/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVB-T antenne
Fra : Botnatten
Vist : 760 gange
100 point
Dato : 16-07-09 23:51

Jeg har tidligere spurgt om forsinkede undertekster ved modtagelse af digital tv fra antenneforening, fik bl.a. svar om, at en undertekst er forsinket pga. den skal hele vejen omkring en sattelit, anbefalingen var, at jeg kunne købe min egen DVB-T-antenne, så skulle problemet være løst: http://www.kandu.dk/spg136836.aspx
Jeg er naturligvis stadig glad for svaret fra personen, men efter jeg har anskaffet mig en egen DVB-T antenne har jeg erfaret at underteksterne stadig er forsinkede, specielt på TV2. Jeg bor ca. 25 km fra nærmeste sendemaste og ja, jeg har rettet antennen mod sendemasten.

Nogen nye forslag til at få bedre synkronisering af undertekster med billed?

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-07-09 00:20

Der er intet du kan gøre for at få mere synkronisering mellem billede og undertekster.
Vi har selv to forskellige digital tunere og de fungerer sådan set ok, men der kan naturligvis være forskel på de forskellige modeller. Det har intet med antennen at gøre.

Jeg tror at den der med de forsinkede undertekster og satellitten er en and.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-07-09 01:24

Jeg har det samme problem med tv2, men kun periodisk.
Hvis jeg skifter til en anden kanal og tilbage til tv2, så er teksten på plads igen.
Hvorfor det sker har jeg ingen anelse om, men jeg her lært at leve med det
Underligt nok er det kun den ene af mine DVB modtagere der her et problem med dette, det er denne:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5607&Grp=&n=10

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-07-09 01:37

Lyden på den ene af vores digital modtagere kommer med tiden bagefter, så hjælper det at slukke og tænde den.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 17-07-09 05:47

Vi har også haft problemer med tv2, og har kontaktet TDC, som sagde, at de var opmærksomme på problemet og prøvede at udbedre det. Hos os er det blevet meget bedre. De sagde også, at det kun var tv2 den gal med hos rigtig mange husstande. Hvorfor ved jeg ikke....

For tiden er TDC ved at opgradere, så der kan komme udfald i tv-signalet. Dette skulle vare indtil oktober måned. Jeg kan nævne, at opgraderingen betyder, at de kunder der har Multiroom og kunder med Plus-abonnement fra det nye år vil kunne optage og se tv på de andre digitalmodtagere i huset. Dét er da positivt!

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-07-09 12:58

@snerose
Det har da ikke noget med DVB-T antenne at gøre

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 17-07-09 19:30

Vores den ene digital tuner har også det problem at den glemmer at fjerne underteksterne igen, det sker kun på TV2.

Kommentar
Fra : Botnatten

Dato : 17-07-09 23:27

I går optog jeg en udsendelse på TV2, kunne ikke få underrtekster på i hele udsendelsen. Har endnu ikke de store erfaringer med DR, til gengæld har jeg endnu ikke haft problemer med undertekster på DR