/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Router på stofanet, hvordan???
Fra : viskinge
Vist : 1304 gange
100 point
Dato : 23-03-05 10:09

Der er 500 point, til den der kan komme med det rigtige svar.
Jeg har stofanet, og lige købt en router "D-LINK DI-704P". Jeg giver op, kan simpelt hen ikke "komme" igennem routeren. Har kørt div. installationer, alt står som det skal.
Gode råd modtages.

MVH

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 10:12

Jeg har oplevet, ganske vist med en DI-514, at den ikke modtog IP-adresse fra min udbyder. Jeg kontaktede D-link som sendte mig en opdatering af routersoftwaren asap, og så var den bare fjong. Kunne det være samme problem? Husk at du har gratis telefonsupport hos D-link

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-05 10:22
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-03-05 10:23

argh - www.dlink.dk - søg efter support eller ring til dem (gratis)

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 10:27

Jeg går jo ud fra at tingene spiller hvis du sætter din computer direkte på Stofanet med en kabel....

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-03-05 10:38

ja, begge computere virker fint når jeg sætter dem direkte til. Vil prøve at downloade software.

MVH

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-03-05 11:37

Du skal bruge et "cross over" (Krydskabel) kabel mellem router og modem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-03-05 11:43

Jeg har ikke et cross-over kabel, men vil prøve at få fat i et.

MVH

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 12:17

Fulgte det ikke med routeren?

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 14:22

Har du også konfigureret de to computere , så de automatisk modtager IP og DNS?

Kommentar
Fra : hansen9

Dato : 23-03-05 14:35

tukols> Tror jeg viskinge har, siden de virker når de sættes direkte i.

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 16:52

Det kommer meget an på hvordan han har sat sin Stofanetforbindelse op. Har han fast ip adresse, og har sat den op, ja så får han ingen internetforbindelse ved at koble router til uden yderligere konfiguration.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 23-03-05 17:51

Jeg var inde for at købe et crosset kabel. men så fortalte en klog mand mig at det ikke skulle være nødvendigt til stofanet og en router. Han sagde at jeg bare skulle prøve at sætte kabelmodemet i en af LAN portene!!
Nu er der der skt et eller andet, dette er skrevet igennem routeren. nu må jeg prøve at få nr 2 pc til at køre også.

MVH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 23-03-05 21:33

Hej VISKINGE
Jeg har nævnt det før her på KANDU og siger det gerne igen.

Du har over for STOFA's server oplyst (din PC har gjort det) din MAC-adresse. Det er den som giver dig tilladelse til at bruge nettet. - Det er din MAC, som får respons fra serveren, som så sender dig en IP-adresse, hvormed du har fået åbnet til hele verdenen.

Din router har også en MAC-adresse, men den er ikke den samme som din PC's netkort. Det er her at kæden knækker!

Du skal finde din internet aftale frem, for der er nogle oplysninger du skal bruge.
Der er nemlig kun en webadresse som du kan få kontakt med, og den står på dette papir.

Nu sætter du din router til dit STOFA kaabelmodem, og slutter din PC til routeren.
Nu kalder du på den login adresse der står på din aftale, og lader dig registrere igen. (Det samme skulle du have gjort, hvis du havde købt en anden PC med et nyt netkort)
Der kan gå fra 5 min. til en halv time før registreringen er på plads, men så skulle det også virke igen.

Fremover skal routeren blive siddende på modemet. - Nu kan du så tilslutte en hvilken som helst PC uden problemer, da STOFA kun kan se MAC-adressen fra din router.

SÅ BARE OP PÅ DUPPERNE IGEN MAKKER!

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 22:00

Sådan Viskinge. Har selv en Jensenrouter. Den er bare sat op til at modtage automatisk IP og DNS. Herefter er det netop som du siger. Kan tilkoble enhver computer med "standardindstillinger" efter installation.
Evnt. køre internetguiden, hvor man "checker" af at man har internetforbindelse igennem et lokalt netværk.

Hilsen tukols

Kommentar
Fra : tukols

Dato : 23-03-05 22:03

Ups. Den var til Severino.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 27-03-05 09:33

serverino:
Det lyder helt rigtigt det du siger, men hvor F...... finder jeg min MAC-adresse? Her er hvad jeg har fra stofa:
Signon-ID
Mail-ID (hvilket det nok ikke er)
Homepage-ID (hvilket det heller ikke er)
Konto
IP-adresse
Netværk
Default GatWay
Så har jeg yderligere:
IP adresse til log-on
Primary DNS
Secondary DNS
Jeg giver snart op, jeg har snart brugt 20-25 timer på at få l...... til at virke. Det ender nok med, at jeg må hyrer en ekspert, til få det til at virke.
Men en ting jeg ikke forstår i din forklaring. Hvordan lader jeg mig registre igen (routeren) når jeg ikke kan få forbindelse i mellem routeren og modemet??? Der mangler lys i den lysdiode (på routeren) der viser at der er forbindelse mellem routeren og modemet. Når jeg starter op er der lys, og modemet viser at der aktivitet, men det ophører efter en 15-20 sekunder, og så sker der bare ikke mere.

MVH

Kommentar
Fra : severino

Dato : 27-03-05 10:49

Du skal blot genregistrere dig med routeren tilkoblet, så finder den selv MAC adressen.

Hvis du går ind i opsætningsmenuen på routeren, så skulle du gerne derinde kunne finde to MAC adresser. En for WAN og en for LAN. - De vil som regel næsten være ens, blot med et enkelt ciffers forskel.
Herinde vil du også kunne finde en liste på de maskiner der er tilsluttet OG TÆNDT, med angivelse af MAC og tildelt IP.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 21-04-05 20:41

Kører selv med en D-Link DI-604 router mellem mine 2 pc-ere. Og Stofanet. Kører fint.

Tast 192.168.0.1 i din Browser og konfigurer din router. Ganske nemt.

Accepteret svar
Fra : Perege

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-05 20:42

Kører selv med en D-Link DI-604 router mellem mine 2 pc-ere. Og Stofanet. Kører fint.

Tast 192.168.0.1 i din Browser og konfigurer din router. Ganske nemt.

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 21-04-05 20:44

Måske din Firewall blokerer.
Prøv at tjekke det

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 22-04-05 08:10

til perege:
Det er forsøgt, men når jeg så går ind i staus, viser den ingenting, virker ligesom at det ikke kan vise status.
Ligesom den opdater billedet, men der står stadigt intet.

MVH

Kommentar
Fra : oz6hq

Dato : 29-04-05 11:56

Hej Viskinge
Du skal have din router til at clone din macadd fra den computer du normalt anvender så det er den macadd der kommer til at stå i routeren.
Så er det smart at sætte op ved Stofa at du er på konstant.

Ellers send mig en mail med tlfnr så kan vi klare det af den vej.

oz6hq@qrz.dk

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 02-05-05 22:24
Godkendelse af svar
Fra : viskinge

Dato : 26-05-05 07:48

Tak for svaret Perege.
Det ser ud til at lige netop 704 ikke kan køre på stofanet. Har haft eksperter på sagen, men de kunne heller ikke få det op og kører. Jeg får nu en ny router, der er garanteret til at virke på stofanet.

Tak for alle gode råd

MVH

Kommentar
Fra : Perege

Dato : 26-05-05 15:52

Kanon. Held og lykke