/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
Hvad er hukommelse
Fra : Klumme
Vist : 585 gange
200 point
Dato : 21-02-05 15:02

Hvad er hukommelse?

Jeg sad og funderede over hvad hukommelse i virkeligheden er for en starut.

Det har ofte undret mig, at jeg (formentlig osse andre) kan sidde og skrive en huskeseddel til en tur i Irma, Føtex eller hvad man skal huske i løbet af dagen, hvor efter jeg gladelig og uvidende forlader hjemmet..... UDEN huskesedlen LOOL

Okay den kan så bruges som kontrolfunktion, så man kan tjekke ud fra den når man er kommet hjem, hvad man har glemt - Men det var jo ikke det, der var meningen.

Jeg ledte så lidt på nettet, for at se om jeg eksakt kunne finde ud af hvad "Hukommelse" er. Mulighederne er jo ikke så mange. Der er vel reelt kun tale om at hukommelse kan være af fysisk karaktér i form af kemi, eller at den er af elektromagnetisk karaktér i form af "strøm" - Evt. en kombination af disse.

Det nærmeste jeg kunne komme det, i et sprog jeg kunne fatte, var ved at læse "Hjernens fysik af Benny Lautrup Niels Bohr Instituttet"
http://www.nbi.dk/~lautrup/artikler/intel.html#Jensen hvor han, hvis jeg forstår ham ret, skriver at det er elektromagnetisk vekselvirkning.

Okay... Hvis hukommelse er elektromagnetisk vekselvirkning, så spørger jeg.... Hvordan opbevares en specifik hændelse som "en elektromagnetisk vekselvirkning", og hvordan genfremkaldes den, hvorfor og hvordan ned eller opprioriteres den i forhold til andre hukommelsesopgaver, og hvad styrer dette fænomen?

Jeg har oplevet at hændelser, der er sket for lang tid siden... måske mere end 20 år, er fuldstændig væk fra hjernen - tilsyneladende - men pludselig kan denne hændelse associeres frem, fordi man konkret bliver mindet om den, eller en anden helt uvedkommende begivenhed indtræffer, en lyd, et musikstykke, en duft, en smag, en følelse, en farve osv. osv.

Er der nogen "kloge" hoveder her på Kandu, der har læst noget om dette, eller måske bare har en teori om, hvordan dette komplekse fænomen fungerer.

Lidt spændende Ik?? LOOOL

Klumme (den dumme lool)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 15:13

Nobody knows

Hjernen og dens funktioner, herunder hukommelse, er hverken kortlagt eller forstået

...men prøv at søge svaret hos AI eksperterne (..det er faktisk dem der ved mest om hjernens virkemåde).

Et rigtigt 'godt' sted at begynde er her : http://www.kurzweilai.net

Læs evt. mit svar i en helt anden boldgade : http://www.kandu.dk/dk/spg/54562

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 15:16

Ps. Min gode gamle ven Phillip ved mere om hjernen end lille jeg : http://www.rheoscience.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 15:26

hukommelse er minder - hvad de så er - hmmmm

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-02-05 15:37

Nu var det ikke min mening, at jeg først ville erhverve mig doktorgrad og derefter et udvidet kursus i fremmedsprog for at kunne forstå et evt. svar, så hvis du molokyle mener , at der er noget substans der har med dette at gøre i de links du har givet, gider du så lige uddrage dette og smide det ind her...... på dansk.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-02-05 15:39

Ja meritdk

En parallel... Øl er øl....og omvendt, men det forklarer ikke rigtig noget om, hvad øl er

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-02-05 15:45

klumme var heller ikke meningen - desuden er øl betegnelsen for en bryg af særlig art - bla bla - min lille kommentar kan du blot se bort fra - den kom fra en gæst jeg lige læste dit spørgsmål op for
Desuden gav dit spørgsmål lidt af en debat her - uden at vide meget om det - der udartede sig i de sanser dyr har - og som vi mennesker har glemt eller ikke er istand til at bruge - det er nemlig rigtigt som du skriver at dufte - musik - andet - kan fremkalde ting man mener ikke at kunne huske !

holder bøtte - hvis jeg går lov - så du kan følge de links og kloge åger der kan være med her

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 21-02-05 15:59

Det er også mit indtryk, Molekyle. Da Jeg læste medico i sin tid, fik vi at vide at strømmene, der iøvrigt dannes i hele kroppen opstår som følge af en kemisk reaktion, der forårsager målelige elektriske impulser.. se evt.
http://community.netdoktor.com/ccs/dk/depression/facts/biology/article.jsp?articleIdent=dk.depression.facts.biology.dk_depression_xmlarticle_001797
Hukommelsen ser ud til at bestå af celler, der ligger op ad hinanden, hvor de kommunikerer ved hjælp af kemiske stoffer, der giver elektriske udladninger.
Der kan hele tiden dannes nye forbindelser og der er tilsyneladende ingen grænser for hvor meget, der kan være i hjernen
-- man kan ikke lade være med at tænke på hvor klodset og grove computere er, når man sammenligner med menneskehjerne --- for den sags skyld hjerner i det hele taget...Tænk på, at et enkelt kig ud af vinduet giver dig informationer, det ville tage computere timer at beregne..
Hjernen kan arbejde parallelt med informationer og kan benytte dem alle i en anden sammensætning. Det giver nogle muligheder. Tænk på at f.ek. et fodboldhold på 11 spillere kan opstilles på næste 40 mill. forskellige måder (11!)
Som du ser kan jeg heller ikke svare på det, men kun forundres over mulighederne...

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-02-05 16:10

Et spændende, svært forståeligt emne, som videnskaben ikke engang har helt styr på endnu
Som jeg ser det, er hukommelse tanker og "billeder" der lagres i hjernens centre for henholdsvis korttids- og langtidshukommelse.
Og alt der hentes frem derfra, sker ved tankens kraft.
For når man f.eks. får en erindring om noget man troede var glemt, er det som du siger, som regel en association ,der så bringer tankerne frem og henter informationerne fra "databasen".
Men hvad der så styrer hvilke ting der bliver gemt/glemt, og hvilke der er lette at fremkalde, er der vist ikke nogen endegyldig løsning på.
Et eksempel kunne være to personer der kommer ud for en ubehagelig overraskelse. Den ene husker det, selv om vedkommende helst vil glemme, mens den anden har evnen til at fortrænge oplevelsen som noget "ikke sket".

Men lige hvordan tingene fungerer, om det er elektromagnetisme eller kemi.....???
Man ved kun hvor i hjernen de forskellige ting ligger.
Og hvad der sker når de forskellige centre tager skade.
Evt. ved ydre påvirkning/skader, eller især hos mennesker der bliver senil demente, får Alzheimers syge o.s.v. og mister dele af hukommelsen, eller rettere evnen til at få tingene frem.

Sådan lidt til sammenligning:
Hjernen er en form for computer, hvor alt der puttes ind i den, gemmes i en eller anden fil.
Noget kan man slette, noget kan findes frem efter behov, og der kan hele tiden tilføjes nyt.
Den eneste forskel er, at computeren bare skal have et "klik med musen" for at finde frem eller gemme, hvor det ikke er så let at kontrollere hjernens funktion.
(Og lige som med computere, er der stor forskel på harddiskenes størrelse )

mvh dova

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 16:47

Jeg vil gerne have svaret dig, men desværre blev jeg senil dement omkring kl. 23.00 i aftes, så jeg kan ikke huske hvad hukommelse er for noget.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 17:07

Det ved jeg godt.
Hjernen genererer en elektrisk kombination som lagres kemisk.
Har man en dårlig hukommelse - er det fordi hjernen ikke "ser" ud i alle hukommelseskroge og derfor ikke bruger det lagrede når tid er.

Og det man skulle huske er tilstede i hukommelsen >>> nåe ja, det var det jeg skulle huske.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:13

[hør] Prøv nu alligevel at 'lege' lidt med : http://www.kurzweilai.net/brain/frame.html?startThought=Artificial%20Intelligence%20(AI)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 17:22

Molooooooooooooooo det er en stor mundfuld.
Jeg kan godt huske siderne - og det er tungt på Engelsk.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:26

bvh -> Paralelle processer... ? Alene matematikken får mig til at gyse !

Der er flere 'retninger' i implementation/definition af AI !

..men det er en helt anden snak

..Undskyld, dette 'sidesping' Klumme

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:27

..sping ??? ..spring ..for dælen da osse !!!

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 21-02-05 17:29

Om så jeg serverede dig et supersvar du kunne forståes uden kendskab til fagudtryk og fremmedsprog - ja, ak så ville du ikke tro mig, - og prøve at gøre mig til grin og prøve at belære mig og du ville prøve at fremstille mig for andre som "syg i bolden"-det er hvad min hjerne genkalder om Klumme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:31

emesen -> Du husker godt !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 17:32

For at kunne forklare, hvad hukommelse er, må man vel først forklare, hvad tanker er???

Kan man det? Videnskaben ser jo helst målbare substanser.... Men tanker?? Det er vel ikke særlig målbare.. eller hvad?

let forvirret!!

Vaxen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 17:33

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-02-05 17:34

Jamen kære mulberry

Hvis det er din forudfattede mening, så er der vel ikke nogen grund til at du er her i denne tråd.

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 21-02-05 17:36

Kigger lige ind senere - Skal på retterang, og spise med kniv og gaffel.... hvis jeg kan huske det LOOL

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 17:39

Tanker er ikke så indviklede - det er der bare nogen som vil gøre dem til.
Det er bare nogle kombinationer som fremkommer i den konstante søgen.
Sammenligning med en mus der drøner rundt efter føde i en labyrint.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:45

Tanker er noget man gør sig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 17:46

jow jow, det kan du sige, men hvad hulen er de lavet af?

Man kan hverken se, høre, lugte, mærke eller føle dem.... Er de er mon overhovedet?.... Kan man måle tanker? Jeg ved, at man kan måle elektriske impulser i hjernen, og derved se, hvilke områder af den, der bliver brugt til hvilke opgaver... Men tanker??? Den kan jeg ikke regne ud! Og hukommelse er for mig nærmest lige så komplekst....

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:48

.. og emesen er begyndt at ryge ...igen ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:50

Tanker har deres 'eget' liv. Lige som disse små sære skabninger : http://www.virtual-worlds.net/lifedrop/

..som emesen sikkert også husker

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 17:58

Wow!!!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 17:59

[hør] Hér ere nogen dær tængår tangår : http://www.hum.au.dk/filosofi/institut/lp/2003E/laes2.htm#em

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 21-02-05 18:02

Vaxen: Og så melder "tanken" sig om sjælevandring. Det der ikke er -- kan heller ikke forsvinde...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 18:07

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:08

Tanker er noget af det mest personlige vi har, men hvor kommer de fra?!

Hvis du sidder og tænker på noget og oplever, at en tanke 'pludselig falder dig ind', eller at du efter nogen tid sidder og tænker på noget 'du ikke havde tænkt, at du skulle sidde og tænke på'. Hvor kommer disse tanker så fra?!

Mon der findes en slags produktion af tanker, som vi ikke styrer, eller som kommer fra en ukendt side af os selv?!
Sådanne reflektioner har optaget filosoffer i mange hundrede år. Når man ikke er specielt stresset og føler sig tryg ved sig selv, sine følelser og har gode relationer til andre, vil sådanne refleksioner ikke føre til specielle bekymringer eller problemer.

Så Klumme; ud med det - er du stresset?! eller stod du bare 'pludselig' foran køkkenskabet og kunne ikke huske hvad du gik efter.
Ja for hvem har ikke prøvet det...og undret sig!? lol

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 21-02-05 18:23

Kirkegaard påstod, at han af og til ikke vidste, hvor det han skrev kom fra...

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:25

Ja, og Aristoteles sagde engang, at det at tænke er at tale med sig selv.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:26

creamygirl -> Tanker er lige som kommen !

Ja, Gu' er de kommen, ...men hvor er de kommen fra ?

Klumme -> Som jeg ser det; er dit spørgsmål hjemmehørende i filosofiens verden. Skulle jeg give et bud på fænomenet hukommelse måtte det blive noget i retning af:

Biokemiske processer funderet i den aktuelle bio-organelle struktur, resulterende i :

1.) Autonomous system (concepts)
2.) Emergent behaviour (reflections, impulses, analogy)
3.) Stable organization
4.) Parallel processing
5.) Network behaviour (inter-connection)
6.) Feedback mechanism
7.) Error correcting device
8.) Perception tools
9.) Storage <----------------------- KERNEN i Klummes spørgsmål
10.) Adaption

..så vidt jeg har forstået (Jeg har i hvert fald selv fundet på denne summa-sumarum )
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 18:29

Ja, det er jo helt enkelt, Molo

Hvorfor hulen tænke vi dog ikke på det?

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:31

Øeh... har I nogen sinde set en; 'lige' , kommen ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:34

Molo

Du er hvad jeg kalder for en vaskeægte nørd

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 18:36

Hukommelse er et rent teknisk anliggende.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:37

Hvor teknisk!? - kan vi tøser også være med, eller?!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 18:39

Alle kan være med i tekniske anliggender.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:42

Tekniske tøser ?

In My Wildest Dream

</MOLOGYSER>

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 21-02-05 18:44

Altså Molo!! Her i huset er det mig, der stå for det tekniske.... ham ved min side kan ikke stikke en pind i en hundehømmelømme uden at ødelægge begge dele.....

så kom ikke her, du!!

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:46

Techno Chicks ? : http://www.discogs.com/artist/Chicks+On+Speed

..undskyld, men det var noget af det første der dukkede op på Google

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:46

Ski med det tekniske.
Ét ligger dog helt fast, kvinder har en bedre hukommelse end mænd bare spørg en hvilken som helst ægtemand!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:49

Sé nu hér : http://www.cc.gatech.edu/classes/cs6751_97_winter/Topics/human-cap/memory.html

Klumme og andre vildt interesserede i emnet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 18:52

Hvem kender en god og billig sagfører (for få lommepenge)

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:53

Og her er en badevægt med HUKOMMELSE til to personer

http://3fordele.pro.dir.dk/tysk/index.asp?page=111

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:53

vaxen -> Jeg kommer.. hvor det passer mig

</LØGNER>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 18:55

creamygirl -> Hold da helt vejret. Jeg ka' næsten ik' få luft !

Stik mig et fungerende ilt-apparat

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 18:59

Har sq da ikke noget iltapparat. Tag ud på rigshospitalet!

Citat
En enke og en enkemand havde været sammen i fem år, og manden havde endelig besluttet sig for at fri til hende. Til hans lettelse, sagde hun ja med det samme og uden at tøve.

Næste morgen da han vågnede, havde han dog glemt, hvad hun havde svaret. Efter han i en time havde forsøgt at huske, om hun var glad, kiggede underligt på ham eller noget helt tredje, besluttede han sig for at ringe til hende:
- "Det er pinligt det her, men jeg bliver altså nødt til at spørge dig, hvad du sagde til mit frieri i går."

- "Åh... Jeg er glad for, at du spørger. Jeg kan huske, jeg sagde ja, men jeg kunne ikke huske til hvem."

Det er skidt med den hukommelse

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 18:59

Sådan en badevægt har jeg - men den virker ikke for tallene kan ikke ses.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 19:08

emesen -> Vend dig om !!!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-02-05 19:08

...eller :

Vend vægten om

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 19:17

Jeg har prøvet henne ved speglet, men så står tallet omvendt.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 21-02-05 19:26

Lige et sidste råd til Klumme, hvis det skulle gå helt galt med hukommelsen!

Der findes faktisk et kursus (for mænd).

Citat
Hvordan overvindes hukommelsessvigt i forbindelse med mærkedage og andre vigtige datoer? Hvordan husker man at ringe, når man bliver forsinket?!
Kurset omfatter: CHOCK-TERAPI OG FULD LOBOTOMI.

//Creamy

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-02-05 19:44

Så et indslag i tv med en quindelig forsker, der havde siddet og talt hjerneceller.
(Så var hun da beskæftiget så længe).
Hun var kommet frem til, at mænd faktisk havde flere hjerneceller end kvinder.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 19:44

Tja - jeg fik den geniale idé at blive gift d.24/12 og glemmer så ikke datoen.
I skulle vide hvad blomster på det rette tidspunkt gør.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-02-05 19:46

PS : Hun havde dog (i samråd med mandlige kollegaer) forgæves prøvet
at finde ud af, hvad fan… vi brugte dem til.
Gambrinus

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-02-05 19:47

Ja Gambrinus - og som min kone sagde:"hvorfor bruger i dem ikke".

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-05 00:15

I guder hvor har I været flittige. Tak.

Jeg er bar så forspistfordrukket efter en 4 retters menu, 2 fl. vin, 4 øl(1australsk, 1 indisk, 1 tjekkisk, 1 amerikansk) 2 dobbelte espresso 1 cognac, 1 Sambuca, og en godnat DarkAle fra Amerikanien ( Brooklyn), så jeg kan ikke hyske en dit LOL - Jeg kigger jeres bodrag agennems i morgen.....engang LOOOL

Sig mig lige Creamy.. Har du telepatevner.... *SS* JA det var sgu den tur i køleskaber der startede min forundring. MEn so mjeg har stillet det op, er det IKKE et filosofisk sp. - men rent vienskabeligt....hmmm det sideste var til Molokuglen

Jeg tar lige et par timer nu, HYg jer, mens I kan huske det.

Klumme.. der ikke kan huske alting....lige nu hihihihi

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-05 00:23

PS.

Mens jeg husker det....... LOOL Hvis nogen har lyst til at prøve noget nyt / andereleds så kan I kigge her www.trackclub.dk - Spændende, forfriskende anderledes

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 22-02-05 07:54

Ja det må vi hellere prøve.
Det ser i hvert fald ud til, at vinen havde de rette % på det der sted

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 09:59

Jeg ved at en af de fysiske forkelle på mænd og kvinders hjerne er, at de enkelte neuroner hos kvinder har flere interconnectioner (er koblet til flere naboceller, har flere synapse koblinger) end hos mænd.

Jeg ved ikke om det er dét, man kunne kalde hjernespin ?

..i hvert fald er nogen forskere der mener, dette kan forklare hvorfor kvinder ofte besidder større sociale kompetancer end mænd.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 10:05

.. nogen andre mener at, kvinder er længere om at tænke en tanke til ende og reagere på dette, da der simpelthen skal bearbejdes mere information, fordi kvinder prøver at tage alle eventualiteter og alternativer med i deres overvejelser.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 10:14

Ps. Klumme -> Husk nu at kigge på mit link : http://www.kandu.dk/dk/spg/61088#649453

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-05 10:18

Jeg skal nok kigge.... men jeg er "SYG" Skal lige være lidt friskere......

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 10:28

Klumme -> Jeg kan trøste dig med at man IKKE kan drikke hjernen væk. Det er en skrøne ! Selvfølgelig kan man hælde så meget på kadaveret på en gang at, der opstår en akut forgiftning, som selvfølgelig giver uoprettelige skader, men selv hos kroniske drankere kan man efter en tørlagt periode ikke konstatere fysiske forskelle i deres hjernevæv i forhold til afholdsmænd i en kontrolgruppe. Sjovt nok er dette påvist af to danske kvindelige forskere engang i 1980'erne, selvom de faktisk havde sat sig for at bevise det modsatte

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 10:29

Ps. Alkohol kan tilgengæld give utallige andre organskader, ved umådeholden brug

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-02-05 16:20

Molokyle

Hjernespind??

Nænæ, den fysiske forskel du taler om, hvor kvinders hjerner har neuroner med flere interconnectioner, er den mekanisme der gør, at kvinder kan danne sig et overblik over flere ting hurtigere end mænd, og at de kan koncentrere sig om flere ting på samme tid.
Mark George, neurolog og psykiater skriver om emnet:
Og selv om kvinders hjerner i omfang er mindre end mænds, er visse områder mere tætpakket med hjerneceller end mandens (Især de områder der tager sig af højere viden).
Og uanset hvad kvinder foretager sig, er aktiviteten i deres hjerne langt mere udbredt end hos mænd.
Når en mand sætter hjernen "i sving", "tænder" nervecellerne kun i ganske bestemte dele af hjernen, mens hele hjernen hos ´kvinder bliver aktiveret.
Man mener det skyldes, at Hjernebjælken (de fibre der forbinder hjernehalvdelene) er betydelig tykkere hos kvindehjerner, hvilket muliggør større kommunikation mellem højre hjernehalvdel (der styrer følelser, intuition m.m.) og den mere rationelle "fornufts-tænkende" venstre halvdel.
Og derfor kan kvindens hjerne se nogen sammenhænge som aldrig ville falde manden ind.
Og det har også andre fordele at kvinders hjerne arbejder anderledes. Deres evne til at bruge begge hjernehalvdele til at bearbejde tingene, gør at kvinder i reglen kommer sig hurtigere efter slagtilfælde eller hjerneskader.
og Psykologen Thomas Crook der er formand for en forskerorganisation Psychologics, har testet hukommelsen hos mere end 50000 mennesker, og skriver:
På alle alderstrin har kvinder en meget bedre hukommelse end mænd.
Og at mandens hjerne ældes meget hurtigere end kvindens, og begynder at skrumpe ind.
Følgerne er: Dårligere hukommelse, manglende evne til at være opmærksom, dårligere humør og større irritabilitet.
Så det er ikke en skrøne når nogen påstår at mænd bliver mere "knarvorne" med alderen.

Og der findes også en fysisk forklaring på hvorfor det er sådan.
Kvindens hjerne er i stand til at nedsætte forbruget af sin glukose, mens det hos mænd forholder sig omvendt, der stiger glukosestofskiftet med alderen.

mvh dova

Kommentar
Fra : bvh

Dato : 22-02-05 16:59

Det har jeg sgu observeret mange gange. Sæt en kvinde ind i en slikbutik med 5 unger. Alle kommer glade ud med hvert sit specielle valg. Sæt en mand til at gøre det samme! Alle kommer sure ud med præcist det samme slik. ...Kvinder burde være ledere med deres indbyggede multiplex evner.
Det største problem er desværre kampen! Til for en hver pris at vinde! -- Der, hvor sørgeligt det end er - oftest giver resultaterne.
Så - kvinder i lederstillinger og mænd i kampstillinger, ville være den logiske måde at sammensætte kortene....

Og så kan man sætte sig hen og begræde tingenes tilstand, i hvert fald hvis man er en mand....

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 22-02-05 17:35

Daws.

NU går det lidt bedre. Een ting ved jeg i hvert tilfælde nu, og det er, at hvad end hukommelse er emballeret i (kemi el. elektromagnetiske bølger) så er den opløselig i alkohol.

Jeg har læst de mange gode indlæg igennem, men savner stadig det egentlige svar. (Hvis det findes) Jeg fornemmer osse, at mit sp. bliver misforstået. Jeg har måske ikke udtrykt mig klokkeklart, men hvad jeg egentlig ville spørge om er: Hvad er hukommelse, og specielt hvordan lagres den. Jeg kan forstå (næsten da) at noget der huskes kan lagres som noget kemisk, såvel som der formidles signaler gennem transmittersubstanser (kemi), men hvis der er tale om at hukommelse er en elektrisk vekselvirkning, kan jeg ikke forstå hvordan den lagres (men jeg er nok ikke den eneste lol)

Spørgsmålet var i sin udformning ment som et rent videnskabeligt sp. - men jeg ser at nogen gerne vil gøre det til et filosofi sp. Forståeligt nok, da grænsen nok er lidt flydende. Men hvis man betragter det filosofisk, bliver der åbnet for tolkninger, og det kan ikke være en tolkning, hvordan hukommelse lagres, men faktuel viden......hvis altså nogen ved det *GG*

At der som Dova er inde på, er en klar målbar forskel på en kvinde og en mands hjerne er ikke nyt, og for mig fuldt forståeligt. Oprindelig er vi vel skabt til at varetage forskellige "opgaver" og er derfor evolutionsmæssigt også udstyret med hver sit "specialiserede værktøj", om end dette værktøj til forveksling umiddelbart ligner hinanden.

Og til dig Molokugleskør LOOL. Altså... Jeg gider ikke "kæmpe" mig igennem dette tunge stof du leverer via dine links. Jeg synes du skal trække det essentielle ud af dem, og servere dem på et sølvfad på Kandu.... til glæde og udbyggelse af brugernes viden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-05 22:19

Servere hjernens hemmeligheder på et sølvfad ?

Du er altså for sjov Klumme !

..hvis alting var let at forstå og enkelt at fremstille, ville man sikkert undervise i teoretisk høj-energifysik eller en eller anden form for esoterisk forståelse af Fransk matematik i 1700 tallet allerede i børnehaveklassen !

Det er præcis; som at prøve at trække det essentielle og overordnede layout-/arkitektur concept ud af et Cray design :

http://cray.com

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-05 09:34
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-02-05 09:46

Kender du forresten noget til neurale netværk ? Her har man lavet en matematisk model af arkitekturen, således at den afspejler neuronernes interconnection. Først kunne man ikke få modellen til at virke, men så var der en 'smart' fætter der fandt på at indskyde et 'skjult' lag og så fungerede skidtet pludselig.

http://www.astrology.dk/3hus/2001/0110x_er_intro_neurale_netvaerk.htm

Et neuralt netværk skal trænes. Når træningen (..man fodre netværket med løsninger) er overstået kan netværket 'huske' svaret. Det besynderlige er at man ikke kan udføre reverse engeneering på et trænet netværk, for at finde ud af hvor løsningen har 'gemt' sig

Nu er der ingen der påstår at det humane neurale netværk virker på denne måde, men det fortæller lidt om at det tilsyneladen er umuligt at stedbestemme hukommelse.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-05 20:04

Jamen kære Mololyle.

Forestil dig at jeg komplet uvidende havde stillet sp. "Hvoran får man børn".

Du ville så som parallel til dit svar på det med hukommelsen fyre nogle dybt videnskabelige link af på et fremmed sprog omhandlende seksualitet og formering. Det fatter jeg naturligvis ikke et klap af

Trække essensen ud af det og fortæl mig, hvad DU har opfattet og forstået og så kald det "Hvordan mor" ... altså i et alment tilgængeligt sprog. Brug gerne metaforer og eksempler.

Se så er der en mulighed for at jeg forstår det, og kan bruge DIN viden til noget.

Jeg ved ikke hvorfor du konsekvent (med en enkelt undtagelse) lægger et link ud, som er så "højtravende", at jeg i hvert tilfælde ikke forstår det.

Gør du selv, når det kommer til stykket??

Klumme (den dumme )

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 23-02-05 21:35

Jeg ved godt hvordan man får børn! Det starter med en klaphat og truthorn

Her lige et par kloge hoveders overvejelser i den retning!

Citat
Gamle damer lægger ikke æg. Nar man er omkring fyrre eller halvtreds år holder damerne op med at lægge. Det vil sige, at de ikke længere kan producere mennesker. Rugningen begynder omkring fjortenårsalderen og varer til middelalderen. - (Johannes 8 år)

Citat
De ældre kan ikke få børn. Deres æggestokke er slidt på og desuden har mændene problemer med protesen. - (Stig Petter 9 år)

[/citat]
Passer ikke. Der findes IKKE impotente mænd! Men derimod en alllerhelvedes masse grimme kællinger. - (Øhh, ukendt kilde! )
[/citat]

Citat
Gamle mænd kan ikke stive tissemanden så meget af. Hvis det alligevel lykkedes, så synker den sammen med et suk. - (Ronny Andre 7 ar)

Citat
Hvis de gamle kunne få børn, ville det ikke være så godt. Plejehjemmene er overfyldte nok allerede, så tænk, hvis der også kom masser af børnebørn og oldebørn der. - (Johannes 8 år)

//Creamy (Der kun har haft brug for klaphatten og truthornet en enkelt gang )

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 23-02-05 23:08

Se det er snak JEG fatter.... Ser du det Molokyle? Nu gør du præcis det samme med det der hukommelse....Okay??

Hvad fanden skulle jeg gøre uden dig Creamygirl?? Så ville jeg fise rundt i en stor gang uvidenhed....og måske få en massse børn uden at vide hvorfor. LoooL

Klumme (den lidt klogere)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 00:33

Citat

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 00:37

Ups... glemte linket : http://www.klogehoveder.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 01:22

Det er måske alligevel bedre at læse den bog jeg foreslog ?

Citat
Editorial Reviews Product Description:

This text deals with recent changes in the design of intelligent machines. New computer models of vision and navigation in animals suggest a different way to build machines. Cognition is viewed not just in terms of high-level "expertise," but in the ability to find one's way around the world, to learn new ways of seeing things, and to coordinate activity. This approach is called situated cognition. Situated Cognition differs from other purely philosophical treatises in that Clancey, an insider who has built expert systems for twenty years, explores the limitations of existing computer programs and compares them to human memory and learning capabilities. Clancey examines the implications of "situated action" from the perspective of artificial intelligence specialists interested in building robots.

Her kan du læse første kapitel : http://www.amazon.com/gp/reader/0521448719/ref=sib_fs_bod/103-0901177-8119017?%5Fencoding=UTF8&p=S010&checkSum=YJqGDTibwNaY6yWxGv99hvwQDqnRd0Ktt2iYJ24u%2FII%3D#reader-link

Som jeg ser det er hukommelse blot et predikat vi giver det fænomen, der opstår som sideeffekt af tankevirksomhed, da det er en forudsætning og integreret del af denne. (jf. min egen definintion : http://www.kandu.dk/dk/spg/61088#649420 )

Hukommelsen ligger altså ingen steder, ...eller alle steder om du vil, i hjernen.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 200 point
Dato : 24-02-05 11:48

Ok. Hér kommer så molokyle's version af hukommelsens arkitektur simplificeret i 10 punkter :

1.) Hjernen er bygget op af nerveceller; neuroner.
2.) En neuron har en input kanal ; axomer og outputkanaler dendritter. Mellem nerveceller er disse koblet sammen via synapser. I synapsen videregives signalet vha. neurotranmittere. Der findes forskellige slags nerveceller, nogle koblet til receptorer (syn, hørelse, følesans (tryk), smagssans, lugtesans, varme/kulde. Alle er koblet sammen i et netværk.
3.) En neuron kan generere et svagt spændingspotentiale, der kan sendes via dendritterne til andre neuroner.
4.) Før en celle sender et signal via dendritten skal den stimuleres via axomen. Hvor stor spændingspotentialet skal være før cellen 'fyrer' en impuls af afhænger af neuronen 'vægt' (..ren kemi).
5.) Når en celler stimuleres af en receptor, videregiver den informationen. Dette kan være til en eller flere nuroner, der så igen videregiver deres 'bud' (..afhængigt af 'vægten') til en/flere andre neuroner.
6.) Set under ét, danner dette et netværksmønster af interconnectede neuroner.
7.) De berørte neuroner ændre/justerer deres vægt i forhold til signalets spændingpotentiale, antal input og frekvens.
8.) Et input (sansning) giver altså et specifikt,men dynamisk mønster (motorveje) signalet kan rejse langs (en tanke).
9.) Tanker er de mønstre der bestemmes af vægtene i det neurale netværk.
10.) Hukommelse er de 'motorveje' der er støst sandsynlighed for at et signal bevæger sig. Der kan være flere af disse (alternative tanker/kreativitet).

Kortere kan jeg vist ikke gøre det Klumme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-05 12:25

Flot Molokyle. Har ikke tid til yderligere kommentarer nu. I'll be back

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 13:51

Er det overflødigt at sige; 'vægtene' i neuronerne kan påvirkes af ydre kemiske stimuli ?

Alkohol for et eksempel Klumme

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-05 17:28

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 24-02-05 21:16

Hej Molokyle.

Jeg skylder dig en seriøs kommentar, men du må have den tilgode. Jeg smutter i køjen nu.

Klumme (den trætte)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-05 11:05

Jeg må hellere på de kraftigste afvise at jeg skulle mene at neurale netværk og den menneskelige hjernes 'implementation' af dette, skulle have noget som helst med intelligens og tanker at gøre. At jeg bruger neurale net som 'billede' på den menneskelige hjernes arkitektur er som sagt kun for at forenkle tingene.

De net eller mønste jeg snakker om skal forstås på et langt mere abstrakt plan. F.eks. Slipnet, der kan implementere microdomæner som f.eks. analogi forståelse : "Copycat Project: A Model of Mental Fluidity and Analogy-Making
Hofstadter & Melanie Mitchell" (..læs om projektet lidt nede på siden : http://members.fortunecity.com/eaztbatik/myweb/articles/fccahst-fluidanalogy.htm ), samt genetiske evolutionelle algoritmer : http://www.cs.pdx.edu/~mm/cse584-2003.html

Undskyld den esoteriske sprogbrug, men det ér altså ikke enkelt at forklare lægmand.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-02-05 11:22

Måske fordi hjerneforskning ligger i spændingfeltet mellem : Intelligensforskning (..herunder AI), erkendelsesteori, filosofi, matematik, fysik, biologi/biokemi og kultur.

En stor mundfuld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-02-05 14:50

Jamen dog, skulle I igennem alle de videnskabelige udredninger for at komme frem til konklusionen:
Hukommelse er en sideeffekt af tankevirksomhed.

Det skrev jeg da allerede 21-02 kl 16:10
Alt hvad der hentes fra hjernens hukommelsescentre, sker ved tankens kraft

mvh dova

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-05 11:35

dova -> Hukommelse er i bund og grund lagring af information. Klumme spugte hvor denne lagring finder sted ?

Din observation er næppe et svar på spørgsmålet ?

Sidespring :

Jeg fik igen forleden stukket dette sejlivede påstulat ud :

Vi bruger kun 10 % af vores hjerne.

Javel.. til enhver tid 10% af kapaciteten ..og det er ikke de samme 10% hele tiden. Hvis vi brugte hjernens kapacitet 100%, ville temperaturen som følge af den kemiske aktivitet også stige 90% og en hjernetemperatur omkring de 60 grader celsium er fatal.

Vi bruger 100% af vor hjerne, men kun 10% af den TEORETISKE kapacitet ad gangen

Klumme -> Brug hele din hjerne for at huske du har stillet dette spørgsmål

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-05 11:38

celsium ...? Et nyt grundstof ??? CELSIUS for pokker da også

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-05 16:34

Guuuud ja... det havde jeg da helt glemt.

Jeg tror kun jeg bruger 10 ‰ af den tilgængelige kapacitet, men jeg har det skide sjovt.

Jeg vender tilbage, men da jeg desværre har et liv foruden Kandu, så er jeg væk ind i mellem. Smutter til Fyn i morgen tidlig.
CU

Klumme.... der hele tiden glemmer, hvad jeg skal huske, ikke at glemme at huske LOOL

Go weekend

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 11-03-05 16:36

Bod for ikke at huske = 100 poænger

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-05 18:24

God tur Klumme

Husk; glem at lade være med at huske dine spørgsmål

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-03-05 13:58

Når du sommer kommer tilbage, er der her lidt stof til eftertanke : http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=369141

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 12-03-05 19:48

Tror godt jeg ved, hvad de ekstra fire milliarder nerveceller bruges til. Man har tidligere påstået, at mænd ikke magter at gøre to ting på én gang. Det passer ikke helt - de ekstra fire milliarder hjerneceller har gjort dem i stand til følgende.

1. Tisse & prutte
2. Se porno og onanere
3. Køre bil, og klø sig sig på 'bollerne'
4. Gå i byen og glemme konen.

Det er kanon godt godt. Nu mangler vi bare at de skal udvikle fire milliarder flere hjerneceller. Måske de så også lærer, at man faktisk godt kan røre i sovsen, samtidig med at man holder øje med at kartoflerne ikke skal koge over

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 09:20

creamygirl -> Jeg går ud fra du andet steds (..ligesom Klumme) har læst min kommentar i den forbindelse :

[citat]
Jeg tror mænd bruger de extra celler til at tænke på sex ...mens de opfinder superlederfibre, udtænker parallele computer arkitekturer, løser kræftens gåde, kortlægger menneskets psyke, underviser i matematik, astonomi og kernefysik, samt eksperimenterer med billige nul-energi boliger og tager på fisketur i deres fritid.
[citat]

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 11:15

Sikke noget vrøvl Molo. Du ved sq da udmærket godt, at mænd ikke kan tænke samtidig med at de har sex! - og da slet ikke på hverken arkitektur eller kernefysik. Jeg forestiller mig mere noget i retningen af, at de har nok at gøre med at udtænke en måde, hvorpå de får lynlåsen ned uden at komme til skade.

Det er noget helt andet med kvinder. Jeg gennemgår f.eks ofte ugens huskeseddel under forspillet, ja faktisk tror jeg, at jeg sagtens kunne nå i Netto uden at manden ville opdage jeg var væk. Han har jo stadig travlt med lynlåsen, og når derfor ikke at være med til forspillet.

Dette gælder selvfølgelig ikke alle mænd, kun ca 75 %

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 11:37

[hør] Jeg tror nu nærmere det giver en forklaring på kvinders uforståelige opførsel.

De mangler åbenbart de hjerneceller der gør :

1.) ..at; de husker at slå brædtet op efter sig på toilettet.
2.) ..at; de taler før/uden de tænker.
3.) ..at deres intellekt er begrænset.
( Bevis : De befinders sig vel, ved at kommunikere med dyr, børn og ..andre kvinder forstås ! )
4.) ..at de bliver hurtigere fulde og dumme at høre på.
( Årsag : Mere alkohol pr. celle )
5.) ..at; de har brug for huskesedler, når de skal i Netto !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 11:47

En fundamental betingelse for geniet er en abnorm overvægt af sensibilitet over instinkt og forplantningskraft. Deraf fjendskabet mellem geniet og kvinden. Kvinder kan opnå betydeligt talent men intet geni. Thi de forbliver altid subjektive, for dem er alting personligt og alt betragtes som midler til personlige formål.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 11:50

Det er en remse der ligger i de hjerneceller, jeg ikke bruger.
Så jeg kan ikke huske, hvor jeg har den fra,
En eller anden filosof.
Gambrinus

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 11:51

Sikke noget vrøvl Gambrinus Din kommentar vil blive noteret, og brugt imod dig.
Du kan komme for en dommer...kan du!!!

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 11:54

Molo du skriver:

"dova -> Hukommelse er i bund og grund lagring af information. Klumme spugte hvor denne lagring finder sted ?

Din observation er næppe et svar på spørgsmålet ?"

Det kan godt være, at det ikke er svar på spørgsmålet, for jeg mener da ikke at spørgsmålet gik på hvor lagringen finder sted, for det er såre enkelt, som jeg har skrevet før: I Hjernens centre for hukommelse.
Og det er en af de ting videnskaben ved hvor ligger.

Men jeg tror det var HVORDAN lagring af hukommelse finder sted, og se det er der ingen der rigtig ved noget om, ud over nogen teorier om elektromagnetisme

Og så det med, at det er et udspring af tankevirksomhed.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 13-03-05 11:56

Det er ikke mig, der har sagt det.
Bevis : Jeg kender slet ikke alle de telektuelle ord.
Gambrinus

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 12:17

dova -> Hjernen har ingen 'centre for hukommelse' ...og 'det er en af de ting videnskaben ved hvor ligger'. Hvor har du fundet disse iøjnefaldende urigtige påstulater ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 12:19

Du er tilgivet Gambrinus.
Kiggede lige i din profil, og den må siges at være til din fordel ....lol

Kommentar
Fra : dova

Dato : 13-03-05 20:44

Selvfølgelig har hjernen da centre eller områder hvor hukommelsen ligger.
Det gør den i den tynde hjernebark, hvor også tankerne styres fra.
og ved f.eks. visse sygdomme eller skader, kan det forudsiges hvilken del af hukommelsen der bliver ødelagt, ud fra hvor skaden befinder sig i hjernen.

http://www.dr.dk/videnskabold/tema/hjernen/hukommelse.asp

mvh dova

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-05 21:17

Av min hjernecelle!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 21:31

Sludder og vrøvl dova -> Den lynhurtige hukommelse om farven rød, ligger sgu da ikke i hjernebarken !!!

Snakker vi nu 'bevidst' hukommelse (..hvor er huskesedlen til Netto ?) ..eller den faktuelle ( ..hvilken farve ser jeg ? )

Det er teorier du taler om: Hvor den bevidste del af åndslivet befinder sig ? ; ..som du påstår : I hjernebarken !
..eller som andre siger: Personligheden har sæde i pandelapperne.

Jeg påstulerer : Personlighed og dermed unikke oplevelser, lagres i HELE hjernemassen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 21:53
Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 23:07

Hvis jeg puster på din, puster du så på min Tedd

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-05 23:09

Øh hjernecelle? Jeg må advare dig! Når min hjernecelle først kommer i omdrejninger, er det nobelprisklassen vi snakker om

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 23:15

Jamen så har vores to celler noget til fælles!
hellere én der virker, end milliarder der står stand by

Ps. Ja du skal sq ikke tro, at min er en discounthjernecelle fra Netto

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 13-03-05 23:19

Ville hellere ha en fra Netto, der er der i det minste 2 års garanti!

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 13-03-05 23:20

LMAO...Pinhead

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 13-03-05 23:30

Pladdernakker ....begge 2 !

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 12:31

Det er sgu da utroligt. Lige så snart man stiller et simpelt sp. så vælter det ind med dybt seriøse indlæg og links bl.a. Molos 12-03-05 13:58 og Dovas 13-03-05 20:44
som jeg har læst med stor interesse.

Man må vel udlede, at mit sp. ikke på nuværende tidspunkt kan besvares. Samtidig må det vel ligge fast, som jeg indledningsvis skrev, at hukommelse kun kan være af fysisk karakter i form af kemi, eller af elektromagnetisk karakter i form af "strøm" - Evt. en kombination af disse. Der er vel ikke andre muligheder, hvis vi skal afholde os fra metabiologiske / fysiske forklaringer.

Så lige ham hjerneforskeren Peter Madsen i TV" her til morgen, som var på i anledning af, at denne uge internationalt er tilegnet "Hjernen i forbindelse med seksualitet".

Han har en vidunderlig evne til at opstille komplekse problemer i en simpel form, så alle (selv jeg) kan forstå det. Eksempelvis deler han menneskehjernens måde at tackle sex på op i 3 hovedbehandlingssteder. Pandelappen: Det normalt tænkende menneskes sted at behandle alt om sex, men med forbindelse til de 2 andre steder.

Det andet sted.....lidt længere inde i fedtklumpen behandles sex som svin vil gøre det. Uden raffinement, liderligt og obskurt uden hæmninger. Som når mennesker har drukket alkohol. Meget sigende / skræmmende at alkohol gør os til svin (seksuelt) dog nok med visse modifikationer såsom kvantum alkohol.

Det sidste sted beskriver han som værende det sted hvor den hvide haj eller en kakerlaks sex liv udelukkende forvaltes. Det sker lige før rygmarven og er komplet blottet for alt andet end lige på og hårdt NUUUU. REN BRUNST. Som han sagde, så var det ret nemt at lave pornofilm til hvide hajer. Find noget de tænder på, og kør det. ALLE hvide hajer reagerer komplet ens.... De vil på..... NUUUUU.

En sidebemærkning er uværgeligt.... Gud ved om Lillearne reagerer seksuelt på andres stavefejl, som den hvide haj på en simpel monoton stimulus.

Nå man sgal jo igge altid drage dette undelige monster ind i altin, men det er jo nærliggende at associere til noget man kender LOOOOL

Det var et sidespring, men en lille gave til AJ, som nu har en linie med lidt ophidsende ord i... Så kan han jo gøre som kakerlakken (artsfælle), hvis han kan huske hvordan man gør LOOOL.

Klumme

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 12:42

Creamygirl

Hvis mænd har behov for 4 mia. flere hjerneceller for at fungere som jer, så er det vel i orden med dig...ik?

Muligheden, som vist tidligere er nævnt, er jo at vi netop har behov for disse 4 mia. celler, for bare nogenlunde at forstå jer.

Endelig er der jo den sidste mulighed, men den tør jeg simpelthen ikke nævne her LOOL

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 12:49

Din sidebemærkning skal jeg afholde mig fra at kommentere på

..og dog : http://ryk.dk/artikel/23/365

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 12:53

Molo

Creamygirl... Glemte at du vel er på vej til ølland.... for at bedøve pandelappen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 13:10

Advarsel : I morgen kl. 10 begynder jeg en ny tilværelse ...hos : http://www.miljoe.kk.dk/

..og kender jeg 'Det Offentlige' ret, er det slut med kandu.dk i dagtimerne

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 13:20

Husk at tage en hue på... Der skal være låg på skraldebøtterne i Kbh's kom. LOOL

Ajiii godt ord igen. Tillykke, hvis det altså ER lykke. Personligt mener jeg, at arbejde der udføres af trang eller tvang er noget opreklameret pis. Der skal være en slags lystfølelse med i det.

Klumme den uforbedrelige (tror jeg)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 13:24

3 mdr.s vikariat og jeg gør det KUN for pengenes skyld

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-05 13:27

...håber der er nogle lækre miljø-sild jeg kan kontrollere

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Klumme

Dato : 15-03-05 13:34

Luder LOOL

Miljøsild.... Mologattjekker

Godkendelse af svar
Fra : Klumme

Dato : 20-09-05 21:59

Tak for svaret molokyle.