/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Lydstyrke i systembakken
Fra : molokyle
Vist : 856 gange
200 point
Dato : 05-03-06 11:59

Jeg har for et par dage siden fået et gammelkendt problem:

Mit ikon til lydstyrke forsvinder fra systembakken.

Jeg kan nemt sætte det ind igen vha. Kontrolpanel->Lyde og lydstyrke. Jeg fjerner fluebenet fra: Vis lydstyrke på proceslinjen ..klikker [Anvend] ..sætter det igen ..trykker [Anvend] og [Ok].

Jeg har søgt løsninger på nettet, men har ikke fundet andre 'løsninger' end geninstallation af XP, systemgenoprettelse og noget løjerligt noget med at tilføje/fjerne programmer ...intet af det nævnte virker. Jeg har dog ikke prøvet at slette harddisken og geninstallere XP og har heller ikke tænkt mig det.

Nogen der har en fidus?

Det skal lige siges jeg er 100% opdateret både mht. Windows XP Pro og Office2003.
Min firewall er ZoneAlarm.
Mit antivirusprogram er AVG.
Jeg bruger Spywareblaster.
Har renset maskinen med Spybot S&D.
Slettet cookies og Midlertidige Internet Filer.
Tømt div. Temp biblioteker.
Fjernet gamle log filer af alskens slags.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-06 12:13

Ja det sker også her og jeg er da sikker på at det er pga. at inaktive ikoner bliver skjult automatisk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-06 12:16

start - indstillinger - egenskaber for proceslinje og menuen start - proceslinie - tilpas - klik tv udfor lydstyrke og væl vis altid - eller skjul når inaktiv

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 05-03-06 12:23

Det er et gammelkendt problem! Har set det på mange PC'er!

Fandt denne her side, det kan være du kan bruge et løsningsforslag derfra http://www.techzonez.com/forums/archive/index.php/t-16911.html

Kommentar
Fra : drblah

Dato : 05-03-06 12:28

Højreklik på proceslinien -> tryk egenskaber -> under fanebladet "proceslinie" tryk "tilpas". her kan du se alle de elementer som er omkring uret. Find "lydstyrke" og vælg "vis altid".

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-06 12:45

LIdt mere uddybende:
Højreklik på proseslinien, vælg egenskaber
Sæt vinge i skjul inaktive ikoner
Vælg tilpas
klik lydstyrke og vælg: vis altid
Tryk ok
Fjern vingen som du satte i skjul inaktive ikoner
Anvend ok
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : clou

Dato : 05-03-06 12:48

Højreklik på Proceslinien - vælg fanebladet Proceslinie - tryk på Tilpas - Ikonet lydstyrke tryk på Vis altid og problemet skulle være løst

Næsten samme løsning som miritdk gav

Clou

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-06 18:14

Jeg vender tilbage, men vil sige liiiiige fortælle den undrende skare; jeg har sat XP op som 'gode gamle 98' dvs. Klassisk udseende mm..

..og så er der ikke noget der hedder:
Citat
Fjern vingen som du satte i skjul inaktive ikoner

Der er ingen ..og har aldrig været nogen skjulte ikoner i systray i klassisk Windows look

...det har iøvrigt intet at gøre med om en ikon ikke kan vises eller ej: Det er alene et spørgmål om 'faciliteten' er slået til eller ej og dermed tilgængelig i systray (systembakken) ...og det har jeg allerede forklaret i mit spørgsmåls ordlyd den er:

Citat
Jeg kan nemt sætte det ind igen vha. Kontrolpanel->Lyde og lydstyrke. Jeg fjerner fluebenet fra: Vis lydstyrke på proceslinjen ..klikker [Anvend] ..sætter det igen ..trykker [Anvend] og [Ok].

Det er evident

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 05-03-06 18:18

Ps. Jeg mener/tror problemet skal løses via et registreringsdatabase-hack ...men hvilket?

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 200 point
Dato : 05-03-06 18:40
Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-03-06 20:48

Jamen er det ikke bare i kontrolpanelet at trykke: Proceslinie og menuen start
Trykke tilpas, klik på lydstyrke og vælge altid
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 05-03-06 21:02

--------------------------------------------------------------------------------
start - indstillinger - egenskaber for proceslinje og menuen start - proceslinie - tilpas - klik tv udfor lydstyrke og væl vis altid - eller skjul når inaktiv og jo hvis du har xp kan du vælge at vinge til de tre forskellige muligheder i tilpas - ellers er der noget galt med din xp .
kig om ikonet muligvis gemmer sig i tidligere elementer - det kan jo ske.

bruger også de klassiske indstillinger.

ps... det er jo muligt du skal genstarte for at beholde indstillingerne ?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-06 08:54

pallebhansen, miritdk m.fl. -> For det første er [Tilpas] grånet når man bruger det klassiske Windows look, da der som sagt i klassisk look ikke findes en mulighed for at skjule ikoner i systembakken. Jeg prøvede dog at slifte til Windows standard layout, fik ikonet frem, rebootede og væk var det igen !!! Præcis som jeg oplevede når jeg indsatte ikonet via Lyde og Lydenheder som beskrevet tidligere

tedd -> Faktisk havde jeg selv fundet omtalte side der beskriver problemerne med UPnP. Jeg havde også prøvet de forskellige metoder bl.a. 'The Ostuni Workaround', de senere beskrevne Reg. hacks mm. Der må dog være noget jeg har overset, for da jeg her til morgen prøvede igen virkede det bare

Jeg brugte den 'nemme' løsning med at køre denne regfil : http://www.michna.com/kb/tools/systray.reg og reboote. Til forskel fra sidst indsatte jeg ikonen FØR jeg kørte regfilen og nu vises den atter, selv efter gentagne nedlukninger og opstart. That did the trick!

Derfor må jeg lade påængårnø gå til dig tedd, for at have fået mig til at prøve denne side een gang til

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 06-03-06 08:55

Tak for svaret tedd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-03-06 14:14

Det har været et kendt problem i årevis! Lidt sjovt MS aldrig selv har kommet med en løsning!