/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB stik DTI/DTR
Fra : nuber2
Vist : 1003 gange
100 point
Dato : 18-01-08 12:02

Hvad er forskellen på om et Kingston USB memory stik er DTR eller DTI

Gerne med et link til en teknisk forklaring.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-01-08 13:19

Jeg tror DTI står for Data Terminal Interface

og DTR for Data Terminal Ready

Hvad den tekniske forskel lige er ved jeg dog ikke rigtig

Faldt dog lige over dette:

Definition of: DTR
(Data Terminal Ready) An RS-232 signal sent from the computer or terminal to the modem indicating that it is able to accept data.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-08 13:47

DTR = Data Traveler Readdy
Det er at den er klar til brug med det samme. Win 2000 / XP /Vista (98se skal installeres)
http://www.laptopsdirect.co.uk/Kingston_Flash_Memory_1GB_Full_Speed_USB2_DTI-1GB/version.asp

DTI
Den kan jeg ikke gennemskue ud over at de snakker om crosplatform til Macintosh
http://www.it-buy.co.uk/Products_item.asp?Cat=4&subcatID=39&FamID=226&Component=DTI%2F4GB

På mine Kindston 1/2/4 GB står der intet om DTR/DTI
Men jeg har en enkelt 2GB Kinston Data Traveler står det DTIU3 hvor U3 er det medfølgende program til alt muligt. Programmet kører under Windows 2000/XP/Vista
http://www.komputer.dk/polopoly.jsp?d=518&a=6375

Jeg har openoffice / Firefox / Opera / skype / ftp / you send it / mailprogram thunderbird / foit PDF læser/ og lager af små værktøjer................og så lige plads til billeder.
Altsammen på den lille fyr.
Eks.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=312546

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 100 point
Dato : 18-01-08 13:58

DataTraveler ReadyFlash (DTR)
http://www.amazon.com/Kingston-2GB-DataTraveler-ReadyBoost-DTR/dp/B000NAXB2G
Citat
The Kingston DataTraveler ReadyFlash is a USB flash drive with ReadyBoost that is designed to enhance your Windows Vista system.

ReadyBoost
http://en.wikipedia.org/wiki/ReadyBoost

DTI
http://www.amazon.com/gp/product/B000M2GYF6/ref=pd_cp_e_1/002-0893028-0331254?pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_s=center-41&pf_rd_r=0B4VNCD314PBXKYVBXSP&pf_rd_t=201&pf_rd_p=250314601&pf_rd_i=B000NAXB2G

http://www.kingston.com/products/DMTechGuide.pdf
Citat
NAND MLC Flash technologies were introduced in late 2002, and Kingston has
incorporated MLC Flash memory into its line of standard Flash cards and
DataTraveler (DTI/XXX) USB Flash drives.

Forklaringen på DTI

deep trench isolation (DTI)
http://ieeexplore.ieee.org/Xplore/login.jsp?url=/iel5/16/4252351/04252387.pdf?arnumber=4252387

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : transor

Dato : 18-01-08 20:24

Winxpeter og eyvind er helt ude i skoven med deres forklaringer.
De har med de sammebogstavers betydning i RS232 standarden, og det har intet med usb at gøre. Sådan går det når man googler på nogle bogstaver, og læser på noget, man ikke har begreb om og gør sig klog på noget man ikke forstår. Den slags er en pestillens her hos kandu.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 18-01-08 21:41

Altså ved næste spørgsmål her på Kandu................spørg transor han ved det.
Ingeniørbaggrund er jo mange ting - måske bygningsteknikum.....
>>http://www.kandu.dk/Spg115418.aspx#1300092

Ps. En dag fortæller tansor nok om den viden vi andre ikke har.

Kommentar
Fra : WinXPeter

Dato : 18-01-08 22:31

Til transor

Hvis du læser mit svar så bliver det indledt med ordene " Jeg tror "

hvis vi ikke her på Kangu skal prøve at hjælpe hinanden med de til rådighed stående midler (son f. eks Google) så kan forumet da vist lige så godt lukke, for så ville der vist være langt mellem svarene.

Bare et område som IT er vist så omfattende at selv samtlige hjerner der bruger Kandu ikke har et 100% svar på alt eller bare halvdelen af det der bliver spurgt om.

Jeg sidder også selv og ryster på hovedet af mange af de svar der kommer, fordi det er noget jeg lige ved noget om.
Men folk svarer vel for at hjælpe og efter bedste overbevisning. Hatten af for at de gider prøve at hjælpe og det er da det jeg troede var meningen med Kandu.

At hakke på folk fordi de giver et forkert svar kunne jeg sgu da aldrig finde på, de 2 svar du hentyder til er nok fundet med Google, men mange spørgsmål er sgu også kun et spørgsmål om at folk selv brugte Google for at finde et relativt nemt svar.

Så jeg håber da at folk vil blive ved med at hjælpe efter bedste overbevisning, som undertegnede gør, uden at vide alt og samtidig blive klogere selv.

Hvis alle svar var 100% korrekte, så tror jeg sgu os Kandu brugere hurtigt kunne blive millionærer. selv politikerne ville stå i kø.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 18-01-08 23:52

WinXPeter > Kloge ord i en mørk tid !!

Vi hjælper hinanden med de midler vi nu har fået stillet til rådighed ved fødslen.
Nå nej... da var Google ikke opfundet.

Hvis nogen mener at et svar er forkert, så er det da ok at gøre opmærksom på det !!
Men ligefrem at blive dømt ude i skoven på en mørk aften, det er ikke nødvendigt.

Hjælp nu hinanden fordi vi synes det sjovt....om vi så rammer rigtigt ved 1. skud, skal da ikke ødelægge vores fornøjelse.

Det glæder mig, hvis jeg kan hjælpe, selvom jeg måske ikke kender noget til emnet på forhånd.

Jeg lærer ved at læse hvad "de kloge" skriver,
og ved selv at forsøge med at hjælpe andre.....husk det nu !!!

med venlig hilsen
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-01-08 10:41

Ok - så fortsætter vi efter bedste evne/viden og sammen med google.

Godkendelse af svar
Fra : nuber2

Dato : 19-01-08 12:45

Tak for svaret jakjoe.
Der blev jeg lidt klogere.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 19-01-08 13:23

Tak, jeg blev også klogere.

Jeg blev klogere fordi du stillede spørgsmålet,
og ved hjælp af Google !

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-02-08 20:15

Og her er så lidt mere forklaring om brugen af denne ready boost:

http://blogs.msdn.com/tomarcher/archive/2006/04/14/576548.aspx