/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Lyd ikon forsvinder
Fra : Fattig
Vist : 2172 gange
100 point
Dato : 01-03-08 10:27

Jer er ude for et underligt fænomen, som jeg håber at der er en der kan forklare.
Efter opstart af computer sker det ofte (ikke hver gang) at ikonet for lydstyrke på proceslinien er væk.
Der er flueben i lyde og lydenheder, så det er ikke lige det der er løsningen.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 01-03-08 10:29

Det skyldes vel ikke at Inaktive ikoner skjules automatisk

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-03-08 11:03

Har du været i startmenuen og fjerne flueben ?? så ku dit problem ligge der ind i Kør skriv msconfig fanebladet start tænde /slukke for bla proceslinieopstarter

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-03-08 11:17

Højreklik ned på proceslinien og vælg egenskaber.
Fjern [ V ] "skjul inaktive ikoner"
klik [ Anvend ]
OK

Nu kan du samtidig se alt der der er kørende i starten.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-03-08 12:50

Som Eyvind skriver, men du kan godt beholde funktionen Skjul inaktive ikoner og alligevel få vist lydikonen, så skal du i stedet klikke på Tilpas, og der finde din lyd ikon og sætte den til Vis altid

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-03-08 19:47

Ikke nogen af de tidligere forslag har hjulpet.

I egenskaber for lyde og lydenheder er der flueben i - Vis ikonet på proceslinie.

I egenskaber for proceslinie og menuen start er der ikke flueben i skjul inaktive ikoner.

I kør - msconfig - start - er der ikke noget tænd/sluk men jeg går ud fra at aktiver alle og dealtiver alle er det samme.

Herefter er computeren genstartet men højtalerikonet kommer stadigvæk ikke tilsyne.
Nu overvejer jeg at lave en systemgendannelse, men vil lige vente for at se om der kommer flere løsningsforslag her på Kandu.

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 20:02

find programmet i C:programmer - eller hvor det
kan finde på at genne dig
og prøv at lave en genvej på brordet
og se om det virker.

Det kunne være en fejl i IKONET + genvej

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 20:03

har du ryddet op med et reegcleaner program
så prøv at gendanne filer/ database

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 20:04

prøv samtig at skribebeskytte programmet,
så der ikke kan lave s ændringer

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 01-03-08 20:05

Til Fattig

Kører Du Vista?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-03-08 21:13

Disken_ igen_lol. Hvad er det program jeg skal finde i C ?

Nej, kører ikke Vista, jeg har XP- home.

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 21:47

Ikke GRIN AF MIG___

MEN_____-
mener det ligger i C: windows / system 32
eller s kør SØG efter programmet_____
så lige_ at der skal LICENS til, før du
kan bruge skidtet
++++
du skal have en ? spiller at forbinde
lydenheden MED_ klik på instillinger
++
http://peecee.dk/upload/view/101153
så MED MINDRE ORD, ER DET EN HACKET UDGAVE___

ups

ELLER S ____HVIS DET ER IKONET-
brug dette og LÆG / træk programmet over
http://www.pssoftlab.com/pshl_info.phtml
er din xp ikke lovlig så findes der_____til det osse

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 21:54

Hvis din XP ikker er lovlig prøv at
se de
siste par dage s ? har smidt et links

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-03-08 22:01

Min XP er selvfølgelig lovlig.
Det burde da ikke være nødvendigt med alle disse spedsfindigheder. problemet er jo ret banalt. alle andre ikoner i proceslinien nederst til højre hvor jeg også kan se hvad klokken er er synlige med undtagelse af denne højtaler.
har nu også systemgendannet men uden resultat.

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 22:04

Citat
Det burde da ikke være nødvendigt med alle disse spedsfindigheder. problemet er jo ret banalt

SÅ GØ´R DET SELV_
DU SKAL SIKKER SØGE PÅ ''WINXPETER''

Kommentar
Fra : disken_igen_lol

Dato : 01-03-08 22:05

MELDER fra her____

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-03-08 22:19

Hej

Kan se du har været hele turen igennem, det nemmeste er nok at kyle pc'en ud og købe en ny

Nå, spøg til side, har du prøvet at køre en sfc /scannow, måske det kan hjælpe?

mvh klaudi

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-08 09:37

Jeg har engang haft samme problem: http://www.kandu.dk/Spg84163.aspx

Løsningen kan læses på denne side: http://winhlp.com/node/16

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-08 09:39

Ps. Jeg valgte den 'nemme' løsning: http://winhlp.com/tools/systray_cleanup.reg

Citat
The solution is to click on systray_cleanup.reg, confirm the execution, then confirm the registry change, reboot your computer and test.

..og det virkede !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-08 09:57
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-08 12:37

Klaudi -> Som du vil ku' læse af mine førangivne link; er dette ikke helt korrekt:
Citat
This is known problem, or a bug of Windows XP. It has nothing to do with Hide Inactive Icons that tidy up your notification area.

Cause

The exact cause for the problem is unknown.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 02-03-08 12:44

Årsagen er nemlig:
Citat
The main problem

The main cause of the more common problem appears to be that the systray program is temporarily unable to process icon inclusion requests.

..bare for, at være skide irriterende og pedantisk !!!

Citat
Often, but not always, this seems to be caused by the UPnP User Interface, but more on that later. (By the way, don't mistake UPnP for PnP, Plug-n-Play, which is mostly a different thing.)

Microsoft has not taken notice. The causes are obscure. Some users report successes with various changes that influence the boot and logon timing, but these changes do not reliably solve the problem. Often they make the problem occur less often though and make it bearable.

Be careful not to be fooled by others or by your own brain that may see causality where there is none. People try the weirdest things, then they get all their icons and conclude sharply, but wrongly, that whatever they did solved the problem. About the weirdest and totally wrong recommendation I have seen was to switch off your computer and let it sit without power for three hours. Don't fall into such a trap. The web has a lot of snake oil, particularly in relation to the problem of the disappearing systray icons.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-08 12:46

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-03-08 13:01

Citat
Klaudi -> Som du vil ku' læse af mine førangivne link; er dette ikke helt korrekt:

Det har jeg da så'n cirka heller ik' sagt at det er...
Henviste bare til læsestof om hvad det måske os ku' være.

mvh klaudi

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 02-03-08 13:05

Tak for svaret molokyle.
Godt at opleve seriøse brugere her på Kandu. I modsætning til disken_igen_lol, han behøver ikke at ulejlige sig når jeg har spørgsmål.

PS. Nu er lydikonet kommet tilbage på proceslinien.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 02-03-08 19:42

</MOLOKYLE>