/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
stofa kun 1 kanal ????
Fra : return
Vist : 1745 gange
65 point
Dato : 24-03-09 13:14

hej

jeg har opsat et lille tråd løst netværk men har et problem både med printeren og med at den vil finde routeren på den ene bærbar når den første er online

har ladet mig fortælle det er noget med selve stofa at gøre altså den måde de sender signaler på

for vedkommende sagde at hvis man valgte feks telmore eller full rate ja så var mit problem løst ???

hvad angår vores printer ja så gør min pc en under ligeting når man printer ud der kommer to printikoner nede i højre hjørne af pcen hvorfor gør der det har jo kun en opsat og den er også trådløs

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-03-09 14:54

Havde samme problem med mit stofa.

Mit trådløse er sat sammen på denne måde nu. Modem,switch,trådløs router. Og der er tilsluttet følgende via trådløst. Playstation 3, Zaptor, 3 stk laptops og en PSP.

Har haft dine problemer til jeg fik sat en switch på.

Min trådløse router er en netgear WGRXXX. Og trods den har flere porte virkede det bare ikke.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-09 16:20

ÅHhhh hvordan er det nu med stofanet (har selv) Det er noget med, at det er ikke alle routere der kan bruges. (jeg fandt en der kunne, og virker perfekt)

Prøver lige at kigge efter det.

MVH

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-03-09 16:54

Det er fordi at ved stofa skal du registrere den maskine du har på nettet. Og bruger du en switch og registrere dennes mac-adresse inde på stofa kan du tilslutte alt. Bare det sidder efter din switch.

altså Modem/switch/router, com1,com2 osv.

Kommentar
Fra : return

Dato : 24-03-09 18:44

hvordan skal det forstås

Modem/switch/router, com1,com2 osv. hvad gør en witch da siden man skal koble den sammen med modem og router ????

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-09 19:42

Det er omvej at gå med den switch, men det kan da lade sig gøre.

Prøv lige at se denne tråd igennem, fra dengang jeg havde problemet.
http://www.kandu.dk/Spg63246.aspx

Det viste sig senere at den router, jeg forsøgte med ikke virkede, men det stadig ikke alle routere der virker på stofanet (har jeg fra en expert, jeg senere snakkede med).

MVH

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-03-09 20:29

Bestiller man zaptor+bredbånd ved stofa følger der en switch med af samme grund.

nemmeste løsning er en switch. Der findes sikkert andre smarte metoder. Men det kan jo også blive for smart.

Her kan du læse om forskellen: http://www.eksperten.dk/guide/175

Har ingen problemer haft siden den switch kom på. Da det er mac-adressen på denne der er registreret ved stofa

Kommentar
Fra : return

Dato : 24-03-09 20:34

kan sagtens komme online men som beskrevet først i den her tråd ja så er der altså problemer med at komme på hvis den ene har tændt sin bærbar og har logget sig på og den anden vil på også så vil den ikke rigtig finde det trådløse netværk nogen siger det er pga stofas måde at sende signaler på og andre siger at hvis man skifter til feks fullrate feks så vil ens problemer ikkke forefindes mere men er det rigtigt at det forhoæder sig sådan

og hvordan får jeg løst mit problem????

Accepteret svar
Fra : copycatDK

Modtaget 65 point
Dato : 24-03-09 21:07

Du får løst problemet med en switch!

nogle routere deler bare forbindelsen på alle porte. hvorimod en switch er hver port selvstændig og kræver kun ip adresserne på dit eget netværk er forskellige.

mit link fra eksperten beskriver det ret godt synes jeg.

du har kun en ip adresse fra stofa. Og du kan kun have en enhed på nettet af gangen. routeren du har deler bare forbindelsen mellem dine to computere. det betyder at du mangler en IP adresse så du har to.

Med en switch opstår dette problem ikke. da du selvfølgelig bare opretter mac-adressen inde på dit signon, alwayson.

Så løsningen er ud at købe dig en switch. Derefter ind at oprette den på alwayson.

Jeg synes ellers der er link nok i denne tråd til at finde en løsning.

om ikke andet så prøv at google det.

samme opsætning som min finder du følgende steder:

http://www.hardwareonline.dk/traad.aspx?tid=411782&fid=9
https://musimi.dk/index.php/forum2/thread/id=7816/quote=63819/

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-03-09 22:47

Først: du behøver ingen switch, en router kan sagtens klare det alene (hvis det er den rigtige).

Der har været op til 6 pc'er på min på en gang. 2 af dem dog på "ledning"
Der er ikke noget problem, selvom der er feks 2 der logger på (det er faktisk kun den første der skal gøre det, om nr 2, 3 ,4 osv. gør det, betyder ikke noget, de kan bare begynde at surfe)
Der opstår dog et problem hvis 1 logger af, så logger alle af !!!, dette løses ved blot at trykke på krydset i højre øverste hjørne, istedet for at logge af.

Der er forresten noget med at stofa kører dynamisk IP adresse, er din router sat til det ???

MVH

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-03-09 13:03

viskinge.

Hvad er så den rigtige router?

Du skal starte med at lokalisere MAC-adressen på routeren (Den står som regel på bunden af routeren på et klistermærke)

1. Du skal gå ind i dit stofanet-kontrolpanel, og find indstillingerne for "Always On".

2. Der skal du indtaste MAC-Adressen på den enhed der altid skal være på nettet. I dette tilfælde din router.

3. Sluk dit modem, og tilslut router samt alle kabler før strøm til router + modem sættes til.

4. Sæt strøm til router + modem.

5. Router skulle nu være logget korrekt på stofanet, så login skulle ikke være nødvendigt.

6. Velkommen på internettet.

http://forum.tweakup.dk/forum/read/141202/

Virker det ikke kan du købe en switc og sætte efter modem. Og brug mac-adressen på denne.

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-09 14:04

til dig som nævner at en switch er en nødvendighed ja så forstår jeg ikke dette her for her står der nemlig at den kun behøves hvid routeren kun har en port og man køre med kabel men jeg køre jo med tråd løs forbindelse så der må vist være en anden mulighed

https://www.stofa.dk/kundeservice/pdf/zaptor_brugervejledning.pdf

p-s findes der et link hvordan man sætter sit trådløse netværk korrekt op kan jo måske også være mig har lavet noget forkert

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-03-09 15:51

Har du prøvet at ringe til Stofa og få hjælp til at få løst problemet? Det kan være noget så enkelt at Stofa nulstiller din router fra deres side. Det var løsningen for en af mine venner der har stofa.

Kommentar
Fra : return

Dato : 25-03-09 19:50

de kan ikke nulstille min router dadet er en jeg selv har købt hos stofa kan man jo ikke kæbe deres router men bare leje en så det nytter ikke så meget tror jeg

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 25-03-09 20:55

Stofa yder ikke support til hejmme netværk! Det vil sige at ønsker du dette kan du oprette familiepakken med 5 IP adresser.

Switch er måske ikke en nødvendighed. men det var min løsning. og det bruger jeg selv da det ikke dur med min trådløse router. trods den skulle fungere som en switch også. Og er ikke den eneste der gør det sådan.

Men sjovt nok fik jeg ikke 2 IP adresser da jeg fik zaptor. Men fik sendt en switch i stedet. Og har stadig kun en fast IP adresse til alt mit udstyr.

Men du held og lykke med din tilslutning.

Godkendelse af svar
Fra : return

Dato : 26-03-09 17:33

Tak for svaret copycatDK.