/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB nøgle
Fra : bjarnebr
Vist : 553 gange
100 point
Dato : 24-11-08 13:53

Jeg har flere USBnøgler, på den ene og KUN den vil jeg gerne lave en adgangskode, så man kun kan se og bruge indholdet hvis man kender koden, men hvordan gør jeg det?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-11-08 14:05
Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-11-08 14:06

Hvis det er officedokumenter, kan du også kryptere dem med office selv.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-11-08 14:07

OG lad være med at glemme koden !!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-08 14:19

Det bliver ikke nemt da det vil kræve et program....

Da dette først skal startes vil den pågældende "pind" kun kunne bruges på samme maskine...

Denne kan lock folders

http://www.newsoftwares.net/folderlock/

men om det også vil gælde på EXTERNE drev har jeg tvivl om - men du kan da prøve....

Jeg har dog set enkelte USBer der krævede en kode - det var så pga. et program der allerede lå på USBen ved køb...

Men om noget sådant kan installeres er jeg ikke sikker på - det skal jo under alle omstændigheder være noget der SELV starter op når "nøglen" sættes i....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 14:21

Tak jens T - den må jeg også lige prøve.

Ps. Jeg har flere Linux udgaver til pendrive.

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 24-11-08 14:55

Ideen med linux pen, med krypteret indhold, er naturligvis at man starter op på den og så overfører de filer man har med sig til den maskine hvor de nu skal bruges på.

lidt besværligt men....

Jeg ville købe en kingston..
http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=162658

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-11-08 16:51

Jeg har lige prøvet med Knoppix - men den kan ikke finde netkort eller nogle af mine USB adaptere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-11-08 02:34

Hvis en af dine usb stik er en Verbatim, så kan du til nogle af dem hente en lås, jeg har den her: http://www.verbatim-europe.co.uk/en_1/article_hi-speed-storengo_1636.html og satte for sjov en kode på 77% af hukommelsen, jeg har glemt koden og den er umulig at komme ind på, jeg kan ikke engang slette eller formatere drevet, så jeg må nøjes med de 25% af oprindelig størrelse, nederst på siden kan du hente V-Safe til den, hvis du har en magen til, men lad nu være at glemme koden, der er flere af de andre som også kan beskyttes, så prøv at klikke på din hvis du har en af de viste Verbatim: http://www.verbatim-europe.com/index/downloads_view.php?lang_id=1&article_id=1624&article_id=1624
Hvis du har lyst til at læse mit gamle spørgsmål, så se her: http://www.kandu.dk/Spg114321.aspx

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-11-08 12:01

Hej o.v.n.
Det er det jeg søger, men når jeg klikker på min usb nøgle kommer jeg til en side hvor der er forskellige programmer, men hvordan ser jeg hvilken model nr. min usbnøgle har+
Bjarnebr

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-11-08 12:46

Det står på siden af den, men tag de stærke briller på, det er meget småt, har du en af dem som er vist her: http://www.verbatim-europe.com/index/downloads_view.php?lang_id=1&article_id=1624&article_id=1624 klik på billedet af din pind, for at få en beskrivelse og link til eventuelle download

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 26-11-08 09:51

Tak for svaret o.v.n..
Der står ikke noget på siden af min nøgle, men nu prøver jeg de 3 programmer et agf gangen til jeg finder et der virker (jeg tagger selvfølgeligt en kopi af indholdet før jeg begynder).
Bjarnebr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-11-08 10:45

Selv tak, hører vi om du finder noget brugbar ?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 27-11-08 08:47

Jeg har installeret et af programmerne fra verbatim som o.v.n. har fundet, jeg måtte prøve mig frem til jeg fandt et der virkede, og så flytte installationsfilen over på min USBnøgle, og køre installationen derfra, og nu VIRKER DET FULDT TILFREDSSTILLENDE.
Tak til o.v.n.