskes

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 14:20

ts filerne er ikke film det er nogle filer som gør at du kan se et billede af dine film på kameraet, du har sikkert to filer med samme navn og det er IKKE ts filerne men den anden med samme navn du kan redigere eller bruge som den er

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-01-10 14:22

Undskyld jeg har måske været for hurtig ude med min påstand læs mere her:
http://en.wikipedia.org/wiki/.m2ts

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 09-01-10 19:52

der følger et program med dit kamera der kan rediger dine film

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 10-01-10 17:10

Ja, det er rigtigt at der følger et program med kameraet, men der er efter min mening utroligt langsomt og mulighederne for kreativitet er meget lille.
jeg kræver ikke det helt vilde men, langsomhed og få muligheder, gør at tiden ikke står mål med resultatet.
Jeg har forsøgt mig med WMM og lave et start billed med tekst. WMM virker meget logisk at arbejde med, og mulighederne er betydelig størreend den medfølgende program.
Jeg har også downloaded et program, Magix Video Easy, det kan færre sjove ting end WMM, men er ok i test versionen. Og jeg kunne godt finde på at købe det, hvis jeg var sikker på at mine filer kunne redigeres af programmet.
Når jeg forsøger med m2ts filer, i MVE, kommer der en meddelsen " på grund af licens rettigheder til mpeg, kan vi ikke i test versionen konverterer mpeg 2 fil format. Altså hvis du køber kan programmet godt håndterer mpeg 2.
Men er m2ts filer kan være lig med, mpeg 2 og mpeg4, IKK ?.
Hvordan finder jeg ud af det om mine filer m2ts er mpeg 2 eller mpeg4 ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-01-10 17:21

Det fremgår jo næsten af navnet m2ts er mpeg2
Citat
Video file saved in the high-definition Blu-ray BDAV format; used for saving video data on Blu-ray discs; based on the MPEG-2 transport stream and supports 720p and 1080i formats.
lige en opgave for Super at omdanne dem til et andet format, var det ikke dig som fik lært at bruge Super i et andet (endnu ikke accepteret) spørgsmål?

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 11-01-10 13:55

Jo det var mig. og jeg var overbevist om at have afslutet spørgsmålet, det prøver jeg igen.

jeg har forsøgt at konverterer m2ts filer via Super. Resultatet er uændret kan stadig ikke se filerne i WMM.
Og hvad gør en klog så, spørger de kloge i Kandu.dk IKK!!!!. elller spørger ????.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 17:07

Jeg er faktisk usikker på hvad en m2ts fil er er der noget privat på eller må en som jeg godt se en af filerne? Jeg er væk et par timer fra nu og hvis du er interesseret i at sende en af filerne til mig, så kan jeg skrive min mail adresse i et privat indlæg til dig, du skal så love ikke at misbruge adressen eller give den videre til andre uden min tilladelse, skriv om det er en mulighed jeg er her igen efter klokken 19 cirka

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 11-01-10 17:11

Angående afslutning af spørgsmål, hvis du har fået et svar du kan bruge så klik på Accepter i det indlæg som hjalp dig, hvis har du ikke fået et brugbart svar så kan du klikke på Annuller, der skal du så tænke på at nogle går op i statistikker og det ser ikke så pænt ud hvis du har mange annulerede spørgsmål i din statistik

Kommentar
Fra : J.KROG

Dato : 11-01-10 17:31

Jeg har ikke noget imod at sende en af video filerne til dig. og accepter dine krav om privat livet fred. Hvordan gøre dette udveksle mail adresser.

Jeg har ringet til Canon og talt med flere personer, og de siger uafhængigt af hinanden at, deres m2ts filer = avchd =mpeg 4. M2ts er et contaner navn, der har et codec og som skal decodec før WMM og WMP kan bruge disse filer. Hvorfor jeg så kan se filmene på WMPlayer og ikke på WMMaker forstår jeg ikke. M2ts filer kan indeholde både mpeg 2 og mpeg 4 filer.

PS: tak for hjælpen kl. 17,11

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 17-01-10 20:37

jeg fik "pinnacle studio ultimate 12" med til mit camera Camon Legria HF20 det virker perfekt