/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Ryg IKKE i eget hjem ! ! !
Fra : yearhouse
Vist : 1108 gange
100 point
Dato : 28-06-08 08:58

Hmmm... Vil nu sige, at vi ingen problemer har.....ENDNU.

Men er det virkelig rigtigt?
Kommer røgen virkelig gennem væggene????

Æv...Mit hjem...min bastition....mit slot....mit fort. Skal der være forbud mod min lille pibe tobak?

Jeg må vel finde et fristed nede på havnen, men tobaksrøg kan vel osse komme gennem kloakkerne ? ? ?...Og så kommer det vel til at lugte på toiletterne?

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 28-06-08 09:12

man må næsten ikke noget i dagens DK
for en tid siden var vi til familie fest, fik noget dejlig kinesermad, desvære sad vi ved et åben vindue ud til et stort gadekryds, biler i tonsvis holdt og kørte igen, så vi fik en god gang bilos, men det gjorde ikke noget ifølge værtsparret (rygning var ellers forbudt til festen)
? hvad med dem der har brænde ovn eller åben pejs
det er vist noget med at det er ca. 50 gange værre

Kommentar
Fra : barslev

Dato : 28-06-08 09:15

hejsa yearhouse
giver dig helt ret,det bliver nok snart sådan at vi skal taget til måne,for at ryge.
de vil nu også til at bestemme over vores hjem.
det vi gøre indefor vores egen 4 vægge kommer da ik andre ved.
så forstæt du bare med at ryge i dit eget hjem,der bestemmer du og ikke naboen

knus fra en ryger.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-06-08 09:16

Få et job i folketinget der må du godt ryge,derinde er der ingen stemmer at hente,ingen stemmekvæg

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 09:20

Ja. MÅNE kan måske blive hyggestedet?

Nåh nej.... Der kan komme partikler ind i rumfærgen...Og der kan ikke åbnes vinduer

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 28-06-08 11:23

STOL ALDRIG PÅ LUFT DU IKKE KAN SE !
Gambrinus

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 12:18

Det er bare godt århusiansk TRALS, når man selv har kæmpet for rygebegrænsning...
Både for fornuften og fredens skyld.

Personligt mener jeg, at vi går i den rigtige retning, men åbenbart ikke for "nogle".

Vi rygere bliver jo beskyldt for at "snakke udenom" hvergang vi påpeger andre "dræbende" ting.

Ergo: Vi bliver OGSÅ begrænset i debatten

....Eller hva´?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-08 13:20

Man kan jo tydeligt læse hvem der er rygere her uden at det behøvs at skrives direkte

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 13:25

SUNO:

Ja.....og?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-08 13:37

Jeg gentager lige min 'analogi':

STØJ !!!

Det bør være forbudt at STØJE overhovedet ..på såvel offentlige som private adresser ..hvor folk kan føle sig generet af STØJEN ...

Det er jo videnskabeligt påvist at STØJ kan give nedsat livskvalitet i forhold til:

1.) Deciderede høreskader
2.) Søvnløshed
3.) Stress

Forbyd f.eks.:

1.) BØRN i børnehaven ...de STØJER så pædagoerne udsættes for STØJbelastninger der kan give varige men.
2.) Al trafikSTØJ ...som overdøver en hvisken fra sidemanden/samtalepartneren.
3.) SKRALDEMÆND ..medmindre de lydløst kan fjerne vore efterladenskaber.
4.) LUFTHAVNE (Ok. : De bør måske tillades af hensyn de som flyver svævefly).

Man kan så sige; at man jo selv kan tage vare på sig selv og beskytte sig mod STØJEN med høreværn, som iøvrigt fås som små fikse 'tingelster'; kaldet ØRERPROPPER ..på apoteket.

Ligeledes må det være muligt at anskaffe sig værn mod RØGEN

Mon ikke man kunne lade det være op til den enkelte borger at bære ÅNDEDRÆTSVÆRN ..hvis man er RØGfølsom ...præcis som STØJfølsomme må bære ØRERPROPPER?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-08 13:41

Jeg kan allerede høre modargementerne (..på trods af ørerpropperne):

Jamen, STØJ gi'r altså ikke kræft !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-08 13:48

Yearhouse vil ikke gentage mig selv så se link http://www.kandu.dk/spg123224.aspx

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 13:55

Vores gæster må godt ryge.
Det lugter ikke så godt, men til gengæld vasker jeg mig ikke under armene.
Heldigvis kan vi lukke vinduerne op når de er gået.

Der findes både fornuftige rygere og ikkerygere.

Hilsen fra en ikkeryger på snart 4. år.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 14:34

Tak SUNO

Dén tråd havde jeg ikke set...sorry.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-06-08 14:55

Så vidt jeg kan forstå, handler det om etagebyggeri, sådan at hvis underboen ryger for åben dør, siver det op til overboen, hvis han/hun også har sin dør stående åben.

Ryger ikke selv, og har aldrig gjort det, men føler mig overbevist om, at jeg ikke falder død, selv om jeg kommer til at indsnuse lidt tobaksrøg. Faktisk har jeg et askebæger i huset, så mine gæster kan ryge, hvis de har lyst.

Og hvad lugten angår, så er jeg ikke så vild med tobaksrøg - men piberøg lugter efter min mening rigtig godt. Så når jeg er i nærheden af en piberyger, kan jeg godt finde på at snuse kraftigt ind.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-06-08 14:57

Tobaksrøg > cigaretrøg - skulle der have stået.

Hamrende irriterende, at man ikke kanb editere sine indlæg her på Kandu.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-06-08 14:57

kanb > kan

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 15:00

Hvord´n syn´s du selv det går, RELLOM

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 28-06-08 15:10

Ja røg kan godt komme igennem væge.
Og ja det skal da være forbudt at du ryger i dit eget hjem ellers skal vi jo til at tillade alle narkomaner og tage stoffer det går ik.

Hvis du ikke kan holde op med at ryge så det fordi du er afhængig også kaldet narkoman.

Når det er sagt så syns jeg det total fucked up at det skal være sådan en hetz mod rygere.
Ja du skal lade være med at ryge folk ind i hovedet som ikke vil have det men det er blevet lidt for meget snart.

Jeg så også en reklame fra københans kommune hvor der står "Københan imod prostitueret" hvor da kæft noget lort at skrive.

Arh det er ved at være nok med alt det brokkeri. Det vist på tide det kommer en ny verdenskrig så få de sku noget andet og brokke sig over.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-08 15:23

Prøv at putte askebægrets indhold på et slas med låg af en art .Når du får lyst til at ryge så tag glasset frem ...studer det lige lidt og let så på låget og tag en sniffer og tænk at du skal til at kysse hende der den lækre med smøgen i mundvigen og så ved jeg godt at der findes en masse andre frygtelige ting men det her er sku da særligt slemt Tænk at gå glip af den dejlige steg

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 15:26

He he Scooter

Ja. Focus flytter sig da. Når "tågerne" har lagt sig, vendes blikket mod fedme.

Jeg kan forestille mig skilte på sygehusene:

"Vejer du over xxx, bedes du spise udenfor"

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 15:39

Suno:

Det er jo BRUGT tobak?

Whisky smager heller ikke godt, når det er filtreret gennem nyrerne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-08 16:30

Det er den lækre stegs udåndingsluf også ...altså brugt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-08 16:32

ryger du også bagefter sagde han til stegen i sengen hun kigger ned af sig selv og svarer ....har aldrig set efter

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 28-06-08 16:57

Citat
Og hvad lugten angår, så er jeg ikke så vild med tobaksrøg - men piberøg lugter efter min mening rigtig godt. Så når jeg er i nærheden af en piberyger, kan jeg godt finde på at snuse kraftigt ind

Dobbeltmoral.
Nu tænder jeg en smøg til

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 28-06-08 18:56

Men men men - Det mese af vores folketing går ind for rygeforbud. (vist undtagen i folketinget)

Diselbiler oser vist med farlige partikler............................det skal standses.
Talater i legetøg er farligt....................................det skal fjernes.

Tobaksfabrikken laver og sælger den skadelige "rygelse"..............................de må fortsætte

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 28-06-08 19:20

Hva´ med Alkohol?

Hustruvold, voldtægter, knivstikkeri, mord, osv osv osv osv
På grund af Alkohol

Der må der endda reklameres...

men når det gælder tobak ?????

Lakridspiberne er vist den sidste rest af tilladte "sammenligninger"? af hensyn til børnene.
De kære små må vel ikke engang se Skipper Skræk med pibe, Lucky Luke med smøgen m.m.

Næh....Så hellere se farmand kommer hjem i en mega storm og se mor nyde et par flade?

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 100 point
Dato : 28-06-08 19:30

Rygning er jo en flere hundrede år gammel tradition, og den kan man ikke bare afskaffe eller forbyde.

Som jeg ser det, er ca. 25 % af antirygekampagnen reel nok. Resten er bare ideologi, som handler om at ensrette folk. Det drejer sig ikke om hensynet til den enkeltes helbred, men om at vi allesammen skal fremstå som pletfri robotter lavet af plastik.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 28-06-08 22:33

Nej nu vrøvler i sku for at få ret............... Men det har i jo ikke .................

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-06-08 10:58

hvis alle rygere stoppede med at ryge, så kom alle ikkerygere til at betale mere i skat. så lad os da for helvede ryge i fred.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-08 11:42

Men det er dejligt at være holdt op med at ryge ............når man først har vænnet sig til det.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 11:44

Eyvind -> Det er også dejligt at ryge ...når man først har vænnet sig til det

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 29-06-08 11:46

Ja det var.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-08 12:01

Vrøvl alle rygere vil gerne holde op men som forsvar (når man giver op for i har vel alle prøvet )
kommer sådan nogle Molobemærkninger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 29-06-08 12:08

Sunowich -> Det er nok fordi der er så mange molokyle'r ..ska' du se

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 29-06-08 12:13

Tak for svaret Rellom.

....Og pas nu godt på os, rygere... I har os ikke så længe

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-08 12:57

Molo & YearHouse

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 29-06-08 13:37

Sunowich. hvad ved du om det. Jeg har sgu ikke i sinde at holde op med at ryge.. jeg har nærmere i sinde at få ikkerygerene til at lukke og blande sig udenom. Især de frelste rygere.. De er de værste..

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-06-08 13:45

Selv tak. Jeg ved ikke, hvordan det er at holde op med at ryge - for jeg er aldrig begyndt.

Men jeg er da passiv ryger nu og da, og det er jeg 100 % sikker på, at jeg ikke tager skade af.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-06-08 18:30

Bla. bla. Tilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-06-08 18:53

Kommer lige til at tænke på, at hvis passiv rygning virkelig er så skadelig, så urde man vel også blive afhængig af nikotin ad den vej.

Men det er sgu aldrig sket for mig, at jeg pludselig har fået lyst til en smøg eller en pibe tobak.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-06-08 18:53

urde > burde