/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
manglende lyd
Fra : zepp
Vist : 490 gange
200 point
Dato : 29-12-07 14:05

Jeg har inversteret i en grammofon af mærket Lenco med USB stik, selvfølgelig med det formål at få mine gamle LP'er lagt over på CD'er. Men jeg har ingen lyd på min PC nå USBstikket er sat i. Jeg kunne jo også godt tænke mig at høre pladen mens den bliver spillet. Er der nogen der kan hjælpe med dette problem. Hilsen Marianne

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-07 14:08
Kommentar
Fra : transor

Dato : 29-12-07 14:48

Grammofonplader er en analog lydkilde . Med en elektrisk pickup gøres lyden til et elektrisk analogt signal, som nødvendigvis skal digitaliseres før det kan overføres til computeren med usb . Usb kan kun håndtere digitale signaler.
Så din grammofon må have en indbygget analog til digital omsætter. Det samme er i et lydkort.

Så er spørgsmålet hvad der giver det bedste resultat. Man kan frygte at den billige grammofon med pickup og omsætter er noget skod i forhold til en gammel kvalitetsgrammofon, tilsluttet et godt lydkort. Begge disse dele fås nærmest gratis som brugt i denne tid.

For at få den digitale lyd fra usb hørt og lagret, skal du have drivere og afspilningsprogram installeret. Det burde følge med grammofonen. Installeres formentlig INDEN man sætter usb stikket i computeren.
Du skal så "køre" afspilningsprogrammet inden du sætter pickuppen på.

Det er kun diske ( herunder memorykort med diskstruktur) som de nyere windowssystemer er født til at kunne håndtere uden videre.

Kommentar
Fra : zepp

Dato : 29-12-07 15:06

tak for svaret, jeg har XP og installeret Audacity og drivere, Pc'en har fundet og instaleret det nye hardware, dog mangler jeg den dropdown meny med mikrofon et eller andet

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-07 15:42

Citat
dog mangler jeg den dropdown meny med mikrofon et eller andet

Er forklaret her http://www.kandu.dk/Spg114617.aspx

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-12-07 20:13
Kommentar
Fra : coincident

Dato : 31-12-07 10:29

Læs dette og prøv så igen.
http://spillefolk.dk/tips/audio-cd.pdf

godt nytår
coincident