/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Mænd & Kvinde hjerne??
Fra : Hoddy
Vist : 1089 gange
40 point
Dato : 09-02-08 19:46

Hejsa igen,

Jeg er i gang med at skrive en opgave om hjernen, men vil lige spørger hvad forskellen på kvinder og mænds (hjerner)er?

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-02-08 19:51

Meget kort og enkelt

Mænd tænker på sex

Kvinder tænker på sko og tasker

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 19:52

Kvinders hjernekiste er mere tykskaldet..... Har jeg lige læst Hvad det så ellers medfører, aner jeg ikke LOOL

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 09-02-08 19:52
Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-02-08 19:53

mænds hjerner sidder ikke i toppen....

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 09-02-08 19:55

thja, det er rigtigt nok:D.. Men skal se det fra en psykologisksynsvinkel. Jeg kan simpelthen ikke finde noget om det, så derfor spørger jeg.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 09-02-08 19:55
Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 19:56

Citat
mænds hjerner sidder ikke i toppen
Og det er ikke engang sikkert der er nogen. Måske bare en smule rygmarv, nok til lige at trækkevejret, spise, drikke og skide. Altså de mest nødvendige funktioner. Jeg kender faktisk een, som jeg mener har det sådan LOOOL

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 09-02-08 19:56

Tak for linket :)

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-02-08 19:57

kan den godt falde af????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 20:01

Falde af og falde af..... Hmmm den kan falde ved jeg, men ligefrem af

Kommentar
Fra : Hoddy

Dato : 09-02-08 20:16

af hvad jeg læst er det størrelsen, der er det forskellen? men hvorfor er mænds hjerne større end kvindernes.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 20:18

OK det er smalltalk LOOl Det er sgu da fordi de er klogere

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-02-08 20:40

Hej klumme !!!! Du har helt ret i at vi kvinder er mere tykskallet Det er derfor vi ikke er til at slå ud. Så blev du det klogere.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 20:42

Det anede mig at den kunne vendes LOOL

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-02-08 21:01

Mænd har en fysisk større hjerne end kvinder......men mænd bruger ikke så stor en del af hjernen som kvinder gør.

Mænd kan kun dårligt, eller slet ikke, koncentrere sig om flere ting på samme tid.....kvinder kan MULTITASKE

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 21:04

En fundamental betingelse for geniet er en abnorm overvægt
af sensibilitet over instinkt og forplantningskraft.

Deraf fjendskabet mellem geniet og kvinden.

Kvinder kan opnå betydeligt talent men intet geni.

Thi de forbliver altid subjektive, for dem er alting personligt
og alt betragtes som midler til personlige formål.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 21:04

Se her :
http://www.kandu.dk/spg61088.aspx#649541
En laaannnggg tråd.
Gambrinus

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 09-02-08 21:06
Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 09-02-08 21:06

Så et indslag i tv med en quindelig forsker, der havde siddet og talt hjerneceller.
(Så var hun da beskæftiget så længe).
Hun var kommet frem til, at mænd faktisk havde flere hjerneceller end kvinder.
Gambrinus
PS : Hun havde dog (i samråd med mandlige kollegaer) forgæves prøvet
at finde ud af, hvad fan… vi brugte dem til.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 09-02-08 21:10

Her er lidt om Mandehjerner.

Citat
En svensk undersøgelse har vist at mænds hjerner sidder længere nede end kvinder's. derfor skal kvinderne ikke blive provokerede når mændene klør sig i skridtet det er bar fordi de tænker.

Citat
Hvad kalder man en mand der har mistet 90% af hjernen..???
- Kastreret...!!!!

Citat
Hvorfor har Gud givet mænd større hjerner end hunde?
- For at de ikke skal gnubbe sig op af kvindernes ben.

Citat
På hospitalet var pårørende til et alvorligt sygt familiemedlem samlet i opholdsstuen. Lægen kom ind og så træt og dyster ud: Jeg er bange for, at jeg bringer dårligt nyt sagde han og så på de ængstelige ansigter.
- Det eneste håb der er tilbage for patienten på dette tidspunkt, er en hjernetransplantation. Det er en vanskelig og risikabel proces, og de skal selv betale for hjernen.
De pårørende sad stille og tænkte over tingene. Efter lang tid var der en, der spurgte: OK, hvor meget koster en hjerne?.
Lægen svarede hurtigt: 30.000 kr. for en mandehjerne, og 1.200 for en kvindehjerne.
Stemningen var lidt pinlig. Mændene i værelset prøvede at lade være med at smile, undgik øjenkontakt med kvinderne, men sad med et veltilfreds udtryk i ansigtet. En mand, ude af stand til at styre sin nysgerrighed, spurgte om det, alle ønskede at spørge om: Hvorfor koster en mands hjerne så meget mere?. Lægen smilede af denne barnlige enfoldighed og sagde: 30.000 er standardpris. Vi er nødt til at nedsætte prisen for en kvindehjerne, da den har været i brug.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 40 point
Dato : 09-02-08 21:10

Hjernerne er forskellige fra starten
Alle fysiologiske undersøgelser viser, at mænds og kvinders kønshormoner indvirker på hjernens udvikling. Og at fordi hormonerne er forskellige for de to køn, så udvikles hjernen også forskelligt.

Eksempelvis er det ikke de samme centre i hjernen hos mænd og kvinder, der aktiveres, når man skændes (hvilket kunne være forklaringen på, at kvinder husker hvert et ord tre år efter, mens mænd ikke engang kan huske, der har været et skænderi).

fra http://blogs.dr.dk/blogs/videnom/archive/2007/07/05/m-nd-er-klogere-end-kvinder.aspx

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 09-02-08 21:23

Her er lidt om Kvindehjerne.

Citat
En mand og en dame stod og snakkede så sagde damen:
"kvinder er klogest ved du hvorfor."
"Nej det ved jeg ikke" svarede manden.
"Der kan du selv se." grinede Damen

Citat
Der var engang en kvindelig hjernecelle som ved en fejl havnede i en mands hoved.

Hun så sig nervøst omkring, men der var helt tomt og stille.

Hallo! råbte hun, men fik intet svar.

Nu begyndte den kvindelige hjernecelle at føle sig både ensom og bange og hun skreg "HALLO ER DER NOGEN HER?"

Så hørte hun en svag stemme langt borte: "Hallo, vi er her nede..."

Citat
Æbler har kerner
Piger har hjerner
Guitare har strenge
Men hvad fanden har 'drenge?

Citat
Hvorfor har kvinder ikke mænds hjerner?
- Fordi de ikke har en tissemand at have dem i.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 21:34

Helle

Det er da pudsigt. Du skriver: "Hjernerne er forskellige fra starten" - Jeg har netop i dag læst at det modsatte er tilfældet, at de netop var ens i starten, men grundet kraftig påirkning af mandens hjerne af testoteron, skete der et eller andet. Men tror du jeg kan huske hvor jeg læste det (det er nok noget med hjernen lool)

?????????

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 21:37

Hjernen slår fra i store kontorrum

http://www.business.dk/article/20071116/udvikling/71116110/

Ja tak for kaffe. Det har vi bemærket LOOL

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-02-08 21:44

Citat

Klumme prøv at læs linket

Kommentar
Fra : katrin

Dato : 09-02-08 21:46

Her kan du finde nogle tilsyneladende seriøst mente synspunkter om emnet:

http://www.stressogeros.dk/koensforskelle.htm

Citat
Den amerikanske forsker og psykolog Michael Lewis har lavet et forsøg med 1-årige, der udsættes for stress ved at blive adskilt fra deres mor, der i forsøgsrummet sætter barnet på den anden side af en lav gennemsigtig barriere (mens hun selv forbliver på sin side).
Pigerne bliver stående eller sætter sig og græder højlydt for at tilkalde hjælp.
Drengene græder også, men forsøger at overvinde forhindringen ved at løbe skubbende ind i den for at komme hen til moderen.

Et andet forsøg er lavet med 3-årige.
Barnet sidder ved et bord, og psykologen giver ham/hende en dukke med en meget løs arm, der falder af, når barnet rører ved den.
Pigerne bliver kede af det, viser skyldfølelse, fordi de mener, at de må have taget forkert på dukken.
De viser også omsorg ved at forsøge at sætte armen på igen.
Drengene er upåvirkede af situationen.
Det er ikke deres fejl, og de forsøger ikke at sætte armen på.

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 09-02-08 21:52

Mænds hjerner er først og fremmes logiske dvs. de anvender først og fremets ventre hjernehalvdel, der er logisk, indrettet. Men den er ude af stand til kreativt at inkorporerer nye indtryk( også kaldet visioner) som regel. (der er ikke nogen regel uden undtagelser)

Mænds hjerner er lidt større, end kvinders, det er fordi der er mere varm luft i de'herres hjerner, varm luft, kræver som bekendt mere plads end kold ditto.-

Kvinders hjerner er mere intuitive/kreative/sensible end mænds hjerne.

Det medfører i sin orden at kvinders hjerner trods deres mindre volumen, er mere flexible./rummelige.
De lukker en del:l 100 varm luft ud og får plads derved til at bruge deres sensible, intuative og yderst flexible visioner, det har mænds hjerne bare ikke opdaget endnu.

Det er bl.a.- derfor at kvinder er bedre til at multitaske end mænd.

Vil du have bevis derfor?
Så se ned i gennem tiderne, Verdenshistorien.
Se endvidere :
http://www.karink.dk/atlantis.html
http://www.etiskraad.dk/sw152.asp
http://www.winnerslab.dk/
http://www.elixir.dk/
http://www.pureevolution.net/index.php?option=com_eventcal&task=event&eventid=7&date=1199383200
http://www.thecolororange.net/dk/page35
Mhv B&S

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-02-08 22:46

No brain no pain.....

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-02-08 22:48

Kvinder har flere nervetråde mellem de to hjernehalvdele end mænd har. Det er derfor at kvinder kan skifte tankegang så hurtigt.

Kommentar
Fra : Tilde38

Dato : 09-02-08 22:52

Mænd kan godt multitarske.. de kan sidde på toilet og læse Anders And samtidig...

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 09-02-08 22:58

Så er det da godt at jeres hjerne sidder deroppe, - Det kunne da ellers gi noget rod med de nervetråde hvis de skal tilbage og gi et lille signal, og I osse havde den i bukserne (hjernen)

Kommentar
Fra : briseogstorm

Dato : 09-02-08 23:30

ikke godt at udsætte alle de børn, for sådanne forsøg som førnævnt![CITAT][Citat
Den amerikanske forsker og psykolog Michael Lewis har lavet et forsøg med 1-årige, der udsættes for stress ved at blive adskilt fra deres mor, der i forsøgsrummet sætter barnet på den anden side af en lav gennemsigtig barriere (mens hun selv forbliver på sin side).
Pigerne bliver stående eller sætter sig og græder højlydt for at tilkalde hjælp.
Drengene græder også, men forsøger at overvinde forhindringen ved at løbe skubbende ind i den for at komme hen til moderen.

Et andet forsøg er lavet med 3-årige.
Barnet sidder ved et bord, og psykologen giver ham/hende en dukke med en meget løs arm, der falder af, når barnet rører ved den.
Pigerne bliver kede af det, viser skyldfølelse, fordi de mener, at de må have taget forkert på dukken.
De viser også omsorg ved at forsøge at sætte armen på igen.
Drengene er upåvirkede af situationen.
Det er ikke deres fejl, og de forsøger ikke at sætte armen på.

/CITAT]
Mener ikke at disse u-mennekselige forsøg føre til noget som helst.
Efterhånden i vore "oplyste tider" . Ved vi jo godt " Rør ved mig ellers dør jeg" eller Se mig hør mig!"
Vi skal bare stadigt øve os. Hver og een.
Sådan at nogen som f. ekls . Klumme . Ikke behøver at være paradeklown i hvert eneste indslag, uden at have andet end sit barnlige paradenummer *LOL'' gentagen x antal gange. F eks.
[CITAT][/CPS : Hun havde dog (i samråd med mandlige kollegaer) forgæves prøvet
at finde ud af, hvad fan… vi brugte dem til.

ITAT] også jeg undre mig!

Men du fik jo et svar dengang:Ja Gambrinus - og som min kone sagde:"hvorfor bruger i dem ikke".
Eko ekko ekkkeooe!

Fordi man knalder hovedet ind i en hul mur, behøver ekkoet jo ikke være murens skyld!

Andre svar kunne jo være:
ingen indsigt!(søg og find)
ingen vilje?(nada! jeg har et vedhæng foruden det i bugen, det må være nok!) /dovenskab/overtro/Jeg Er gud!
det er så synd for mig!(nope! det er det ikke . DU er jo GUD)
hvorfor kan min hjerne ikke finde ud af at gebærde sig?(Du har glemt dialogen mellem dig (GUD) og din GUDINDE)
Hvorfor er det mest mænd/drenge der reflekterer her?
Oh! Herre og alle dine skønne gudinder- de har endnu ikke op daget noget sted at ty hen til, thi du har endnu ikke åbentbaret alle dine kilder. Jeg takker dig. Mvh B&S