/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmesidehjælp.kandu
Fra : EA_HS
Vist : 14552 gange
100 point
Dato : 17-11-07 10:01

i lang tid har jeg ønsket at oprette en hjemmeside,
(ca. 50 – 500 MB),…gerne gratis,.!
indholdet skal bestå af lidt tekst, nogle foto/billeder +
musik,.. wave/mp3 der kan lyttes til,… (lydprøver, o. lign.)

hvis jeg søger, ”gratis hjemmeside”,.. viser der sig et ’hav’
af ”gode/gratis” tilbud,.. det ser altid rigtig lovende ud,..!
lige indtil jeg begynder at *studere/nærlæse’ ”tilbuddet”
(f.eks. Start din egen (HP) ”gratis, enkelt, på få minutter,.!)
f.eks.: http://home6.inet.tele.dk/anton/Host.htm

så starter de første ”problemer”,… da jeg ikke skal ret langt
ind i teksten, før den første UDGIFT melder sig,..!
(registrering & oprettelse fra kun,/billigt hotel, serverplads, osv.

Som om det ikke var ”salt nok i såret”,.. starter der en sand
’strøm’ af (for mig uforståelige ord/gloser,..mm.) som f.eks.
hosting, hotel, ftp, cgi, asp, php, ODBC System, DSN, ASP Scripts,
m.fl. ………(som gør det hele uoverskueligt),.. det “forventes”
naturligvis at læseren, (mig),..er fuldt fortrolig med samtlige
ord/udtryk,…. som om jeg ikke bestilte andet, end at fremstille
hjemmesider,.. !
(havde jeg den nødvendige indsigt,… havde jeg vel ikke brug for hjælp)

Er det virkelig så indviklet, at det er ’kun’ er et job for proff.
(og efterflg. kæmpesalær,..) eller findes der HÅB,.. for mig,
og mine ’artsfæller’ med en begrænset skole/boglig uddannelse,.?

Jeg er interesseret i om det er muligt at oprette en GRATIS, (HP)
eller,..! hvad det vil koste,..? (alt incl. ) pr. mdr./år,.. ?
(evt. en ’begrænset’ side m/mulighed for senere udvidelse)

( har prøvet sider som ”123” – ”webbyen” , du´r ikke )
Mvh. EA_HS

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 12:58

Gratis du'r ikke... ikke når de skal være så store (du skriver 50-500MB).
Her vil jeg vælge www.one.com da prisen er overkommelig + det er rimeligt stabilt.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 13:06

Hvis du ikke er så "dreven" i hjemmesider, så har One netop en "Easy to do" - se: http://www.one.com/da/support/guide/www/creating-or-opening-a-web-page
ellers... hvis du rigtigt selv vil, så kig på:
- http://www.hjemmesideskolen.dk/default.asp
og / eller
- http://www.html.dk/default.asp

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-11-07 13:24

Her er et helt gratis webhotel http://www.domaindirect.dk/ der kører stabilt. Det eneste der kræves er at du i forvejen har et domænenavn.

Jeg har selv et gratis webhotel der og der er ingen andre/skjulte udgifter til webhotellet.

Domænenavn administreres af dk-hostmaster og koster 45 kr. pr. år og så koster det lidt i oprettelse det første år. Det er en udgift alle har, der har et domænenavn.

//bentjuul

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 17-11-07 13:38

Hej bentjuul... ser ud til at være en rigtig god... og fornuftig læsning. De får i hvert tilfælde en god omtale - se: http://www.comon.dk/index.php/news/show/id=30650
Dog skal EA_HS selv lave en side og uploade, det kan man så vidt jeg kan se, ikke via siden... men igen, det er jo heller ikke så "giftigt", selv at lave en hjemmeside.
Her vil jeg f.eks anbefale:
http://www.trellian.com/webpage/
fravælg dog tillægsprogrammerne under selve installeringen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 15:06

Jeg har selv et domæne/host på domaindirect.dk ca 10 gig plads(biligt)
og nedenstående moduler kan man installere på hotellet,når man har oprettet databaser og anskaffet sig et domæne navn o.s.v,men disse moduler er ikke noget for mig jeg vil lave mine ting selv.
Jeg ved ikke om alle moduler kan installeres på gratis
versionen men jeg ved en del kan.

AardvarkTopsites 5.2.0 4 0 Aardvark Topsites PHP has all the features you will ever need.
AdvancedGuestbook 2.4.3 5 0 Advanced Guestbook is a PHP-based guestbook script.
anyinventory 2.0 18 0 Inventory management program
ATutor 1.5.5 3 0 ATutor is a Web-based Learning Content Management System designed with accessibility and adaptability in mind.
AutoIndex 1.5.3 25 0 Directory auto indexer
bbclone 0.48 21 0 Feature rich counter
boastMachine 3.1 1 0 Lightweight, yet full-featured and easy to use blog.
brim 2.0.0 23 0 Personal online organizer
CivicSpace 0.8.5 1 0 CivicSpace is a community organizing platform supported by an ecology of users, developers, and vendors.It allows you to build communities online and offline that can communicate effectively, act collectively, and coordinate coherently with a network of o
Coppermine 1.4.13 5 0 Coppermine Photo Gallery is a picture gallery script.
CPGDragonfly 9.1.2.1 2 0 Dragonfly CMS is a powerful, feature-rich, Open Source content management system.
CraftySyntaxLiveHelp 2.14.5 5 0 Crafty Syntax LiveHelp is a feature rich live chat system.
CREloaded 6.2.10 2 0 CRE Loaded or simply Loaded is it is more frequently called, is a version of osCommerce 2.2 MS2 which has been preloaded with a number of very useful extras.
CSLH 2.12.2 20 0 A multi-user, multi-operator, multi-department Live Help support chat system.
CubeCart 3.0.17 3 0 With CubeCart you can setup a powerful online store.
CuteNews 1.4.5 3 0 Cute news is a powerful and easy for using news management system.
dotProject 2.0.4 2 0 PHProjekt is a groupware suite which supports communication and management of teams and companies via Intranet and Internet.
Drupal 4.7.6 6 0 Drupal is an open-source platform and content management system for building dynamic web sites.
e107 0.7.8 5 0 e107 is a portal or content management system powered by PHP and mySQL.
FAQMasterFlex 1.0 1 0 This is a database-driven application for creating and maintaining Frequently Asked Questions (FAQs).
fasttrack 5.2 24 0 MIVA Merchant Fast Track - Professional online store.
Geeklog 1.4.1 4 0 Geeklog is a Web Portal System for any webmaster.
HelpCenterLive 2.1.5 4 0 Help Center Live is an extremely powerful all-in-one help center including Live Help, Support Tickets and FAQ.
iPeiGuestBook 2.0 2 0 iPei is a simple but elegant little guestbook.
Jetbox 2.1 2 0 Jetbox content management system is role based, with workflow and module orientated.
Joomla 1.0.13 5 0 Joomla is one of the most powerful Open Source Content Management Systems on the planet.
Joomla 1.0.12 4 0 Joomla is one of the most powerful Open Source Content Management Systems on the planet.
KnowledgebasePublisher 2.0.1 1 0 KnowledgebasePublisher is an opensource knowledge base software, FAQ software, or just content manager.
LazarusGuestbook 1.7.4 2 0 Lazarus Guestbook is a PHP-based guestbook script. It includes many useful features such as preview, templates, e-mail notification, picture upload, page spanning , html tags handling, smilies, Lazarus Guestbook codes and language support. The admin scrip
LifeType 1.2.4 4 0 LifeType is an open-source blogging platform with support for multiple blogs and users in a single installation.
Mambo 4.6.2 5 0 Mambo is an Open Source CMS system.
mantis 1.0.6 19 0 Issue tracking system
mediawiki 1.8.2 32 0 Open source knowledgebase and content management system
merchant 5.3 24 0 MIVA Merchant Five - Professional online store.
Moodle 1.8.2 3 0 Moodle is a course management system for producing high-quality Internet-based courses that promote connected knowing and meaningful collaboration.
myBloggie 2.1.6 3 0 Advanced php template based Blog System with BBcode
myorgbook 2.8 19 0 Online organizer
noahclass 1.3 48 0 Classifieds system
NoahsClassifieds 1.3 1 0 Higly customizable classified ad application that allows users to post advertisements to unlimited categories.
Nucleus 3.24 3 0 Nucleus is a tool to maintain one or more weblogs.
ODFaq 2.1.0 1 0 Manage your FAQ using friendly web-based interface.
Open-Realty 2.4.3 2 0 Open-Realty is free web based listing management application.
osCommerce 2.2ms2-060817 2 0 osCommerce is an online shop e-commerce solution. Its feature packed out-of-the-box installation allows store owners to setup, run and maintain their online stores with minimum effort.
osTicket 1.3.1 1 0 osTicket is a widely-used open source support ticket system.
paFileDB 3.6 3 0 paFileDB lets you easily have a database of downloads on your website.
phpAds 2.0.8 29 0 Open source ad serving software for Web sites
phpAdsNew 2.0.11-pr1 5 0 phpAdsNew is an open-source ad server, with an integrated banner management interface and tracking system for gathering statistics.
phpAuction 3.2 1 0 Phpauction is the simplest basic product inside the Phpauction software family.
phpBB 2.0.22 5 0 PhpBB is a nice and powerful web forum.
phpBook 1.50 23 0 phpBook is an easy configurable and very simple guestbook
phpCOIN 1.2.7 4 0 A full billing/invoicing application, perfect for webhosting resellers.
phpESP 1.8.2 3 0 phpESP is PHP/MySQL-driven application to let non-technical users create surveys, administer surveys, gather results, view statistics.
phpList 2.10.5 4 0 PHPlist is a web application that implements a personalised mailing list manager or customer relationship management (CRM) system.
phpMyFamily 1.4.1 23 0 Genealogic system
phpmyvisites 2.3 17 0 Open source Web site statistics software
PHProjekt 5.2 3 0 PHProjekt is a groupware suite which supports communication and management of teams and companies via Intranet and Internet.
phpSupportTickets 1.9 1 0 Manage customer queries with this one stop solution for online customer relations.
phpsurveyor 1.0 3 0 PHP Surveyor is a set of PHP scripts aimed at allowing people to develop online Surveys.
phpWebSite 1.3.0 3 0 phpWebSite provides a complete web site content management solution.
phpWiki 1.3.11 2 0 A WikiWikiWeb is a site where everyone can collaborate on the content.
pmachinefree 2.4 24 0 pMachine is online publishing's most flexible and creative software.
poMMo PR15.1 1 0 poMMo is versatile mass mailing software.
punBB 1.2.15 5 0 PunBB is a fast and lightweight PHP powered discussion board.
Serendipity 1.2 5 0 Serendipity is a weblog/blog system.
SiteFrame 3.2.0p5 1 0 Siteframe separates presentation from content by means of a template/macro system, and supports online user registration/validation and online editing of content.
SMF 1.1.4 6 0 SMF is a next-generation community software package and is jam-packed with features, while at the same time having a minimal impact on resources.
SupportLogicHelpdesk 1.3 2 0 The Support Logic Helpdesk is a script to provide an organized support platform for you and your clients.
Tellme 1.2 19 0 Small utilities for network services
Textpattern 4.0.5 3 0 A free, flexible, elegant, easy-to-use content management system for all kinds of websites, even weblogs.
TikiWiki 1.9.8 3 0 Tiki features a Wiki, Image galleries, File galleries, Forums, Polls, Chat, RSS feeds, Articles, Submissions, Weblogs, Webmail, Surveys, Trackers, Newsletters and more.
typo 4.0.3 5 0 Professional Web Content Management System
VanillaForum 1.1.3 5 0 Vanilla is a new kind of web forum that breaks the mold created and followed by just about every other forum on the web.
ViPERGuestbook 1.2 1 0 The ViPER Guestbook is a high end guestbook script that is versatile, reliable, very comfortable and easy to use.
WebCalendar 1.0.5 4 0 WebCalendar is a PHP-based multi-user calendar.
WebShopmanager 2.0 18 0 The Web Shop Manager allows you to manage a fully functional online store from a centralized web-based administration system.
WordPress 2.3 6 0 WordPress is a state-of-the-art semantic personal publishing platform with a focus on aesthetics, web standards, and usability.
XMB 1.9.5 3 0 XMB is a fully scalable, highly customizable Open Source message board software.
xoops 2.2 41 0 Open source content management system
xrms 1.19 18 0 XRMS is a web-based application for managing business entities such as employees, customers, contacts, activities with those contacts, etc.
ZenCart 1.3.7 5 0 Zen Cart. truly is the art of e-commerce; a free, user-friendly, open source shopping cart system.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 15:08

De kan installeres fra admin panelet og ligger på hotellet.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 15:11

Joomla er f.eks. et side system i sig selv man skal bare selv fylde indhold i.links/billeder o.s.v
Der er flere af slaksen.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 15:14

gratis.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 17-11-07 15:17

jeg har også en domæne på one.com 4 gig,der findes også en
side wizard
,men de har ikke gratis hotel.