/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DAB radio fungerer ikke
Fra : Tutterx
Vist : 1170 gange
60 point
Dato : 03-01-10 16:00

Min nye DAB radio modtager ikke kommandoerne. Displayet skriver hele tiden "Boogie"
med samme musikprogram, og den vil ikke modtage andre programmer.
Displayet slukker samtidig med at jeg slukker selve radioen. Den hedder "LUMATRON".
Har læst brugsanvisningen op til flere gange og har søgt hjælp hos en kompetent ven,
som desværre løb skrigende bort.

Hilsen Tutterx (har ikke så mange point fordi jeg er ny bruger)

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 03-01-10 16:12

Det må da være en bytter. Tilsyneladende er den defekt.

Vi har lige købt een DANTEX+

http://www.proshop.dk/ShowLargePicture.aspx?prodid=305816

Den virker perfekt

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 03-01-10 16:16

pas nu på med skidtet, man ændrer tekniken så ældre apparater ikke kan bruges mer

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-01-10 16:26

Der kan være forskel på hvor du stiller din radio, i forhold modtagelsen.

Har du prøvet at stille den eks. i vindueskarmen ??

ellers:

se lige her http://www.kandu.dk/spg107031.aspx

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 03-01-10 16:32

Den er i stykker. På værksted med den.

hawaii7

Accepteret svar
Fra : smuller54

Modtaget 40 point
Dato : 03-01-10 16:37
Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-01-10 17:15

Trådholderen her, må se det i øjnene, at radioen er defekt.
Jeg ved sådan ca. hvad der tales om, da det var mig der var med til at sparke den igang.
FM, kunne den overhovedet ikke spille på, den havde en nogenlunde lyd, på den ene DAB station
der kom gang i,men slet ikke i klasse med de andre små DAB radioer jeg har hørt.
Desværre var det en julegave Tutterx havde fået fra den anden ende af landet, uden regning, men
hun har truet med at smide den i havnen, så jeg går med og tager et par billeder af,
hvor langt den kommer.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-01-10 17:24

Hvis Tutterx har noget at tilføje til sit spørgsmål, eller noget at tilføje til de
forskellige svar, kan det gøres nederst under svarene.
Dog ser vi helst her på KanDu, at tonen bliver holdt i et sobert leje, og at der ikke bliver
truet med korporlig afstraffelse m.m. når svaret ikke passer damen.
Hilsen Keldd

Godkendelse af svar
Fra : Tutterx

Dato : 03-01-10 17:28

Tak for svaret smuller54.
Eftersom det er en gave fra mine børn og jeg meget nødigt vil skuffe dem, og da jeg som folkepensionist ikke har råd til så dyr en radio og i forvejen har gode antenneforhold med et par andre transportable radioer, vil jeg i første omgang gå til forhandleren for at få at vide om problemet skyldes en fejl ved radioen.

Det er første gang jeg prøver at sende spørgsmål og er glad for alle de kommentarer jeg
har modtaget.

Hilsen Tutterx

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 03-01-10 17:31

håber du får den byttet, som du kan se har du købeloven at henholde dig til.

mvh Smuller54

Kommentar
Fra : Tutterx

Dato : 03-01-10 18:00

Er jo nok nødt til at komme med endnu et svar til ovennævnte kommentar fra Keldd,
som har været så venlig at få mig involveret i fænomenet Kandu, og som efter at have brugt
en masse tid på den dumme radio hos mig mens han bare søbede kaffe i sig og uhæmmet
spiste af mine klejner og desværre måtte give op, og oven i købet påstår at jeg ville smide
radioen i havnen. Jeg skal nok holde mig til det sobre sprog her på Kandu og ikke bruge noget
af det som jeg har lært af hr. Keldd, og den korporlige afstraffelse bliver mellem den herre
og mig, men kunne ende med at det var ham der bliver smidt i havnen.

Hilsen Tutterx :

Kommentar
Fra : Keldd

Dato : 03-01-10 18:07

Hov hov, bliv nu ikke for dygtig, vi havde jo aftalt at det var mig der skulle
have pointene, at du så begynder at skrive sarkastiske bemærkninger om min person,
vil jeg ikke finde mig i.
Hilsen Keldd

Kommentar
Fra : Tutterx

Dato : 03-01-10 21:30

Tak til Smuller54.

Og til Keldd vil jeg bare sige, at m.h.t. point laver jeg ikke aftaler med nogen, og så husk
at det er dig selv der har fået mig med i dettte forum, og så må jeg også selv afgøre hvad
jeg vil skrive, så længe jeg holder mig til etikken.

Venlig hilsen
Tutterx