/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
USB Grammofon !!!
Fra : Sunowich
Vist : 2018 gange
200 point
Dato : 20-12-07 21:53

Søger en god kvallitet USB pladespiller og det ka' jeg jo godt finde selv, men har for et års tid siden set at de havde en i forretningen Gadgets i kbh.som også havde en tilkslutningsmulighed for en kasettebåndopptager så jeg også kan få nogle privatoptagelser overført og dermed kan få dem brændt på cder ,men ak gadgets kan ikke skaffe lige den modelmere og syns ikke jeg selv lige ka finde en det ok det er fra udlandet men sæføli vil jeg da helst have en fra en dansk forretning

Mvh Og God Jul Fra Sunowich

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-07 22:00

Hej Suno
Jeg købte denne hos Aages.
Forbindelse til kasettespiller mangler, men det burde kunne
klares på anden måde.
http://www.aage.dk/default.asp?page=/Shoppingsystem/vare.asp?varenr=36539

Efter et halvt år er jeg kun tilfreds med spilleren.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 20-12-07 22:02

To koblingsmuligheder, USB eller phonokontakter.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-12-07 22:03

både grammofon og båndspille kan bare tilsluttes lydkortets linieindgang.
Grammofonen kræver normalt en modforvrængende forforstærker, men det gør båndspillen ikke.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 20-12-07 22:09
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-12-07 22:50

Den der lenco som jeg også husker som et godt mærke ser mest spændende ud syns jeg Beltdrive og så lige det der låg så ikke den blir støvet som Numark men mener at den de ikke mere har i gadgets netop var en numark og så får jeg jo også lige at vide at jeg ka kører båndspillen direkte i line in på lydkortet hmmmm spændende venter lie og ser om der mon er flere spændende/lærerige oplysninger

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-12-07 08:27

Jeg kan nu ikke lige se den store fordel, ved at tilslutte kassettebåndoptageren, udover at du får signalet ind på en USB indgang. Du kan blot tilslutte kassettebåndoptageren direkte på "LINE IN" indgangen, og optage den vej.
Eller finde en Hi-Fi (for)forstærker og tilslutte en gramofon og en kassettebåndoptager til denne, og så tage udgangssignalet og sende det til "LINE IN" på computeren. Så er du fri for at skifte stik hele tiden. Du kan finde mange forskellige Hi-Fi forforstærkere, forstærkere eller recivere i genbrugsbutikker, til billige penge. Hvis du så finder en, skal du lige huske at den skal være med "PHONO" indgang, så kan du nemlig bruge en hvilken som helst grammofon (som du også kan få kastet i nakken) de samme steder. Det er så muligt, at du skal ofre en ny pick-up, men du får nok det hele billigere (og bedre) end en USB grammofon koster alene !!! Så for du samtidigt muligheden for at tilslutte højttalere (i en ordentlig lydkvalitet) til din PC, hvis du får fat i en reciever eller forstærker. Det er altså en helt anden lydkvalitet, end alle de små højttalersæt der findes til PC. Det gør jo ikke noget, at man kan høre musikken i en god kvalitet, når man skal til at overføre den til feks. CD'er. Mange programmer har jo "lyd rense funktioner" Her er det jo vigtigt, at man kan høre ordenligt, hvad det er man laver.

transor skriver:
Citat
både grammofon og båndspille kan bare tilsluttes lydkortets linieindgang.

Det er dog ikke helt korrekt, hvilket transor også skriver i næste linie:
Citat
Grammofonen kræver normalt en modforvrængende forforstærker, men det gør båndspillen ikke.

Udgangs signalet fra en kassettebåndoptager ligger typisk i størrelsen 700 - 1000 mV. (millivolt) og er liniært. (700-1000 mV passer til en "LINE IN" indgang feks. på en PC)
Udgangssignalet fra en grammofon ligger typisk i størrelsen 1-2 mV. og erIKKE liniært
Grunden til at signalet ikke er liniært, er at når man laver en grammofonplade, dæmper man bassen, og fremhæver diskanten, efter RIAA normen. Fordelen ved at indspille på denne måde, er at rillerne i pladen ikke fylder så meget (rent fysisk) og man opnår en meget længere spilletid på pladen. Når man så afpiller grammofonpladen, skal signalet forstærkes forskelligt, alt efter frekvensen, dvs. at bassen fremhæves og diskanten sænkes. Resultatet bliver således magen til det man org. indspillede på pladen. Alt dette foregår aut. i en RIAA forforstærker og så bliver udgangssignalet forstærket til 700-1000 mV. Altså passer det til en "LINE IN" indgang.
RIAA forforstærkeren findes jo indbygget i de Hi-Fi forstærker jeg tidligere nævnte. (de kan også købes løse).

Dette var en lille forklaring på hvad der foregår, med de forskellig signaler, håber du lærte lidt, ellers bare kom tilbage.

God Jul.

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 09:07

Noget tyder på at Lenco har lavet en discountudgave.
Har hør flere der fortryder købet af Lenco og sælger
den hurtigst muligt.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 09:13

Det ok at lærer hele livet og det har jeg lige gjort fra det sidste i dit indlæg. Jeg har faktisk et fedt delt anlæg Tecnichs med en optica grammofon med shure pickup og 3 ekstra hoveder antiscating med lod og belt drive og omdrejningsregulering med lys i samt B&W højtalere med nye enheder i Men ville gerne hører alt det i fortæller mig og lærer noget. Nu ka jeg jo så godt se at det jeg egentlig har brug for jo kun er et støjreducerings program som ka ta sus fra kassettebånd samt ridser fra mine skiver.Er det så muligt at finde et sådant til en alm recordplayer????
Mvh Sune

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-12-07 11:17

Jeg kan varmt anbefale Magix audio cleaning lab (har heddet music cleaning lab)
Det findes feks. i Merlin til Kr. 149,00 - 200,00 og er de bedste penge jeg har brugt på et program.
Her får du alle muligheder (nemt) og fin fin kvalitet. Du kan også finde gratis programmer, men ikke alle er lige gode, og den endelige lydkvalitet er også meget varierende.

Med Magix er der mulighed får at reducere støj, ridser osv. Der er bla. en hel afdeling til plader og en anden til bånd.

God fornøjelse

MVH

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 11:26

Magix Samplitude SE er med i
Komputer for alle nr. 18
Download gratis.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 11:28
Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 21-12-07 11:50

Det teil nævner til sidst, er ver. 12
Dem Merlin har er ver. 11, men noget billigere, og rigeligt, især når du har anlæg til at sætte på computeren.

( i ver. 12 behøver du ikke en RIAA forforstærker, men den har du jo i forvejen)

MVH

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 13:05

Fedt at hører. Kender godt Magix Har selv magix musicmaker pro som jeg har kreeret mange numre med så tror gerne at det er godt det i nævner til støjreduktion også ju hu hvor bliver jeg klog i dag.
Er helt euforisk mig og Nicorette og nåhr nej har slet ikke brugt de midler i dag ....eller haft lyst kun alm tyggegummi en lille pakke Og har lige været oppe på børnenes skole for at se dem optræde til juleafslutning Med" Det er jul det er cool" og blev så shanghaiet af skoleinspektører til at give et nummer sammen med ham på klaver og en på sax, mig på trommer og er pludselig blevet "kult" i løbet af 3 min..... Flippet Hi hi der var ca 550 personer og de eneste der syns det var pinligt var 2 af mine egne Nå det havde jeg lige lyst at fortælle
Hav engod dag her 3 dage før ham der død
Mvh Sune

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-12-07 14:15

Ups blev født mener jeg

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-12-07 16:03

Tillykke med superstardagen, egne unger synes altid forældrene
er pinlige.

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 200 point
Dato : 24-12-07 07:56

Får du overført noget, eller stopper du ved trommen, hver gang du kommer forbi, ligesom ham Peter, som du sikkert synger om i aften.

God Jul

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Sunowich

Dato : 10-01-08 21:56

Tak for svaret viskinge.