/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Publisher til JPEG/TIFF/ESP
Fra : Millister
Vist : 1295 gange
500 point
Dato : 23-01-08 19:51

Nogen der har en måde at gemme et publisher dokument som en JPEG, TIFF eller EPS fil?

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 23-01-08 20:00

Glem spørgsmålet.. Havde ikke set man kunne scrolle ned ved filtype..

Nyt spørgsmål her: I Word kan man ikke vælge JPEG under filtype som man kan i Publisher.. Hvad gør man så?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-08 20:26

Kan du ikke trække det ind word, peg på din jpeg - hold venstre musetast nede og træk det ind.

Accepteret svar
Fra : leob

Modtaget 510 point
Dato : 23-01-08 20:26

Marker dokumentet og kopier det i rediger.
Åbn et billedbehandlingsprogram og sæt kopien ind der
Så kan du gemme det som jpg
.... men hvorfor vil du gemme et word dokument som jpg? (jeg gør det dog selv ind imellem, men kun når jeg en meget speciel grund til det)
leob

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-08 20:28

Eller vælg Indsæt i menuen og rul ned til Billede og vælg Fra FiL.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-01-08 20:42

bentjuul har da vist misforstået spørgsmålet.
Der er ikke tale om at der allerede er en jpg fil - den skal jo først laves
leob

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 20:46

Jeg er ikke helt sikker,men måske kan du bruge Power Point?

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 23-01-08 20:47

Det kan da godt være at jeg har misforstået sprg., men jeg kan dælme ikke se hvorfor det skulle kunne gemmes som jpeg.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 20:52

Min publisher 2000 pro kan da gemme som flere forskellige udgaver bl.a. word 6.0/95
Dine muligheder ligger måske på din CD og er ikke installeret.

Men samarbejdet er ikke godt mellem Publisher og de andre office programmer.
Ellers er Publisher eminent til publikationer - jeg har selv brugt det til at lave et klubblad en gang.

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-01-08 20:58

bentjuul
Det kan jeg heller ikke, men det var vist spørgsmålet !!!!!
leob

Kommentar
Fra : leob

Dato : 23-01-08 21:01

... og så jeg jeg lige checket:
Jeg kører selv Publisher 2003 og der kan jeg faktisk godt gemme en publisher-fil som jpg ved Gem som og vælg jpg-udveksling
leob

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 21:13

Citat
Nyt spørgsmål her: I Word kan man ikke vælge JPEG under filtype som man kan i Publisher.. Hvad gør man så?

Du kan hente og bringe et billede i word.
Men det er absolut to programmer som ikke arbejder sammen.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 23-01-08 22:18

Altså spørgsmålet er: Et word dokument der skal gemmes som en JPEG fil /som et billede...

Tror ikke det er så lige til, da man kan købe programmer over nettet til at gøre det med....

leop, tror lige jeg vil prøve din med at marker dokumentet..

Jeg vil ha' det kopiret fordi det skal sende til et print firma, der skal printe det..

Tak for svarene :D

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-01-08 22:33

Du kunne prøve at sende worddokumentet til powerpoint........som kan gemme i jpg.
filer > send til > microsoft powerpoint
Men nu ved jeg jo ikke hvad det er for et slags dokument som skal printes, og om der er mange tegninger / opsætninger.

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:35

Lige mine ordJeg har selv gjort det med held..

Kommentar
Fra : dior

Dato : 23-01-08 22:35

Ups..Det var til Eyvind

Kommentar
Fra : leob

Dato : 24-01-08 03:59

Det er faktsik så nemt som jeg tidligere skrev
Nu uddyber jeg det lidt

Uddybende beskrivelse af, hvordan man får et Word dokument gemt som et jpg-billede:
I Word dokumentet går man i REDIGER og vælger MARKER ALT
Så går man igen i REDIGER og vælger KOPIER
Nu er indholdet af dokumentet lagt i udklipsholderen.
Så starter man et billedbehandlingsprogram. De kan være lidt forskellige, men ofte opfører de sig som det gratis PaintNet.
I det valgte billedbehandlingsprogram går man i EDIT (REDIGER) og vælger PASTE (SÆT IND) (eller trykker på paste-ikonet i ikon-linien nedenunder menu-værktøjslinien)
I PaintNet kommer der nu et billede, hvor man vælger EXPAND CANVAS (fordi Word-dokumentet er større end standardopsætningens billedfelt)
Nu er indholdet kopieret og skal nu bare gemmes på sædvanlig vis:
I FILE vælges SAVE AS og der vælges filtypen JPG (og hvilken mappe, man ønsker at opbevare billedet i).
(muligvis skal man efter at have valgt mappe trykke ÅBEN)
Billedet navngives og der trykkes GEM

HUSK NU at acceptere det svar, du mener har hjulpet dig og sende accepten.
Det gøres ved at vælge ACCEPT-ikonet nederst i svaret du hjalp doig
leob

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 24-01-08 06:07

Hvis du ikke kan få ovenstående til at virke, så er her en alternativ måde at gøre det på. Har selv gjort det et par gange, men det er jo ikke så tit man gemmer Word i jpg.

Jeg tog bare 2 Screenshots (Print scrn), et af øverste halvdel og et af nederste halvdel.

Derefter satte jeg dem sammen og fjernede kanterne i Paint.

Lidt alternativt, men målet helliger midlerne.

Godkendelse af svar
Fra : Millister

Dato : 24-01-08 21:02

Så kom der vist styr på det hele...

Jeg takker for svaret leob