/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Powershot G9 !
Fra : Whee
Vist : 470 gange
100 point
Dato : 24-06-08 11:58

Hej!

Er der nogle der har erfaring med Canon Powershot G9? For i nogle reviews på nettet siger de at det er skidt i mørkere miljø, så billederne bliver bedst under 400 ISO og det er jo egentlig ikk særlig meget! Er der nogle der kan hjælpe mig med at finde et godt kamera ? :D

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 24-06-08 12:17

Hvis du vil have t støjsvagt kamera er du nødt til at købe spejlrefleks. De er meget mere støjsvage grundet en større sensor. Du kan i øjeblikkét finde EOS400D til en overkommelig pris, hvis pengepungen siger nej til en 450D

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-06-08 12:18

Der er faktisk mange som har spurgt om hjælp til et nyt kamera, jeg spurgte i april, hvis du har mod på at læse en tråd med 92 indlæg så ligger det her: http://www.kandu.dk/Spg119744.aspx jeg har købt et nyt, ikke det som jeg troede da jeg accepterede Dovas svar, men mit kamera er så nyt for mig, at jeg ikke kan dele erfaringer ud, jeg er selv på øve stadiet, men det tager gode billeder, både under lyse og mørke forhold

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 24-06-08 12:19

Fordelen ved 450´eren er DigicIII pocessoren. Den er netop ekstra støjsvag.

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 24-06-08 12:20

Køber du i CLICK (Fotokæde) Kan du købe med 24mdr rentefri kredit. Omkostninger 1x 445kr.
Er lige selv købt et EOS 400D. Mangler så bare et 70-300mm zoom nu.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 24-06-08 12:26

Det erom med gammelsdags film, jo højere ISO jo flere korn, Digitalt er det bare højere ISO mere støj.

Kommentar
Fra : fotowig

Dato : 24-06-08 12:29

Du har ret kj. Men det betyder MEGET hvilken sensor og processor kameraet har. Min 1DmkIII er mere støjsvag ved 3200 ISO end min 20D er ved 400!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-08 13:01

Citat
For i nogle reviews på nettet siger de at det er skidt i mørkere miljø, så billederne bliver bedst under 400 ISO og det er jo egentlig ikk særlig meget

Alle kompaktkameraer ( = ikke spejlrefleks) klarer sig bedst på max 200 ISO, og mindre end 200 ISO er bedre

Så medmindre du vil investere i et spejlrefleks, med hvad dertil hører af forskellige nødvendige objektiver og andet tilbehør, kan du ikke regne med, at finde et kamera der klarer sig bedre end G9.

Et alternativ, der dog fylder lidt mere, og som har større zoomeffekt, hvis det er noget du lægger vægt på, så et S5IS, det er billigere end G9 og fås til ca 2200 på nettet, men kvalitetsmæssigt absolut ikke dårligere

http://www.digitalmagasinet.dk/showcam.asp?ID=794&IDB=750&B1=%3E%3E

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 13:13
Kommentar
Fra : dova

Dato : 24-06-08 13:53

Manse...det har han også grund til at være, hvis han selv har købt appaatet....for i hans lange reklametale, lover han INTET, som kameraet ikke lever op til, og det er virkelig så nemt og overskueligt, som han får det til at lyde

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 14:03

Dova vi har samme smag i kameraer

Har som sagt tidligere købt et til min søn og
var glædeligt ovrrasket,et fedt kamera til den pris,det kostede bare ca:3000 da jeg købte det til ham,nu kan man få det til og omkring 2200kr
Jeg er god tilfreds med mit 400D kit,det dækker mit behov
http://www.platan.dk/product_info.php?cPath=1_2_4&products_id=273
Et fedt kamera og man har ikke behov for andet til hverdags brug,pro en anden historie.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 24-06-08 14:06
Kommentar
Fra : Ishoey

Dato : 06-07-08 16:57

G9 er testet hos DPReview
http://www.dpreview.com/reviews/canong9/

Canon G9 er et godt kamera, men det kan ikke klare sig mod et spejlreflekskamera!
Men G9 er naturligvis langt lettere at slæbe rundt, fordi det ikke fylder så meget som et spejlreflekskamera. Og så kan G9 optage video, hvilket et spejlreflekskamera ikke kan.
Canon G9 er nok det tættere du komme spejlreflekskamera.

Ps.

Citat
Min 1DmkIII er mere støjsvag ved 3200 ISO end min 20D er ved 400!

Min Nikon D3 er mere støjsvag på 6400 iso end din Canon 1D mk III er på 1600 iso
Se selv her: http://www.dpreview.com/gallery/nikond3_samples/

Ha' en fortsat god weekend.

Hilsen
Ishoey