/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Slette harddisk.
Fra : piaskov
Vist : 1272 gange
100 point
Dato : 06-07-09 18:24

Hej kloge hoveder.

Leif har alvorlige problemer med sin puter.
Han er så træt af at slås med den så han har besluttet sig for at slette HELE harddisken.
Hvordan gør man det ?????

Kommentar
Fra : sp4nker

Dato : 06-07-09 18:30
Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 18:32

I starter putteren med Windows-installationscd-en i drevet (Hvis det er Windows I bruger). Fra cd-en formatterer I pc-en og installerer så systemet igen. Men husk lige at gemme, hvad der gemmes skal på forhåndende midler Og hent evt. drivere til grafikkort mm. på nettet, hvis I da ikke har det hele på cd-er

Mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 18:43

Vi forsøger os frem .
@sp4nker....Han kan ikke komme ind og hente dit link.
Den vil intet.
@heller...vi prøver og vender tilbage.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 19:28

God arbejdslyst

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 19:37

Er der CD drev
Er der diskettedrev

Med denne ubuntu gparted CD kan der slettes og oprettes og formateres.
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/
hent denne
gparted-live-0.4.5-3.iso
Den skal brændes eks. i Nero som billedefil / image / isofil

Med denne diskette kan du slette harddisken og evt rense den totalt

http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=115302#1298879

Men men men .......................... er du sikker på at i kan installere igen.
Har i de CD'er som skal bruges
Aml. windows CD eller recovery CD
driver CD
Evt. SATA driver

Ved ny installation bør alt unødigt tages fra og sættes til bagefter en af gangen.

Så inden i gør noget..........................lad os lige kigge på det.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 19:41

Hej Eyvind.
Problemet er at vi IKKE kan komme ind og hente noget på nettet.
Der er cd drev i den så det er ikke problemet

Og ja vi har den xp der hører til ...købt og betalt af egne kr

Men det du siger er at jeg skal brænde den ned og Leif så skal bruge den i hans cd drev ??

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 19:54

Ja det er meningen at hente den CD

...............................men er det en recovery CD i har.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 19:56

Hvad mener du ???

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 20:06

Hvis Leif har købt en computer hvor styresystem var installeret da han fik den.
Så er der flere muligheder:
1. Der fulgte en recovery CD med
2. Han skulle selv lave en recovery CD / DVD

3. Der fulgte en XP CD
og en CD med drivere med
og evt. en CD med driver til SATA harddiske

4. Eller hvad

Hvis han bare uden videre sletter det hele kan det give lidt problemer.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 20:27

@Eyvind.
Det er en puter han selv har "lavet"
Han købte så XP og det satte han i og installerede den.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 06-07-09 20:34

hej
nu har jeg brugt næsten hele dagen , tæsket lidt igennem her på kandu og enda fået en privat meddelse fra heller22 som bød mig velkommen og skrev at dette kunne være en tidsrøver , jotak det tror jeg nok .

men lige til dig piaskov.
vil jeg lige anbefale at du henter hirens boot cd , jeg kunne se at den var lagt op som tip .
det er den ultimative cd som muligvis kan redde Leif´s pc inden i formatere den
du henter den på din egen maskine og brænder den ud på en cd og så starter du Leifs maskine normalt op , så i med hirens boot cd og nu skulle der komme en menu frem , klik på menu og gå ind på antivirus spyware , som den første ville jeg tage malwarebytes og når den er færdig genstarter du maskinen . Hvis du nu kan gå på nettet køre du malwarebytes igen men denne gang opdatere du den og køre den igen .

men hvis du vil formatere uden at tøve så se lige hvad heller22 sikriver med at bruge xp -cdén og hvad Eyvind skriver ang. recovery CD
for de har ret begge 2

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 20:40

Jammen Pia så kan den jo bare slettes...................... enda måske med Xp CD'en

Eller Hirens boot CD

Eller Gparted

Jeg ville bare sikre mig at i ikke var lost efter en sletning / formatering

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 20:43

Ok Eyvind .
Vi forsøger ...vender tilbage senere

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 20:57

Hej Eyvind.
Citat
Jammen Pia så kan den jo bare slettes...................... endda måske med Xp CD'en
Det var sådan set det, jeg skrev først her på siden .

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:02

Og Pia, jeg skriver lige til vores nye bruger rs232 her! Hej rs232, der blev du godt nok "fanget", hva'ba' ?

Mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 21:03

@heller.
Hverken Leif eller jeg er specielt gode til putere .
Det er altså derfor vi beder om at få det på "dansk"
Og Leif prøvede med den cd ....det kunne den ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 21:04

Citat
Hej rs232, der blev du godt nok "fanget", hva'ba'

Og den forstod jeg så ikke lige
Men du skal da være velkommen

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:10

Dette er fra rs232:
Citat
hej
nu har jeg brugt næsten hele dagen , tæsket lidt igennem her på kandu og enda fået en privat meddelse fra heller22 som bød mig velkommen og skrev at dette kunne være en tidsrøver , jotak det tror jeg nok .
Det var bare det, jeg morede mig over . Og tak for lån af din side

Mvh

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:11

For hulen da, kan pc-en ikke starte op på Win.install.cd-en?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 21:16

Når du ikke kan slette med XP CD

Med denne ubuntu gparted CD kan der slettes og oprettes og formateres.
http://sourceforge.net/projects/gparted/files/
hent denne
gparted-live-0.4.5-3.iso
Den skal brændes eks. i Nero som billedefil / image / isofil

Start Leif's computer og slet harddisken.

Bare spørg når i er kørende med den gparted.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 21:18

Det er i orden Heller.
@ ok Eyvind....vi spørger videre når vi når så langt

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:29

Hej Pia.

Tak og:

Undskyld Eyvind, men jeg tror, at Hirens Boot CD er nemmere at ha med at gøre (Henvisning fra re232). Den kan hentes her nederst på siden: http://www.sendspace.com/file/30ilow og fylder kun 170 MB .

Mvh

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 06-07-09 21:33

hiren boot cd og så active kill disk

eller http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

jeg har lige prøvet windows versionen ( dvs. direkte fra windows men alt kørte ) og den slog sgu min harddisk i udu , så jeg tog lige min ghost backup , derfor ventetid
fanget jah lad os nu lige se

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 06-07-09 21:44

Måske Pia så skal vente med den der "slå-ihjel-disk" . Og så kun koncentrere sig om Hirens!

Mvh

Vedr. at være fanget=grebet: Så er det nu på 3 time, jeg er i gang her med alle de herlige brugere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-07-09 21:50

Sig til Pia, når/hvis i vil have hjælp til gparted.........................men jeg lukker for i dag.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-07-09 22:08

Citat
men jeg lukker for i dag.

Også mig....vi vender tilbage.
Sov sødt og drøm behageligt

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 01:07

Det er såmænd slet ikke så svært, i har da en Ubuntu cd fra tidligere, indstil computerens BIOS til at starte fra CD-ROM læg Ubuntu cd i skuffen og start den op, vælg at køre live uden at ændre noget på computeren, når den er læst ind så brug min gode gamle guide: http://peecee.dk/upload/view/151336
gør nøjagtig så jeg gør i den guide (et lille men: jeg lader en recovery partion overleve, den har i ikke og skal slette hele disken) det er en god ide at lave mindst 2 ntfs partioner, så har i en ren harddisk at installere Windows XP på igen, meget nemt og i behøver ikke hente andre værktøjer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 01:14

Citatet er fra Heller22
Citat
Undskyld Eyvind, men jeg tror, at Hirens Boot CD er nemmere at ha med at gøre
Hirens Boot cd er absolut ikke nem at have med at gøre, den er for NØRDER, det er meget nemmere med den Ubuntu cd i har Gparted som i bruger til at slette og formatere harddisken er indbygget på den cd

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 01:18

Hvem kunne vide, at Pia og Leif havde en Ubuntu-cd fra tidligere . Det ku du da godt ha sagt noget før, i stedet for at spilde din tid på arbejdet . Så kunne vi andre ha sparet en masse tænkning og skriverier . Og måske kunne Pia ha sparet at downloade Hirens 170 MB?????. Osv.....

God nat min ven

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 01:20

Ja, ja da. Så er man både nørd og pointrytter .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 09:24

Smil til verden Heller22 så smiler verden til dig du overlever nok mine skriblerier

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 09:31

Der er ingen grund til at bruge noget man har - når der kan spildes tid på at downloade noget nyt.

Jeg havde da også glemt at Leif måske kunne låne Pia's ubuntu.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 10:38

Citat
I starter putteren med Windows-installationscd-en i drevet

Citat
For hulen da, kan pc-en ikke starte op på Win.install.cd-en?
Kl. ca. 03.00 i nat kom jeg til at tænke på, hvordan Leif's pc er indstillet til at starte op, siden den ikke vil starte på XP-cd-en.

Så prøv lige at tænde for bæstet og vær hurtig med at trykke på F2. (Måske F8 eller Ctrl - alt efter pc-en) Der kommer I ind i Setup. Der skal i navigere med piletaster hen på BOOT, enter Boot Priority og ved Boot Device Priority skal rækkefølgen være:

1st CD/DVD-drev
2nd Harddisk (Altså der hvor Windows ligger - Crevet)
3rd Disablet (Kan laves om til fx USB-port en gang med tiden)
4th Disablet

Tryk F10 (exit and save)

Har I XP i cd/dvd-drevet skal pc-en altså starte derfra. Og så kan i formatere og installere. (og er fri for Hirens og alt andet besvær )

Jeg krydser fingre for at det lykkes

Mvh

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 10:42

Citat
Hirens Boot cd er absolut ikke nem at have med at gøre, den er for NØRDER,

OG DET ER SÅ IKKE OS
Det er da godt med lidt selverkendelse ik'

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 10:49

Den der Hirens har jeg lige fundet ud, heller ik er noget for mig .

Men tjæk lige Setup, ik?

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 10:52

Kan Leif's computer startes med den ubuntu CD
Så kan vi tage det derfra.

Eller i er måske i gang............................

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 10:55

Hirens boot CD er et af de bedste værktøjer som jeg har. Den har reddet en del computere.
Og den er backup for mine børnebørn som kan en masse unoder med deres computere.

Men ok - den er ikke legetøj.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 10:57

Altså Eyvind. Er det smarteste da ik bare, at indstille pc-en til at starte i den rigtige rækkefølge først (hvis den altså ikke er det?). Ellers kan den jo ik starte på en ski eller noget som helst fra cd/dvd-drevet

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 11:03

Jo jo - men det forudsætter jeg da også at Leif gør.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 11:07

Citat
@heller.
Hverken Leif eller jeg er specielt gode til putere .
Det er altså derfor vi beder om at få det på "dansk"
Og Leif prøvede med den cd ....det kunne den ikke
Noget kunne tyde på, at startrækkefølgen er forkert .

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 11:13

Computere starter ALTID fra cd drev, når der lægges en XP - CD i skuffen, det behøver man ikke ændre i Setup/BIOS, det er hvis harddisken skal slettes med Ubuntu CD at man skal ind og ændre start rækkefølge.
Hvis i vil nøjes med at formatere harddisken, så læg Windows XP CDen i CD drevet og genstart computeren, længere er den ikke

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 11:17

Hej til jer alle.
Han arbejder med den nu så må vi se hvad der sker
Jeg vender tilbage senere ...er altså nødt til at tage i byen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 11:23

Ovn
Citat
Computere starter ALTID fra cd drev, når der lægges en XP - CD i skuffen
Hvorfor gør Leif's pc så ikke det, hva'ba' ? Og tjæk lige din Setup og smid et billede af dine indstillinger et sted på nettet, hvor jeg kan se det, for jeg vil gerne om du har ret .

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 11:25

For hulen da. Det er jo ikke det, det drejer sig om, ovn. Det er når pc-en startes og XP-en ligger i CD-drevet, at pc-en skal starte op på XP-en .

Mvh fra din gode ven i Odense

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 11:31

Citat
Computere starter ALTID fra cd drev, når der lægges en XP - CD i skuffen
Det kan man da også selv bestemme, om man vil ha den til

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 11:41

Citat
er altså nødt til at tage i byen.
du skal da ikke rende på bysjov når mandens computer skal fikses

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 11:49

Citat
Hvorfor gør Leif's pc så ikke det, hva'ba'
Altså startes op på, når pc-en startes?

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 12:06

Ovn .

Jeg skal lige ha noget klaret helt op . Er det rigtigt forstået af mig, at Hirens og Ubuntu cd-erne er Boot-cd-er? Hvis det er rigtigt, så SKAL man da i Setup og ændre startrækkefølgen, så pc-en automatisk søger boot-cd ved opstart. Ellers "smutter" den bare til almindelig start.

Den skal også kunne boote fra cd/dvd-drev, for at få fat i XP-en, når der skal formateres og installeres forfra . (Hvilket må være det aller nemmeste for Pia, når hun nu ikke lige er en NØRD )

Mvh

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-07-09 12:24

Citat
Er det rigtigt forstået af mig, at Hirens og Ubuntu cd-erne er Boot-cd-er? Hvis det er rigtigt, så SKAL man da i Setup og ændre startrækkefølgen, så pc-en automatisk søger boot-cd ved opstart. Ellers "smutter" den bare til almindelig start.
ja det er delvis rigtig forstået, der skal ændres i Setup/BIOS så computeren vælger CD-ROM som First Boot Device OG harddisken skal sættes til second Boot Device
Citat
Den skal også kunne boote fra cd/dvd-drev, for at få fat i XP-en
det skal computeren kunne gøre, selv om harddisken er sat som First Boot Device.
Heller22 du glemmer vist at det ikke er DIT spørgsmål

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 12:59

Det har jeg skisme ikke glemt. Jeg skrev i går følgende:
Citat
I starter putteren med Windows-installationscd-en i drevet (Hvis det er Windows I bruger). Fra cd-en formatterer I pc-en og installerer så systemet igen.
Og fik som svar fra Pia, at pc-en ikke startede på XP-en. DERFOR skal der ændres i Setup. Havde jeg da bare husket det noget før, så ville mange ord-dueller være undgået . Og du har åbenbart ikke læst alle indlæg:
Citat
Computere starter ALTID fra cd drev, når der lægges en XP - CD i skuffen, det behøver man ikke ændre i Setup/BIOS, det er hvis harddisken skal slettes med Ubuntu CD at man skal ind og ændre start rækkefølge.
Hvis i vil nøjes med at formatere harddisken, så læg Windows XP CDen i CD drevet og genstart computeren, længere er den ikke
.

Til Pia.

Det nemmeste for dig er altså at gå i Setup (som beskrevet tidl.) og gøre det der skal gøres der. Hvorefter du (med XP-en i cd/dvd-drevet) fortsætter starten af maskinen, formatterer og installerer XP .

Mvh til Pia (og også til dig ovn)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 13:51

Altså........................

1. Nyere computere er fra fabrikken sat til at starte med denne rækkefølge
(diskette)
CD/DVD
Harddisk
(Net)
(andet)
Ellers virker recovery Cd/DVD umiddelbart ikke for brugeren.

2. Nogle computere hvor man selv skal installere kan bootrækkefølgen være:
(diskette)
Harddisk
CD/DVD
osv.
Da harddisken ikke fra start har nogen boot indstalleret vil comp så starte op på CD/DVD

Hvis XP CD lægges i nr. 1. Vil den starte op hvis den aktiveres lige i starten med en tast, ellers går opstarten videre til harddisken som jo lige er installeret.
Ubuntu / gparted / Hirens vil også starte op i nr. 1

Hvis eks. XP CD lægges i nr. 2. vil den ikke starte op på CD med mindre harddisken er slette og derfor ikke har en boot installeret.
Ubuntu / gparted / Hirens vil ikke starte op i nr. 2
Så er det nr. 2 der er på computeren, skal bootrækkefølgen laves om.
Det gøres lige i opstarten med en af disse taster F2 F1 DEL F10 F8 (ældre comp bruger nogle andre)

Selvom Xp CD booter op, kan den godt springe over muligheden for at slette harddisken (L)
Derfor kan det være nødvendigt med værktøjer til at slette harddisken, for at Xp kan lægges på en frisk partition (nyformateret)
Er harddisken slettet vil XP selv oprette en partition.

Kommentar
Fra : rs232

Dato : 07-07-09 13:54

ikke for noget men , jeg har dog aldrig i mit liv oplevet noget som dette ang ; at slette partition og hele harddisken , det er da ikke så svært som i påstår ;

kill disk og enda direkte fra windows ; JA
boot disk , , enda med dos med ntf4dos ,, ; JA
diskettedrev med en simpel boot disk ,, startdisk , JA
OSV....
jeg er ked af " heller22 " nej fanget er jeg ikke blevet for her er min tålmodihed nok væk
for hvad dælen tror i internet er ? ET stort bibliotek og for os der har været med helt tilbage fra BBS tiden kan sgu ikke rigtig forstå at dette skulle være et problem ...

for hvis Leif selv har bygget sin PC , så ved han godt at han skal stille sin bios til at boot fra cd/dvd
og selv TDC anviser hvordan man gør !"!"
http://netnyt.tdconline.dk/publish.php?id=15195

så jeg tror at jeg glemmer alt om kand.dk fordi her er der kun ballade om point og dobbelt-profiler og folk som læser nedad istedet for at læse fra VENSTRE mod HØJRE altså DANSK

det er jeg ked af men sådan er det bare !!!!!!!!
men jeg bliver lige her lidt endnu indtil dette SPG bliver LUKKET
så er jeg smuttet det er måske en hård beslutning men over 45 indlæg på at slette en harddisk NEJ så er der noget galt ((((((lige nøjagtig hvad du vil spørge om , så stil det samme SPG til google ))))

evt med lidt ombytning af ordvalg
eks.
total slet af harddisk
slet harddisk totalt
formater harddisk

se selv med nogle af disse ordvalg kom dælme dette frem på google
http://www.kandu.dk/spg79916.aspx

altså KANDU er ikke noget for en gammel ræv som mig inden for dette område
der er nok ikke mange der for mine ord alligevel for hvis man virklig skal noget så er det *.ASM

DVS.. DEBUG >eicar.asm

X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*

altså det korte af det lange //// jeg springer fra dette forum
jeg er desværre ikke til megen hjælp her for det er åbenbart kun få udvalgte som har noget at sige
istedetfor at undersøge sagen i hvert enkelt spg og svar
dvs at folk her springer fra det ene til det andet uden at ane hvad de taler om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 14:13

Det kan jeg måske godt forstå RS232.
Men Kandu er lidt specielt, og brugerne spænder fra novicer til temmelig dygtige proff experter.
(En af dem arbejder enda for microsoft i dag)

Et særligt kendetegn her er at alle kan få hjælp eller hjælpe, og nogle har brug for at få forklaringer skåret ud i pap og andre kan nøjes med et lille vink.
Man kan jo godt have lyst til at prøve kræfter med computerteknikken, uden at være et geni.

I modsætning til andre forum blandes snak, teknik og meninger i en stor pærevælling.

Tålmodighed er her en dyd.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 15:20

Citat
du skal da ikke rende på bysjov når mandens computer skal fikses

Altså o.v.n. det var jeg nødt til.

Jeg havde abstinenser efter week-enden hvor jeg havde brugt absolut 0 kr.

Nu har jeg flottet mig i dag og fået et par nye bukser kr. 35 . og en pose hele kaffebønner kr. 30.

Og så stopper ballet også for i dag.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 15:54

Citat
for hvis Leif selv har bygget sin PC , så ved han godt at han skal stille sin bios til at boot fra cd/dvd
Se, det er jo netop det, jeg meget, meget gerne vil vide, om han har????? .

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 07-07-09 16:01

@ hej heller.
Ja han blev så sur på det så han satte en anden harddisk i .
Den funger tilsyneladende nu.
Når han prøver den gamle igen vender jeg lige tilbage.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 07-07-09 16:12

Hej Pia.

Du må undskylde, at jeg er en anelse stædig , men jeg vil så inderligt gerne vide, om Setup på Leif's pc er, som jeg har anbefaler/spurgt om. Dette ønske, for at finde ud af om jeg er helt forkert på den eller ej .

Og jeg lukker lige for det elektriske, da det tordner .

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-07-09 16:50

Pia - kunne du ikke ha' delt det store indkøb over 2 dage.

............................... med den nye harddisk.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-07-09 01:14

Hvorfor prøve med den gamle igen ? Når nu i har en ny som fungerer, der er måske fejl på harddisken, men ikke mere end at i kan bruge den som nummer 2 harddisk i computeren, formater den fra den nye installation og brug den som gemme disk

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 09:34

Du siger da noget o.v.n.
Det havde jeg ikke lige tænkt på.
Men naturligvis er det da det smarteste.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 09:37

Hold lige øje med MAster / SLave indstillingen på den ekstra harddisk, hvis den bygges ind i stationær comp.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 13:07

Til rs232

Det er skisme ærgerligt, at du vil droppe ud af Kandu. For det er jo netop
Citat
en gammel ræv som mig inden for dette område
, der kan være til stor hjælp for os amatører, der ikke lige altid er så smarte fx til at søge på nettet og fixe problemer med vores puttere. Din kritik består bl.a. af, at du ikke mener, at vi kan læse ordentligt på dansk. Sig mig så lige, hvad dette betyder:
Citat
så er det *.ASM
DVS.. DEBUG >eicar.asm
X5O!P%@AP[4\PZX54(P^)7CC)7}$EICAR-STANDARD-ANTIVIRUS-TEST-FILE!$H+H*
.

Men du har da ret i, at der nogle gange bliver svaret til venstre, når der bliver spurgt til højre . I de fleste tilfælde skyldes det, at spørgeren ofte IKKE gider svare på opfølgende spørgsmål. Vedr. nærværende spørgsmål, svarede jeg korrekt d. 06-07-09 18:32, men hvorfor det så er kørt af sporet, ja - der har du nok ret "For mange kokke fordærver maden" .

Og hvis jeg nu bliver blacklistet af Pia, så er det min egen skyld .

Mvh

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 13:10

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 13:16

Ja Eyvind, det er nok også sådan en "bemærkning" , der er med til, at få rs232 til at smutte .

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 15:17

RS232 vil nok alligevel hellere være på eksperten dk og andre "seriøse" forum, hvor der ikke er så meget pjat og vrøvl.

Accepteret svar
Fra : heller22

Modtaget 100 point
Dato : 08-07-09 15:35

Er vi da ikke seriøse ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-07-09 15:49

80 % af min tid, går med leg og pjank.........................resten bruger jeg til at sove i.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 16:30

Hej Eyvind.

Så må du enten være under 6 år ung, eller pensionist, efterlønner e.l. .

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 08-07-09 21:54

Tak for svaret heller22.
Jooo vi prøver da at være seriøse ik'
Tak for kampen.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 08-07-09 22:03

. Jow da, gu er vi seriøse . Det var dæleme en fornøjelse at være med.

Og hvornår får jeg at vide, om Leif's putter er sat op til at starte på cd/dvd-drev ?

Selv tak for kampen .

Mkh fra

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 09:48

Jeg har leget hele livet - og som regel fået løn for det.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-07-09 14:25

Hej Eyvind.

Det er skisme dejligt at høre. Bare alle mennesker ville give sig tid til leg, pjat, pjank og være gode ved hinanden

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-07-09 15:51

- nemlig.

Kommentar
Fra : heller22

Dato : 09-07-09 15:56

Eyvind, du er bare en jeg kan li' .

Mvh