/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Grafiktablett - navn på dansk?
Fra : ingelein
Vist : 608 gange
30 point
Dato : 30-11-09 00:08

Hej
Hvad hedder sådan en elektronisk tegneplade på dansk?
Jeg tegner en del - strikmodeller og den slags. og det ville være smart at kunne gemme det uden alt det scanneri.
Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 30-11-09 00:13

Det nærmeste jeg kan komme er tablet pc, men det er vel noget lignende bakke-pc, der ikke giver ret meget mening.

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 30-11-09 00:22
Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 30-11-09 00:24

Du får også denne her

http://da.wikipedia.org/wiki/Tablet_(tegneredskab)

Eller måske har jeg misforstået dit spørgsmål

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 30 point
Dato : 30-11-09 02:33

Det hedder en digitizer, man er næsten nødt til at bruge de engelske udtryk når man skal finde EDB-dimser på det danske marked.

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-11-09 09:03

Tak for svaret LuffeA.
http://www.midtdata.dk/hardware_1000136750_Wacom-Wireless-Pen-Tablet-A5.html

Jeg fandt en passende på denne hjemmeside.
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-11-09 11:24

Ser godt ud, men giv den medfølgende mus til katten da den ikke er bedre værd.

Der er et par "hurtig" taster på pladen, dem kan Du indstille til at åbne tegneprogrammet og evt. til det igangværende projekt.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 30-11-09 16:32

Hej Ingelein.
Hvis det er sådan én her du tænker på,hedder den en Wacom tegneplade med pen.
Jeg har for et stykke tid siden købt min i Netto,og gav 199 kr. for den.
Jeg er blevet lovet at de snart får dem igen,da jeg skal have én i reserve

http://images.kattegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/148887_l.jpg

Kommentar
Fra : sonjor

Dato : 07-10-11 23:50

Jeg har lige købt den Wacom Bamboo tegneplade+pen, men efter at have sat den til, kunne jeg slet ikke styre musen.
Jeg fik også en besked under installationen, om at et af programmerne på CD'en ikke kunne installeres. Det så ud som om jeg havde installeret en, der skulle afinstalleres.!! Kan man ikke have både mus og tegneplade monteret samtidig??
mvh Sonja