/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Pc problem igen
Fra : Fijala
Vist : 730 gange
200 point
Dato : 21-01-08 19:35

Jeg havde et spørgsmål for nogen tid siden som aldrig blev helt besvaret
http://www.kandu.dk/Spg114758.aspx.
Der endte det med at jeg hev 2 hd ud og fik en anden 160GB i. Nu er der kun XP installeret sammen med Avast og ingen virus. Nu kan den så finde på at bryde ned og denne blå skærm kommer op. Der er meget forskelligt hvor lang tid der går inden den slukker. Ram er helt nye

Kan nogen tyde denne fejl

http://peecee.dk/upload/view/92191

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 21-01-08 19:50

Når du indsætter et link http://kandu.dk/Spg114758.aspx må du ikke sætte punktum eller andet - lige efter linket, så virker det ikke.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 21-01-08 19:53

Det kan skyldes mange ting. Men....
Har du checket om der er skidt i møllen ?
Altså -
Hvis der er støv og nullermænd i din CPU køler, vil CPU'en blive for varm og elektronhjernen gå ned.
Af med sidedækslet og se efter.
Gambrinus
(Jeg har vist ikke set dit andet spørgsmål)

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 21-01-08 19:55

Den er svær . Har du prøvet et se hvad stopfejlene betyder ? http://aumha.org/a/stop.htm

Kommentar
Fra : leob

Dato : 21-01-08 19:55

Det er ud, som du har brugt peecee.dk, som er
Citat
peecee.dk er en uploadservice der gør det hurtigt og nemt at opbevare dine filer online

leob

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-08 19:56

undskyld pumktummet

Ingen skidt i cpu køleren eler andre steder.
HD testet ok.
Ram testet ok.
Grafikkort ?
PSU 300 w
der er ikke andet end skærm, tastatur og mus sat på.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 21-01-08 20:00

hmm
her er microsoft's egen forklaring
http://support.microsoft.com/kb/939315/en-us

og mærkeligt nok til 2003 server og XP Professional x64 Edition

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-01-08 21:04

Dette er hvad Microsoft har at sige til din Stop fejl:

If you have received this error more than once, it could indicate a serious problem with your computer. We recommend that you do the following:

Back up your files to avoid data loss in case of a complete hardware failure.
Contact the original manufacturer of your computer to determine the specific component which is failing.
Additional technical information

Although we know the problem is caused by a hardware component, the error report does not contain enough information to tell us the specific component. It is likely that the problem is being caused by one of the following computer components:

Random Access Memory (RAM)
System board
Central Processing Unit (CPU)
Power supply

Altså Hardware fejl som peger på Ram, Bundkort, Processor eller Strømforsyning

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-08 21:08

Alt det er jeg langt forbi med at det er en hardware fejl. Det skrev jeg faktisk i mit første spørgsmål.

Derfor er der tjekket
Ram ok
HD ok
Grafikkort kan måske fejle. Ved ikke rigtig hvordan jeg skal tjekke og det er det.
PSU er ikke tjekket men om den giver for lidt tror jeg ikke da der endnu ikke er koblet noget på.

Derfor troede jeg at stop koden kunne hjælpe.

sti_s i dit link kan jeg ikke rigtig finde netop den kode

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-01-08 21:16

Det jeg har skrevet er hvad stop koden siger.

Hvis du har skiftet RAM er der ikke store chancer for at det er dem

Med hensyn til det andet hardware Bundkort, Processor eller Strømforsyning er det svært når det er en periodisk fejl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-01-08 21:58

WinXPeter

den stop kode er jo en generel fejl og siger ikke noget eksakt om hvad lige det er der fejler. Og jeg er ikke skrap nok til at læse de lange koder til at selv kunne regne den ud.

Jeg tror jeg prøver med en anden psu

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 21-01-08 22:18

Så lad mig sige det på en anden måde.

Der er en der har haft samme fejl og sendt en fejlrapport til Microsoft.

Og Microsoft svarede som jeg har skrevet, så de har åbentbart heller ikke kunne læse mere i fejlen.

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 21-01-08 22:50

Har du kigget i fejlloggen ?

Gå i Start -> "Hjælp og support" -> "Brug værktøjer til at vise oplysninger om computeren og diagnosticere problemer" -> Klik på "Avancerede systemoplysninger" -> "vis fejlloggen".

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 22-01-08 16:58

Kopi af fejl log.

17. januar 2008 Disk Enheden \Device\Harddisk0\D havde en fejlbehæftet blok.
17. januar 2008 Cdrom Driveren detekterede en controllerfejl på \Device\CdRom0.
19. januar 2008 System Error Fejlkode 0000009c, parameter 1 00000000, parameter 2 8054da70, parameter 3 c43ac000, parameter 4 00000136.
20. januar 2008 System Error Fejlkode 0000009c, parameter 1 00000000, parameter 2 8054d570, parameter 3 c43ac000, parameter 4 00000136.
20. januar 2008 System Error Fejlkode 0000009c, parameter 1 00000000, parameter 2 8054d570, parameter 3 c4044000, parameter 4 00000136.

Kunne se ud som en disk fejl, men disken fejler intet i en anden pc.
De 2 andre hd jeg har pillet ud siger faktisk samme fejl.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 02-02-08 09:12

Sad faktisk lige og læste mine uopklarede ting igennem her på kandu og ville egentlig til at afslutte denne. Da slukkede den lige uden varsel

Der er ingenting der giver mening, alt er afprøvet, men jeg kan ikke komme det nærmere end at det er en periodisk fejl et eller andet sted.

Hmm. smiden den nok i containeren

Godkendelse af svar
Fra : Fijala

Dato : 07-02-08 20:16

Tak for svaret stl_s.

Der kom dog ingen brugbare svar, men jeg vil altså ikke annullere. Ved simpel lodtrækning blev det så dig.

Tak til i andre ligeså.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 07-02-08 20:38

Ærgeligt du ikke fandt fejlen