/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmesidehjælp.kandu (2)
Fra : EA_HS
Vist : 742 gange
500 point
Dato : 17-11-07 10:09

i lang tid har jeg ønsket at oprette en hjemmeside,
(ca. 50 – 500 MB),…gerne gratis,.!
indholdet skal bestå af lidt tekst, nogle foto/billeder +
musik,.. wave/mp3 der kan lyttes til,… (lydprøver, o. lign.)

hvis jeg søger, ”gratis hjemmeside”,.. viser der sig et ’hav’
af ”gode/gratis” tilbud,.. det ser altid rigtig lovende ud,..!
lige indtil jeg begynder at *studere/nærlæse’ ”tilbuddet”
(f.eks. Start din egen (HP) ”gratis, enkelt, på få minutter,.!)
f.eks.: http://home6.inet.tele.dk/anton/Host.htm

så starter de første ”problemer”,… da jeg ikke skal ret langt
ind i teksten, før den første UDGIFT melder sig,..!
(registrering & oprettelse fra kun,/billigt hotel, serverplads, osv.

Som om det ikke var ”salt nok i såret”,.. starter der en sand
’strøm’ af (for mig uforståelige ord/gloser,..mm.) som f.eks.
hosting, hotel, ftp, cgi, asp, php, ODBC System, DSN, ASP Scripts,
m.fl. ………(som gør det hele uoverskueligt),.. det “forventes”
naturligvis at læseren, (mig),..er fuldt fortrolig med samtlige
ord/udtryk,…. som om jeg ikke bestilte andet, end at fremstille
hjemmesider,.. !
(havde den nødvendige indsigt,… havde jeg vel ikke brug for hjælp)

Er det virkelig så indviklet, at det er ’kun’ er et job for proff.
(og efterflg. kæmpesalær,..) eller findes der HÅB,.. for mig,
og mine ’artsfæller’ med en begrænset skole/boglig uddannelse,.?

Jeg er interesseret i om det er muligt at oprette en GRATIS, (HP)
eller,..! hvad det vil koste,..? (alt incl. ) pr. mdr./år,.. ?
(evt. en ’begrænset’ side m/mulighed for senere udvidelse)

( har prøvet sider som ”123” – ”webbyen” , du´r ikke )
Mvh. EA_HS

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 17-11-07 10:28

prøv www.domaindirect.dk
der kan du oprette een side gratis og det virker udemærket,
har selv en test side kørende der.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-07 10:35

Vil Du selv arbejde gratis for andre ?????????

Hos Surftown f.eks koster 10 gb det samme pris som 2 bajere om måneden eller een liter benzin.
http://www.surftown.dk/?docid=054802a3-9e53-4b89-98f7-d646f2939e73

Det er så et tilbud der vil noget, der kommer så yderligere en årlig regning fra DK.Hostmaster for domænet, ca. en hund.

Summa summarum er den årlige udgift langt lavere end den månedlige udgift til strøm og netforbindelse på Din egen computer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-11-07 11:02

Hosting er KUN gratis til et vist punkt.....

Så snart du selv vil bestemme noget, skal der betales.....

De vilkår kommer du IKKE udenom.....

Vil du have EGET domæne, koster det også....

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 17-11-07 11:08

INGEN gør noget gratis - de "gratis" hjemmesider er reklamefinancieret.
Reklamerne bliver erfaringsmæssigt et irritationsmoment med tiden, som hjemmesideambitionerne stiger.
Ligesåvel er det indlysende, at gratissiderne yder minimum af faciliteter, du vil få brug for senere.
Det vil være for omfattende her at gennemgå forklaring på de forskellige udtryk/forkortelser.
Der findes tonsvis af forklaringer på nettet - Google dem enkeltvis.
Mit råd til dig vil være at købe adgang til et webhotel. De findes til rimelige priser.
Etableringsomkostninger er en eengangsudgift, som du anbefales at tage. Hertil kommer så overskuelige mdl udgifter, der modsvarer 2 øl på pubben.
God fornøjelse med projektet.

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 17-11-07 11:11

der skal ikke betales noget hos domaindirect for webhotellet,
men domænenavn skal du naturligvis betale for,
når det er oprettet, så er det 45,- kr. pr. år til dk-hostmaster.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-11-07 11:14

Vedr. indlægning af wave/mp3 som eksempler eller underlægningsmusik skal de være hjemmelavede, den mindste strofe fra en anden, kendt eller ukendt resulterer i en regning fra Koda.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 17-11-07 12:06

www.bricksite.com er ikke reklamefinancieret.
Er selv glad for den, men ved ikke om du kan have musik liggende.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 13:07

Se mit indslag på dit 1'ste spørgsmål/indslag http://www.kandu.dk/spg112657.aspx

Kommentar
Fra : leob

Dato : 18-11-07 04:02

Du kan godt få et gratis udmærket program på Google.
https://www.google.com/accounts/ServiceLogin?service=pages&continue=http%3A%2F%2Fpages.google.com%2F<mpl=yessignups
Prøv f.eks. at se denne, som er lavet på denne måde på http://af.roskilde.googlepages.com/
leob

Kommentar
Fra : sofus.dk

Dato : 19-11-07 23:04

Citat
INGEN gør noget gratis - de "gratis" hjemmesider er reklamefinancieret.

Vil du gerne have en side op at stå___gratis
Så kan DU sikkert finde mig.
Modtager IKKE mail fra kandu/ pm

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 20-11-07 03:51

Har luret lidt på www.domaindirect.dk fra mimimig ser da ud til at være gratis,… ?
ud over 123,75 kr. til dk. Domæne,.. kommer der flere udgifter ?

men 'leob's google er absolut et godt, og ’GRATIS’ bud,.. hvordan ”hæfter” jeg siderne sammen,. ?
http://alsot42u.googlepages.com/home
http://alsot42u.googlepages.com/smallpartofvst-instruments

så…’LuffeA’ nogen,.. arbejder tilsyneladende gratis,..
og dog,… der er mange forskellige hoteller,. og mange forskellige priser,
er der nogen der er speciel ”dårlige”,….? eller særlig ”gode”,..? mvh.EA_HS

ps. sofus.dk,.. den forstår jeg ikke ?
("Vil du gerne have en side op at stå___gratis
Så kan DU sikkert finde mig.
Modtager IKKE mail fra kandu/ pm ")

Kommentar
Fra : leob

Dato : 20-11-07 09:34

Citat
men 'leob's google er absolut et godt, og ’GRATIS’ bud,.. hvordan ”hæfter” jeg siderne sammen,. ?

Det forstår jeg vist ikke. Det gøres automatisk, når du på forsiden linker til de andre
leob

Kommentar
Fra : mimimig

Dato : 20-11-07 09:52

Nej EA_HS der ikke andre udgifter til domaindirect
end udgifterne til domænenavn som du nævner.

Kommentar
Fra : CLAN