/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Password på USB stick
Fra : heseda
Vist : 1014 gange
100 point
Dato : 02-01-08 21:01

Hej.
Jeg har fået et USB stick på 4 GB (en lille sag). Jeg kunne godt tænke mig at have alle mine forskellige dokumenter og Password på den, men tænk hvis den kom i fremmede hænder. Kan man beskytte adgangen til den (stick) - eller findes der programmer hvori man kan ligge sine fortrolige oplysninger og password?

Accepteret svar
Fra : ulleulle

Modtaget 110 point
Dato : 02-01-08 21:11

Hej. Du kan på nedenstående link finde programmet "memorybar.exe", som er et sikkerhedsprogram til at sikre en USB-disk med. Der er også en guide. Mvh. Ulle
http://www.supertalent.com/support/driver_download.php

Kommentar
Fra : heseda

Dato : 02-01-08 21:52

Hej ulleulle.
Det ser spændende ud. Kan man slette "programmet" igen (vil du slette denne fil)- og stadig have fulde 4GB tilbage på sticket?

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 02-01-08 22:13

Uha... godt spørgsmål. Jeg har ikke gjort erfaring med programmet. Jeg kender blot til det, idet det lå på en USB-disk, jeg fik af min arbejdsgiver, og da skulle vi have mulighed for at sikre data på disken. Hvis jeg var dig, ville jeg lige prøve med et par enkelte filer og aktivere programmet og siden slette det igen. Så vidt jeg husker, så skal du installere programmet på din computer. Derpå skal du på fanen "Partition" angive, hvor meget af disken der skal være sikker (secure) og offentlig (public). Så klikker du "partition" og opretter den sikre partition. I denne proces sletter den vist alt på disken!!!!! Så flyt data til harddisken så længe!
Jeg formoder, at du senere kan gå ind i "partition" og fjerne den sikre partition og dermed gøre hele disken "normal" igen... og samtidig slette alt på disken!
Mvh. Ulle

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-01-08 23:34

Ja se hvad der skete her

http://www.kandu.dk/Spg114321.aspx

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-01-08 23:37

Og undskyld o.v.n jeg kunne ikke lade være

Kommentar
Fra : ulleulle

Dato : 02-01-08 23:40

Jo, men så må man sikre sig at huske password'et.

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 02-01-08 23:41

Yeps

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-01-08 00:47

Alt forladt dr_dem husk endelig kodeordet, hvis du har noget værdifuld på memory stikken, jeg kan ikke engang formatere eller noget som helst med de 75% som der er kode på

Godkendelse af svar
Fra : heseda

Dato : 03-01-08 15:54

Tak for svaret ulleulle. Det var lige detg jeg manglede. Mvh. Heseda